علمی فرهنگی ورزشی
یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:, :: 17:15 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

1157447_716249318402210_589879843_n

ابتدا این گیاه را معرفی می کنیم. سپس  خاصیت های مهم آن را بیان می کنیم ،و اصولا وقتی وارد بدن می شود چه کارهایی در بدن انجام می شود. آلوورا فقط کرم نیست بلکه خوردنی  بسیار مفیدی است.
توضیح:
نام آلوورا در لغت به معنای ماده تلخ درخشان می باشد که از کلمه عربی آلوئه بر گرفته میباشد آلوورا در ایران به نام صبر زررد مشهور است آلوورا چنان خواص چشمگیر ومتعددی داردکه نامها والقاب زیادی از قبیل : گیاه درمانگر، گیاه سوختگی ، دکتر گلدنی ، گرزبهشتی را به خود تخصیص داده است .

این گیاه بومی آفریقای شمالی است اما در مناطق خشک- گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان، هم به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می کنند.

این گیاه در ایران باستان در استان هرمزگان بویژه در بندر لنگه ،بندر سیریک ، ارتفاعات بشاگرد ،قشم ودر بوشهر وسیستان وبلوچستان می روید .

اگر چه آلوورا هزاران سال است که نقش مهمی را در پزشکی سنتی ایفا می کند اما از کشف خواص بی همتای آن توسط طب مدرن امروزی زمان زیادی نمی گذرد .
——————————

● کلسترول بالا را پایین می آورد.
● غلظت و چسبندگی خون را درمان می‌کند.
● میزان اکسیژن رسانی خون شما را بالا می برد.
● التهاب را کم و دردهای تورمی را آرام می‌کند.
● بدن را از فشارهای اکسایشی نگهداری می‌کند.
● از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند و بدن را از ترکیبات اگزالات موجود در قهوه و چای نگهداری می‌کند.
● بدن را قلیایی می‌کند. به تراز شدن بدن در برابر خوراک های اسیدی کمک می‌کند.
● زخم معده، IBS یا سندرم روده تحریک پذیر، بیماری کرون و دیگر آشفتگی های گوارشی را درمان می‌کند.
● فشار خون بالا را بصورت بنیادین، و با درمان علت آن و نه صرفا علائم، درمان می‌کند.
● بدن را با ماده های معدنی، ویتامین ها، آنزیم ها و گلیکونوترینت ها خوراک می دهد.
● فرایند خوب شدن سوختگی های فیزیکی یا ناشی از تابش را شتاب می دهد.
● جایگزین مناسب بسیاری از فراورده های کمکهای نخستین از جمله بانداژ و اسپری های ضدباکتری است.
● سرطان روده را متوقف می‌کند. روده ها را خوب می‌کند و مسیر دستگاه گوارش را روان می‌کند.
● به یبوست پایان می دهد.
● قند خون را تنظیم و تریگلیسیرید را در بیماران دیابتی پایین می آورد.
● از عفونت ها جلوگیری و آنها را درمان می‌کند.
● از کلیه ها در برابر بیماری نگهداری می‌کند.
● یک نوشیدنی طبیعی مناسب ورزشی جهت بوجود آوردن توازن الکترولیتی است. جایگزین بسیار خوبی برای دیگر نوشیدنی های مورد استفاده توسط ورزشکاران است.
● کارایی قلب و عروق و پایداری فیزیکی را بالا می برد.
● فرایند خوب شدن زخم ها و یا آسیب دیدگی های فیزیکی را سرعت می دهد.
● پوست را مرطوب و به بازسازی آن کمک می‌کند.

به درستی، هیچ چیز دیگری را نمی توان با ویژگی های دارویی الوورا برابر دانست. این درحالی است که بیشتر مردم تنها درباره ویژگی کرم‌های الوورا می دانند و فکر میکنند تنها برای آفتاب سوختگی خوب است. الوورا هم کاربرد خارجی و هم کاربرد داخلی برای بدن انسان دارد

ابتدا برگها را پوست كنده سپس فيله ي داخل آن را با آب سرد شسته و بگذاريد به مدت 15 دقيقه در آب بماند سپس چند دست ديگر بشوريد تا كاملا تلخي آن از بين برود بعد فيله ها را داخل مخلوط كن ريخته تا به مايع تبديل شوند،

 

سپس با عسل يا هر آبميوه ديگري مخلوط كنيد و خنك بنوشيد 

مواد تشكيل دهنده
اين گياه حاوي مواد زير است: (در تايلند آلوئه‌ورا را دم كروكوديل و در اندونزي زبان كروكوديل مي‌نامند). 
ويتامين‌ها: B12, E, C, D, A. به ندرت گياهي پيدا مي‌شود كه حاوي اين همه ويتامين‌ها باشد. 
آنزيم‌ها: آنزيم‌هاي موجود در اين گياه به شكستن چربي و هضم آن كمك مي‌كنند. مواد معدني شامل: كلسيم، سديم، پتاسيم، روي، منيزيم، كروم، آهن، آنتي‌اكسيدان شكر: آلوئه‌ورا داراي مونو و پلي‌ساكاريدها است. آلوئين و امودين موجود در گياه، خاصيت آنتي‌ويروسي دارند. Lignin : به خودي خود اين ماده بي‌اثر است و فقط تأثير نفوذپذيري دارد و باعث مي‌شود مواد مغذي آلوئه‌ورا جذب پوست شده و راحت‌تر نفوذ كنند. 
Saponins: 3 درصد از مواد آلوئه‌ورا را تشكيل داده است و خاصيت پاك‌كنندگي دارد و به عنوان يك آنتي‌باكتري و ضدميكروب عمل مي‌كند. اسيدهاي چرب: كلسترول، كمپسترول سيسوسترول و ليپوئل موجود در گياه از عوامل ضدالتهاب مي‌باشند. 
اسيد ساليسيلك: عملكردي شبيه آسپرين دارد. آمينواسيد: بدن به 22 نوع آمينواسيد نياز دارد كه اين گياه حاوي 20 نوع از آنهاست و 7 نوع از 8 نوع آمينواسيدي را كه بدن قادر به توليد آن نيست، در خود دارد.

مصارف
آلوئه‌ورا معمولاً مصرف زيبايي دارد و در نرم‌كننده‌ها، صابون‌ها و شامپو‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اما تعجب نكنيد اگر بگوييم از آن در درمان سرطان هم استفاده مي‌شود. اين گياه با از بين بردن تومور رشد اين بيماري را به تعويض مي‌اندازد. «آلوري» دارويي است كه به همين منظور از گياه آلوئه‌ورا ساخته شده است. ماده شيميايي موجود در آلوئه‌ورا (لكيتين و آموتين) باعث كاهش رشد تومور در سرطان پوست مي‌گردد. مصرف خوراكي آلوئه‌ورا در درمان سرطان سينه، سرطان خون و سرطان تخمدان بسيار مفيد است.

براساس پژوهشي كه در دانشكده پزشكي توكيو انجام شد، نوعي پروتئين در آلوئه‌ورا وجود دارد كه باعث تحريك سيستم ايمني بدن مي‌شود (اين كار به طور طبيعي توسط ليمفوسيت‌ها، انجام مي‌گيرد و اين تحريك منجر به از بين رفتن سلول‌هاي سرطاني و افزايش گردش خون در قسمت‌هاي آسيب‌ديده مي‌گردد. آلوئه‌ورا به صورت ژل، كرم، نوشيدني، كپسول و مواد آرايشي در بازار يافت مي‌شود، ولي ژل و كرم آن بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد (به علت وجود كربوهيدرات فراوان اين گياه در ساخت لوازم آرايشي به كار مي‌رود). آلوئه‌ورا به عنوان يك آنتي‌اكسيدان عمل كرده و سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. حتي اگر هيچ بيماري و مشكلي نداريد، استفاده از اين گياه شما را سرزنده‌تر و بشاش‌تر خواهد كرد.

آلوئه‌ورا همچنين كمك زيادي به پاكسازي سيستم گوارشي مي‌كند و براي كاهش وزن مناسب است؛ زيرا ميزان متابوليك سيستم گوارش را افزايش مي‌دهد و آن را وادار به سوختن انرژي مي‌كند. با استفاده از اين گياه مي‌توانيد از دست نقاط ريزي كه در اثر بالا رفتن سن در صورت شما ايجاد مي‌شود، خلاص شويد. از چهل‌سالگي به بعد، با بالا رفتن سن، روي پوست لكه‌هاي قهوه‌اي ريزي پديد مي‌آيد كه دردناك و يا خطرناك نيستند، اما گاه ممكن است تبديل به سرطان پوست شوند و ما از آنها غفلت كنيم؛ بنابراين به محض ديدن اين لكه‌ها با پزشك مشورت كنيد. اگر مشكل خاصي وجود نداشته باشد، با استفاده از ژل آلوئه‌ورا به مدت يك ماه، دوبار در هفته خواهيد ديد چقدر آسان اين لكه‌ها از بين خواهند رفت. مي‌توانيد براي تأثير بيشتر، ژل را با آب پياز، آب ليمو و يا آب سيب مخلوط كنيد.

آلوئه‌ورا برطرف‌كننده اسهال و يبوست نيز هست. با خوردن آب آلوئه‌ورا، تمامي بافت‌هاي آسيب‌ديده، از دهان تا روده، ترميم مي‌شود. امروزه در سواحل آمريكا اين گياه به وفور يافت مي‌شود؛ زيرا اكثر افراد براي جلوگيري از آفتاب سوختگي از اين گياه استفاده مي‌كنند.

خواص آلوئه‌ورا
درمان التهابات پوستي، اگزما، سوختگي، نيش حشرات، زخم‌ها، عفونت‌هاي پوستي، درمان آكنه، تحريك سلول‌هاي پوست و دوباره‌سازي آنها، -بهبود آفتاب سوختگي، كمك به رفع خشكي و ترك پوست و نرمي و شفافيت آن، جلوگيري از ايجاد چين و چروك پوست، از بين برنده دانه‌هاي سياه پوست و كاهش حساسيت‌هاي پوستي، درمان سرطان، درمان تنگي نفس، پايين‌آورنده قندخون، درمان عفونت‌هاي زنانه، درمان تبخال، استفاده به عنوان ژل اصلاح، كاهش آبريزش بيني، كاهش درد آرتروز و رماتيسم و ... از آلوئه‌ورا به عنوان تميز‌كننده مو نيز استفاده مي‌شود. اين گياه موهاي آسيب‌ديده را ترميم كرده، چربي پوست را كاهش مي‌دهد و پوست سر را مرطوب نگه مي‌دارد. ژل آلوئه‌ورا باعث تحريك رشد مو مي‌شود و از كچلي جلوگيري مي‌كند و زيبايي طبيعي را به مو برمي‌گرداند.

ژل اين گياه را به كف سر بماليد و سي‌دقيقه صبر كنيد و سپس بشوييد. اين ژل باعث توازن ph كف سر مي‌شود و به همين دليل براي انواع موها مناسب است. اين ژل نه تنها باعث از بين رفتن شوره سر مي‌شود، بلكه به درمان نوعي كچلي به نام «Soborrhie» نيز كمك مي‌كند. اين نوع كچلي به علت چربي زياد پوست ايجاد مي‌شود و عوامل طبيعي همچون گرما، سرما، تغذيه و بادهاي خشك باعث نازكي مو شده و مو مي‌ريزد كه با استفاده از ژل آلوئه‌ورا ميزان ph كف سر تنظيم شده و چربي پوست كاهش مي‌يابد و همچنين باعث ضخيم شدن مو نيز خواهد شد. البته توجه داشته باشيد كه اگر دليل كچلي مو، مسائل ژنتيكي باشد، آلوئه‌ورا تأثير چنداني نخواهد داشت.

در آزمايشگاه كارنيگتون آمريكا تحقيقاتي به عمل آمد كه در بيماران مبتلا به ايدز، پلي‌ساكاريد موجود در آلوئه‌ورا مي‌تواند پاسخگويي سيستم ايمني بدن را افزايش دهد (اين مساله هنوز اثبات نشده است). پلي‌ساكاريد موجود در گياه به عنوان يك مرطوب‌كننده نيز عمل كرده و پوست را هيدراته و فيبرهاي الاستين و كلاژن مي‌سازد كه اين فيبرها به از بين رفتن چين و چروك كمك مي‌كنند.

 

آلوئه ورا در مناطق آب و هوايي خشك، مثل آفريقا و هند رشد مي‌كند. داراي برگ‌هاي ضخيم به رنگ سبز تيره مي‌باشد كه انتها و ابتداي برگ سفيدرنگ و يا بي‌رنگ‌است. از قرن 17 به بعد، استفاده از اين گياه در سرتاسر دنيا باب شد و امروز در برزيل، پاراگوئه، نيجريه، جامائيكا، كنيا، استراليا، تايلند، پاكستان، بنگلادش، آمريكا، هند و مكزيك نيز پرورش داده مي‌شود. آلوئه‌ورا براي رشد نياز به آب بسيار بسيار كمي دارد و در برابر هجوم حشرات بسيار قوي است و از باران و آفتاب مستقيم بايد به دور باشد. اين گياه در طول زمستان بي‌حركت است. آب اين گياه به صورت ژل در برگ‌هاي گياه ذخيره مي‌شود.

بيش از 250 نوع از گياه آلوئه‌ورا در دنيا وجود دارد كه فقط 5 نوع آن اين خواص را دارا هستند. اين گياه دشمن جنگل است و فقط در مناطق خشك رشد و نمو مي‌كند. تعداد برگ‌هاي اين گياه در هر بوته بين 12 الي 16 عدد متفاوت است و هر برگ بيش از 3 پوند وزن دارد.

موارد منع مصرف

آلوئه‌ورا در بعضي افراد ايجاد حساسيت مي‌كند ابتدا كمي از ژل آلوئه‌ورا را به پشت بازوي خود بماليد؛ اگر بعد از 20 دقيقه قرمزي و يا خارشي در پوست خود مشاهده نكرديد، مي‌توانيد با خيال راحت از آن استفاده كنيد. افراد مبتلا به بيماري‌هاي كبد، افراد زير 12 سال، مصرف زياد اين گياه باعث عوارضي همچون قرمزي ادرار، كم آبي بدن و ضعف جسمي مي‌شود. در صورت استفاده از داروهاي قلب و يا داروهاي كاهش دهنده پتاسيم، لانوكسين، ديگوكسين، لاتوكسين، نبايد آلوئه‌ورا را مصرف كرد. اين گياه ميزان قندخون را پايين مي‌آورد؛ به خصوص اگر همراه با داروهاي كاهش‌دهنده قندخون استفاده شود. معايب استفاد از آلوئه‌ورا را به طور كلي نمي‌توان عنوان كرد، زيرا استفاده از يك محصول طبيعي ممكن است در افراد مختلف واكنش‌هاي متفاوتي ايجاد كند.

نظر دانشمندان در مورد آلوئه‌ورا 
ماروين، يكي از نويسندگان علوم تغذيه از دانشكده Nebrasla، معتقد است آلوئه‌ورا يكي از بهترين ژل‌هاي پوستي است كه باعث كاهش سوزش آفتاب سوختگي و نيش حشرات مي‌شود. اين ژل را به پوست بماليد و بعد از 15 دقيقه كه خشك شد، آن را بشوييد. آب ميوه آلوئه‌ورا باعث تسكين حالت تهوع و همچنين سوزش و درد معده مي‌شود. «paacelsus»، پدر علم داروشناسي، بر اين باور است كه آنچه انسان براي سالم بودن به آن نياز دارد، در اين گياه يافت مي‌شود.

چندي پيش پژوهش در دانشكده پزشكي هاروارد صورت گرفت كه در آن اعلام شد با بالا رفتن سن ميزان اسيدهيدروليك معده كاهش مي‌يابد و به همين دليل افراد مسن دچار ناراحتي‌هاي گوارشي، سوزش معده و هضم ناقص غذا مي‌شوند كه به دنبال آن پيري پوست، آلرژي، آكنه و ... به سراغ‌شان مي‌آيد. سلامتي ما به غذائي كه روزانه مصرف مي‌كنيم و موادي كه جذب سلول‌هاي بدن ما مي‌شود، بستگي دارد. تعجب خواهيد كرد اگر بدانيد با خوردن آلوئه‌ورا چقدر سريع اين مشكلات حل خواهند شد.

دكتر ايوان دانهوف، پزشكي است كه بيش از 30 سال مشغول ساخت انواع و اقسام لوازم آرايشي و كرم‌هاي ساخته شده از آلوئه‌ورا مي‌باشد و هرگاه محصول جديدي توليد مي‌شود، كمي از آن را براي تست به دست چپ خود مي‌مالد و اكنون بعد از گذشت 30 سال مي‌گويد كه يك دست او دست يك جوان شاداب 30 ساله است و دست ديگر او دست پيرمرد 70 ساله! دكتر پيتر آدرتون، اخيراً در دانشكده آكسفورد مطالعاتي روي آلوئه‌ورا انجام داده و كتابي نيز در همين زمينه به چاپ رسانده است.

در اين كتاب آمده است: همسر من اكثراً دست خود را با فر مي‌سوزاند و آثار اين سوختگي تا مدت‌ها روي دست او باقي مي‌ماند تا اينكه استفاده از ژل اين گياه را به او پيشنهاد كردم و خيلي زود متوجه شدم كه سوختگي و آثار آن چقدر سريع از بين رفت. بي‌دليل نيست كه اين گياه به نام‌هايي همچون گياه سوختگي، گياه زندگي و گياه دارويي معروف است.


اثر آلوئه ‌ورا بر پوسیدگی دندان

 

 

دانشمندان در یك تحقیق جدید دریافته ‌اند كه گیاه آلوئه ورا برای مقابله با پوسیدگی ‌های دندانی مفید است.

 

‌دانشمندان می ‌گویند: پس از كشف تاثیرات مفید و معجزه‌گر، گیاه آلوئه ورا برای بهبود آفتاب سوختگی، بریدگی‌ ها و تحریكات پوستی و بسیاری از مشكلات و ناراحتی‌ های دیگر، این بار محققان به قدرت شفابخش این گیاه در بهبود مشكلات دندان و لثه پی برده‌اند.

 

در یك پژوهش جدید معلوم شد كه می ‌توان از آلوئه ورا به عنوان یك ماده فعال برای پیشگیری از پوسیدگی‌ های دندانی، در ژل‌های تمیزكننده دندان ها استفاده كرد.

 

به گفته پژوهشگران آلوئه ورا برای تمیز كردن و تسكین دندان ها و لثه‌ ها مفید است و هم چنین می ‌توان در خمیردندان ها به عنوان ماده موثر برای مقابله با پوسیدگی ‌های دندانی از این گیاه استفاده كرد.

 

ژل دندان آلوئه ورا مانند خمیر دندان عمل می‌ كند و قادر به نابود كردن باكتری ‌ها و میكروب های بیماری زای موجود در دهان است.

 

در پژوهش جدید هم چنین معلوم شد كه ژل آلوئه ورا در برخی موارد حتی موثرتر از خمیردندان های معمولی است.

 

آلوئه ورا حاوی تركیبات شیمیایی است كه برای شفای زخم‌ ها یا كاهش درد استفاده می ‌شود، چون خاصیت ضد التهابی دارد.

آلوئه ورا, باربادنسیس میلر, آلوورا, aloevera, گلخانه ارزان قیمت

 

چگونگی استفاده از آلوئه ورا برای پوست

اگر از اینکه مرتبا پوستتان دچار آکنه و جوش میشود رنج برده و خسته شده اید و دست به هر کاری برای از بین بردن آنها زده و تنها در مدت زمانی کوتاه و مقطعی جواب گرفته اید، می توانید این راهکار ساده اما موثر را نیز امتحان کنید که قطعا نتیجه ی بهتر را خواهید دید.

حتما نام گیاه آلوئه ورا که چند صباحی است در بین لوازم آرایشها باب شده است را شنیده اید که البته به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده درکرمهای پوستی با تغییراتی چند مورد استفاده قرار می گیرد که نام این گیاه را روی جلد بعضی از لوازم آرایشهایی که می خواهند تاثیر مفید آن عنوان شود می نویسند .

 این گیاه تاثیر بسیار قابل توجهی بر روی پوست می گذارد که شما نیز می توانید با استفاده ی طبیعی از اصل این گیاه بی هیچ تغییر و انجام عمل شیمیایی نتیجه ی بهتری بگیرید به این ترتیب که:

 آلوئه ورا را تازه به تازه و همراه با ساقه ی بلند از مغازه های عطاری یا داروخانه ها تهیه کرده و برای هر بار استفاده قسمت کمی از آن را از پایین ساقه برش داده و شیره ای که از آن بیرون خواهد آمد را با همان ساقه ی باز شده به آرامی روی جوشها بزنید و بگذارید خوب خشک شود .

 ● نکات قابل توجه:

 ۱. قبل از استفاده از آلوئه ورا  پوست خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید .

 ۲. برای تازه ماندن و خشک نشدن سریع این گیاه آن را در یخچال بگذارید.

 ۳. برای تاثیر بیشتر روزی دو بار، صبح و شب هنگام خواب این کاررا انجام دهید و در صورت تمام شدن دوباره تهیه کنید.

 ۴. صبحها پس از استفاده از آن و اطمینان از خشک شدن میتوانید روی آن آرایش کنید.

 ۵. هر ساقه ی آلوئه ورا بطور میانگین برای مصرف یک ماه کافیست بنابراین تازه به تازه آن را تهیه کنید.

  آلوورا گیاهی جهت افزایش مقاومت بدن در فصل سرما

آلوورا  (آلوئه ورا ) گیاهی جهت افزایش مقاومت بدن در سرما

گیاه  آلوئه ورا ( آلوورا  ) برای افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها موثر است. دكتر مسعود مسنن مظفری  افزود:

 با اشاره به اینكه بدن انسان همیشه یك سری پروتئین‌هایی كه در ایمنی بدن نقش دارند را تولید می‌كند، ادامه داد: این گیاه نیز كمك بزرگی در روند پروتئین‌ سازی بدن دارد.

دكتر مسنن مظفری اظهار داشت:

گیاه آلوئه ورا ( آلوورا  )  گیاهی است كه در مناطق مدیترانه‌ای رشد می‌كند كه اكنون این گیاه در چند مركز گلخانه‌ای در استان هاي مختلف كشورمان رشد ميكند،

وی اظهار كرد: این گیاه دارای برگهای پهن است كه از آن یك ماده ژله‌ای تراوش می‌شود كه دارای اسیدهای آمینه می‌باشد و می‌توان از آن در سالاد و یا بصورت كمپوت استفاده كرد.

این پزشك داروساز با تاكید بر اینكه پوست یكی از بزرگترین محافظ‌های بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا است، گفت: این گیاه همچنین در ترمیم، زیبایی، شادابی صورت و ایجاد ایمنی در مقابل عوامل بیماری‌زا بسیار موثر است.

دكتر مسنن مظفری یادآور شد: بهترین عامل در مقابله با بیماری آنفلوانزای خوكی و یا فصلی محافظت فیزیكی است كه عمده آن از طریق دهان و پوست انجام می‌شود.


وی با اشاره به اینكه استفاده از ماسك یكی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است، ادامه داد: اكنون دو نوع ماسك تحت عنوان ماسك‌های غیر قابل شستشو و قابل شستشو در بازار موجود است اما به دلیل اینكه ممكن است هنگام شست‌وشوی ماسكهای قابل شست‌وشو عوامل بیماری‌زا كاملا پاك نشود استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

 

چه كسي فوايد آلوئه ورا را كشف كرد؟

جورج Ebers برای اولین بار قدمت آن در سال 1862 در یک پاپیروس مصری به تاریخ 1550 سال قبل از میلاد کشف شده است. 
آن را به اثر بزرگ توسط پزشکان یونانی و رومی به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفت.
محققان دریافته اند که هر دو فرهنگ باستانی چین و هند استفاده از آلوئه ورا است. 
همانطور که قبلا ذکر شد، مصر کوئینز استفاده از آن با زیبایی فیزیکی خود را در ارتباط است.
آلوئه همچنین در کتاب مقدس به آن اشاره شد، و افسانه ای نشان می دهد که اسکندر بزرگ جزیره Socotra در اقیانوس هند را فتح بر تامین گیاهان آلوئه برای درمان زخم های نبرد سربازان زخمی و در حال مرگ خود را.

 

مزایای تغذیه ای آلوئه ورا
 
اجازه دهید آلوئه ورا شما را شگفت زده كند:
 
تغذیه دستگاه گوارش شما
  
به شما انرژي ميدهد
 
 محافظت پوست از آسیب های رادیکال های آزاد
 
 ترویج بازسازی طبیعی پوست
 
 تنها منبع گیاهی ویتامین B12
 
و خيلي بيشتر است كه در ليست جا شود
 
                               گلدان آلوئه ورا در خانه:
 
 
دوستان شما ميتونيد گلدون اين گياه رو در خانه داشته باشيد و براي مصرف شخصي خودتون ازش برگ برداشت كنيد،
فقط كافيه كنار 1 پنجره باشه تا نور كافي دريافت كنه و هفته اي 1 بار بهش آب بديد.
فقط در آب دادن بهش  زياده  روي  نكنيد تا باعث پوسيدگي  ريشه  اش  نشود.
اگر درصدي از خاكتون رو هم شن  و ماسه تشكيل بده باعث ريشه دهي بهتر گياهتون ميشه.
aloevera
 
 
 

 
كشت آلوئه‌ورا

 

آلوئه ورا در مناطق آب و هوايي خشك، مثل آفريقا و هند رشد مي‌كند. داراي برگ‌هاي ضخيم به رنگ سبز تيره مي‌باشد كه انتها و ابتداي برگ سفيدرنگ و يا بي‌رنگ‌است. از قرن 17 به بعد، استفاده از اين گياه در سرتاسر دنيا باب شد و امروز در برزيل، پاراگوئه، نيجريه، جامائيكا، كنيا، استراليا، تايلند، پاكستان، بنگلادش، آمريكا، هند و مكزيك نيز پرورش داده مي‌شود. آلوئه‌ورا براي رشد نياز به آب بسيار بسيار كمي دارد و در برابر هجوم حشرات بسيار قوي است و از باران و آفتاب مستقيم بايد به دور باشد. اين گياه در طول زمستان بي‌حركت است. آب اين گياه به صورت ژل در برگ‌هاي گياه ذخيره مي‌شود.

بيش از 250 نوع از گياه آلوئه‌ورا در دنيا وجود دارد كه فقط 5 نوع آن اين خواص را دارا هستند. اين گياه دشمن جنگل است و فقط در مناطق خشك رشد و نمو مي‌كند. تعداد برگ‌هاي اين گياه در هر بوته بين 12 الي 16 عدد متفاوت است و هر برگ بيش از 3 پوند وزن دارد.

موارد منع مصرف

آلوئه‌ورا در بعضي افراد ايجاد حساسيت مي‌كند ابتدا كمي از ژل آلوئه‌ورا را به پشت بازوي خود بماليد؛ اگر بعد از 20 دقيقه قرمزي و يا خارشي در پوست خود مشاهده نكرديد، مي‌توانيد با خيال راحت از آن استفاده كنيد. افراد مبتلا به بيماري‌هاي كبد، افراد زير 12 سال، مصرف زياد اين گياه باعث عوارضي همچون قرمزي ادرار، كم آبي بدن و ضعف جسمي مي‌شود. در صورت استفاده از داروهاي قلب و يا داروهاي كاهش دهنده پتاسيم، لانوكسين، ديگوكسين، لاتوكسين، نبايد آلوئه‌ورا را مصرف كرد. اين گياه ميزان قندخون را پايين مي‌آورد؛ به خصوص اگر همراه با داروهاي كاهش‌دهنده قندخون استفاده شود. معايب استفاد از آلوئه‌ورا را به طور كلي نمي‌توان عنوان كرد، زيرا استفاده از يك محصول طبيعي ممكن است در افراد مختلف واكنش‌هاي متفاوتي ايجاد كند.

نظر دانشمندان در مورد آلوئه‌ورا 
ماروين، يكي از نويسندگان علوم تغذيه از دانشكده Nebrasla، معتقد است آلوئه‌ورا يكي از بهترين ژل‌هاي پوستي است كه باعث كاهش سوزش آفتاب سوختگي و نيش حشرات مي‌شود. اين ژل را به پوست بماليد و بعد از 15 دقيقه كه خشك شد، آن را بشوييد. آب ميوه آلوئه‌ورا باعث تسكين حالت تهوع و همچنين سوزش و درد معده مي‌شود. «paacelsus»، پدر علم داروشناسي، بر اين باور است كه آنچه انسان براي سالم بودن به آن نياز دارد، در اين گياه يافت مي‌شود.

چندي پيش پژوهش در دانشكده پزشكي هاروارد صورت گرفت كه در آن اعلام شد با بالا رفتن سن ميزان اسيدهيدروليك معده كاهش مي‌يابد و به همين دليل افراد مسن دچار ناراحتي‌هاي گوارشي، سوزش معده و هضم ناقص غذا مي‌شوند كه به دنبال آن پيري پوست، آلرژي، آكنه و ... به سراغ‌شان مي‌آيد. سلامتي ما به غذائي كه روزانه مصرف مي‌كنيم و موادي كه جذب سلول‌هاي بدن ما مي‌شود، بستگي دارد. تعجب خواهيد كرد اگر بدانيد با خوردن آلوئه‌ورا چقدر سريع اين مشكلات حل خواهند شد.

دكتر ايوان دانهوف، پزشكي است كه بيش از 30 سال مشغول ساخت انواع و اقسام لوازم آرايشي و كرم‌هاي ساخته شده از آلوئه‌ورا مي‌باشد و هرگاه محصول جديدي توليد مي‌شود، كمي از آن را براي تست به دست چپ خود مي‌مالد و اكنون بعد از گذشت 30 سال مي‌گويد كه يك دست او دست يك جوان شاداب 30 ساله است و دست ديگر او دست پيرمرد 70 ساله! دكتر پيتر آدرتون، اخيراً در دانشكده آكسفورد مطالعاتي روي آلوئه‌ورا انجام داده و كتابي نيز در همين زمينه به چاپ رسانده است.

در اين كتاب آمده است: همسر من اكثراً دست خود را با فر مي‌سوزاند و آثار اين سوختگي تا مدت‌ها روي دست او باقي مي‌ماند تا اينكه استفاده از ژل اين گياه را به او پيشنهاد كردم و خيلي زود متوجه شدم كه سوختگي و آثار آن چقدر سريع از بين رفت. بي‌دليل نيست كه اين گياه به نام‌هايي همچون گياه سوختگي، گياه زندگي و گياه دارويي معروف است.

  باربادنسیس میلر

گیاه  آلوئه ورا ( آلوورا  ) برای افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها موثر است. دكتر مسعود مسنن مظفری  افزود:

 با اشاره به اینكه بدن انسان همیشه یك سری پروتئین‌هایی كه در ایمنی بدن نقش دارند را تولید می‌كند، ادامه داد: این گیاه نیز كمك بزرگی در روند پروتئین‌ سازی بدن دارد.

دكتر مسنن مظفری اظهار داشت:

گیاه آلوئه ورا ( آلوورا  )  گیاهی است كه در مناطق مدیترانه‌ای رشد می‌كند كه اكنون این گیاه در چند مركز گلخانه‌ای در استان هاي مختلف كشورمان رشد ميكند،

وی اظهار كرد: این گیاه دارای برگهای پهن است كه از آن یك ماده ژله‌ای تراوش می‌شود كه دارای اسیدهای آمینه می‌باشد و می‌توان از آن در سالاد و یا بصورت كمپوت استفاده كرد.

این پزشك داروساز با تاكید بر اینكه پوست یكی از بزرگترین محافظ‌های بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا است، گفت: این گیاه همچنین در ترمیم، زیبایی، شادابی صورت و ایجاد ایمنی در مقابل عوامل بیماری‌زا بسیار موثر است.

دكتر مسنن مظفری یادآور شد: بهترین عامل در مقابله با بیماری آنفلوانزای خوكی و یا فصلی محافظت فیزیكی است كه عمده آن از طریق دهان و پوست انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینكه استفاده از ماسك یكی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است، ادامه داد: اكنون دو نوع ماسك تحت عنوان ماسك‌های غیر قابل شستشو و قابل شستشو در بازار موجود است اما به دلیل اینكه ممكن است هنگام شست‌وشوی ماسكهای قابل شست‌وشو عوامل بیماری‌زا كاملا پاك نشود استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

 10دلیل برای نوشیدن آلوئه ورا

 

به ۱۰ دلیل عمده باید نوشیدنی آلوئه ورا را نوشید :

 ۱ – آمینو اسیدها ، اجزا وقالب های ساختار بدن ما می باشند . هشت امنیو اسید ضروری وجوددارد که در بدن ما ساخته نمی شود که در اجزا گیاه آلوئه ورا کشف شده است . نوشیدن مداوم ومنظم آلوئه ورابه شما اجازه می دهد بواسطه تامین طبیعی امینو اسیدهای ضروری بدن ، سلامتی بدن خودرا حفظ نمائید .تجزیه ترکیباتآلوئه ورا نشان می دهد که در بین گیاهان شناخته شده توسط بشر ، آلوئه ورا تنها گیاهی است که امینو اسیدهای مشابه وضروری بدن را می سازد .

۲ –آلوئه ورا بدون هیچگونه عارضه ای از عصبانیت والتهاب جلو گیری می نماید ، همچنین سبب تحرک ماهیچه ها وصحت کارکرد مفاصل می شود .

۳ – ویتامین های موجود در آلوورا A ، B1 ،B2 ، B6 ،B12 ،C ، E و فولیک اسید ونیاسین می باشد . بدن انسان نمی تواند بعضی از این ویتامین ها را ذخیره نماید. ، بنا براین بهترین راه تامین ویتامین های فوق نوشیدن میزان مناسبی ازآلوئه ورا ی یام یام می باشد .

۴– مواد معدنی که در آلوئه ورا یافت می شود شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشد . یک راه طبیعی وسالم برای تامین نیازهای بدن می باشد .

۵ – هر ۲۱ الی ۲۸ روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود نوشیدنی آلوئه ورا می تواند منبعی غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستی سالم وشاداب داشته باشید وبا اثرات پیری پوست مقابله کنید .

۶ – استفاده مداوم نوشیدنی آلوئه ورا سبب کمک به بهبود تنظیم دستگاه گوارش می شود. بااستفاده مداوم نوشیدنی آلوئه وراحساس تندرستی وسلامتی به شما دست می دهد وسطح انرژی بدن افزایش می یابد وبه شما کمک می کند تا وزن بدن مناسب ومتعادل گردد .

۷– آلوئه ورابطور طبیعی مقاومت بدن را افزایش می دهد . نظر به اینکه سیستم ایمنی بدن همانند ساعت کارمی کند تا از بدن محافظت نماید از این رو نوشیدن مداوم آلوئه ورا سبب می گردد بطور طبیعی مصونیت ومقاومت بدن بطور چشمیگر افزایش یابد .

 ۸– آلوئه ورا دارای قابلیت طبیعی دفع سموم می باشد ، نوشیدن مداومآلوئه ورا می تواند حرکت موجی روده را بهبود بخشیده وجذب پروتئین را افزایش دهد وهمزمان میزان باکتریهایی را که سبب تخمیر می شوند کاهش دهد .آلوئه وراهمچنین سبب کاهش سوزش قلب ، معده دیگر ناراحتی های گواراشی می شود .

۹ – آلوئه ورا الیتام بخش سوختگی ها ، بریدگیها ، پارگیها ، خراشها وسوزش خفیف پوست می باشد .

۱۰– نوشیدنی آلوورا متضمن سلامتی دهان ولثه می باشد .فقط فکر کنید با استفاده فقط ۶۰ الی ۱۲۰ گرم نوشیدنی آلوئه ورادر روز می توانید تغییرات را در خود مشاهده کنید .



 ریزش موهای سر مشکلی شایع در بین افراد است. غیر از محصولات شیمیایی که برای رفع این مشکل وجود دارند، یک سری مواد طبیعی نیز در کاهش ریزش موها موثرند که یکی از این ها، گیاه آلوئه ورامی باشد.

 

۶۵۴۲۵۶.jpg

 اسامی دیگر گیاه صبرزرد (آلوئه ورا)، “صبر تلخ” یا “شاخ بزی” است که در استان بوشهر با نام‌های محلی گل سگله، گل قبر یا چادروا شناخته می‌شود.نام های دیگر این گیاه “لاله بیابان” و «گیاه جاودانگى»، «گیاه دارویى»، «گیاه ملکه» است.

 ۱- قالب های ساختار بدن :آمینو اسیدها ، اجزا وقالب های ساختار بدن ما می باشند . هشت امنیو اسید ضروری وجوددارد که در بدن ما ساخته نمی شود که در اجزا گیاه الوئه ورا کشف شده است . نوشیدن مداوم ومنظم آلوئه ورا به شما اجازه می دهد بواسطه تامین طبیعی امینو اسیدهای ضروری بدن ، سلامتی بدن خودرا حفظ نمائید . 
تجزیه ترکیبات آلوئه ورا نشان می دهد که در بین گیاهان شناخته شده توسط بشر ، آلوئه ورا تنها گیاهی است که امینو اسیدهای مشابه وضروری بدن را می سازد . 

۲- ضد التهاب و عصبانیت : آلوئه ورا بدون هیچگونه عارضه ای از عصبانیت والتهاب جلو گیری می نماید ، همچنین سبب تحرک ماهیچه ها وصحت کارکرد مفاصل می شود . 

۳- ویتامین های موجود در آلوورا : ویتامین های موجود در آلوئه وراA ، B1 ،B2 ، B6 ،B12 ،C ، E و فولیک اسید ونیاسین می باشد . بدن انسان نمی تواند بعضی از این ویتامین ها را ذخیره نماید. ، بنابراین بهترین راه تامین ویتامین های فوق نوشیدن میزان مناسبی از آلوئه ورا می باشد . 

۴-  میزان مواد معدنی : مواد معدنی که در آلوئه ورا یافت می شود شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشد . یک راه طبیعی وسالم برای تامین نیازهای بدن می باشد .

۵-  تعمیر و مرمت کلاژن و کشیدگی پوست : هر 21 الی 28 روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود نوشیدنی آلوئه ورا می تواند منبعی غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستی سالم وشاداب داشته باشید وبا اثرات پیری پوست مقابله کنید .

۶- تنظیم انرژی و وزن بدن : استفاده مداوم نوشیدنی آلوئه ورا سبب کمک به بهبود تنظیم دستگاه گوارش می شود. بااستفاده مداوم نوشیدنی آلوئه ورا احساس تندرستی وسلامتی به شما دست می دهد وسطح انرژی بدن افزایش می یابد وبه شما کمک می کند تا وزن بدن مناسب ومتعادل گردد . 

۷-  افزایش مصونیت بدن :آلوئه ورا بطور طبیعی مقاومت بدن را افزایش می دهد . نظر به اینکه سیستم ایمنی بدن همانند ساعت کارمی کند تا از بدن محافظت نماید از این رو نوشیدن مداوم آلوئه وراسبب می گردد بطور طبیعی مصونیت ومقاومت بدن بطور چشم گیر افزایش یابد . 

۸- کمک به سلامت گوارش :  آلوئه ورا دارای قابلیت طبیعی دفع سموم می باشد ، نوشیدن مداوم آلوئه ورا می تواند حرکت موجی روده را بهبود بخشیده وجذب پروتئین را افزایش دهد وهمزمان میزان باکتریهایی را که سبب تخمیر می شوند کاهش دهد . آلوئه ورا همچنین سبب کاهش سوزش قلب ، معده دیگر ناراحتی های گواراشی می شود . 

۹- التیام بخش سریع : آلوئه ورا الیتام بخش سوختگی ها ، بریدگیها ، پارگیها ، خراشها وسوزش خفیف پوست می باشد . 

۱۰- بهداشت و سلامت دندان: نوشیدنی آلوئه ورا متضمن سلامتی دهان ولثه می باشد .


فقط فکر کنید با استفاده فقط ۶۰ الی ۱۲۰ گرم نوشیدنی آلوئه ورا در روز می توانید تغییرات را در خود مشاهده کنید .

 
برای تهیه نوشیدنی آلوئه ورا ، ابتدا با دقت پوست میکنیم نباید هیچ قستمی از پوست سبز برگ روی مغز اون باقی بمونه چون خاصیت مسهل بسیار شدید  داره ، سپس مغز یا فیله آلوئه ورا رو داخل مخلوط کن میندازیم و یک عدد لیمو ترش درشت رو توی اون آب میگیریم و دو تا چهار لیوان آب ، بسته به زیاد بودن مقدار آلوئه ورا داخل مخلوط کن میریزیم و چهار قاشق غذا خوری عسل طبیعی بهش اضافه کرده و مخلوط کن رو روشن میکنیم . نوشیدنی سفید رنگی درست میشه که بسیار خوشمزه و پر خاصیت هست . تنها این نکته رو باید در نظر بگیرین که اگه برگ رو همون موقع از گیاه جدا کردین باید برگ رو کمی مایل چند دقیقه ای قرار بدین تا شیره تلخ اون خارج بشه و یا بعد از پوست کندن برگ فیله رو داخل آب بذارین به مدت ۵ دقیقه تا تلخیش گرفته بشه .یا مستقیم استفاده کنید و مقدار  عسل رو بیشر کنید تا تلخی اون آزار دهنده نباشه  ولی اگه از عطاری می خرین نیاز به این کار نیست چون برگ ها کهنه هستن و شیره اونها خارج شده است.
 
 

 اثر آلوئه ‌ورا بر پوسيدگي دندان

 

دانشمندان در يك تحقيق جديد دريافته ‌اند كه گياه آلوئه ورا براي مقابله با پوسيدگي ‌هاي دنداني مفيد است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، ‌دانشمندان مي ‌گويند: پس از كشف تاثيرات مفيد و معجزه‌گر، گياه آلوئه ورا براي بهبود آفتاب سوختگي، بريدگي‌ ها و تحريكات پوستي و بسياري از مشكلات و ناراحتي‌ هاي ديگر، اين بار محققان به قدرت شفابخش اين گياه در بهبود مشكلات دندان و لثه پي برده‌اند.

در يك پژوهش جديد معلوم شد كه مي ‌توان از آلوئه ورا به عنوان يك ماده فعال براي پيشگيري از پوسيدگي‌ هاي دنداني، در ژل‌هاي تميزكننده دندان ها استفاده كرد.

 

به گفته پژوهشگران آلوئه ورا براي تميز كردن و تسكين دندان ها و لثه‌ ها مفيد است و هم چنين مي ‌توان در خميردندان ها به عنوان ماده موثر براي مقابله با پوسيدگي ‌هاي دنداني از اين گياه استفاده كرد.

ژل دندان آلوئه ورا مانند خمير دندان عمل مي‌ كند و قادر به نابود كردن باكتري ‌ها و ميكروب هاي بيماري زاي موجود در دهان است.

 در پژوهش جديد هم چنين معلوم شد كه ژل آلوئه ورا در برخي موارد حتي موثرتر از خميردندان هاي معمولي است.

آلوئه ورا حاوي تركيبات شيميايي است كه براي شفاي زخم‌ ها يا كاهش درد استفاده مي ‌شود، چون خاصيت ضد التهابي دارد.

 

 تحقیقات متعددی در مورد استفاده آلوئه ورا در درمان بیماریها و نیز در محصولات آرایشی – بهداشتی بخصوص پوست و مو صورت گرفته است. مدارک علمی ‌نشان داده که عصاره آلوئه ورا شفا بخش است

 

                           

در سال 1996 محققان دانشگاه MAHIDOL بانکوک نشان دادند که استفاده از این گیاه سبب کاهش 72% از قند خون افرادی که مبتلا به افزایش قندخون بودند، گردیده و همچنین تحقیقات دیگری نشان داد که آلو ئه ورا در درمان برخی سرطانها موثر می‌باشد علاوه بر آن در درمان گاستریک- بیماریهای معده ای – اختلالات و انسداد رود‌ه‌ای- آپاندیسیت – زخم کبدی و ... موثر است و شیره گیاه آلوئه ورا نیز به آسانی درد و التهاب را کاهش می‌دهد. مطالعات انجام شده در دهه1990 نشان داده که وقتی از ژل آلوئه ورا برای التیام سوختگی استفاده می‌شود، زخم زودتر التیام می‌یابد در حالیکه وقتی از بانداژهای مخصوص سوختگی استفاده می‌شود، سوختگی 6 روز دیرتر التیام می‌یابد. فرضیه ای وجو د دارد که مطابق آن، آلوئه ورا به علت داشتن ماده Mucopolysaccharides که درون برگهای آن موجود است، در درمان فیبروسارکوما‌(fibrosarcoma)(نوعی سرطان) مفید می‌باشد

 گیاه آلوئه ورا حدود ۹۹ تا۵/۹۹درصد آب دارد و pH آن حدود ۵/۴می‌باشد.

باقیمانده مواد آن شامل ۷۵ ترکیب مختلف است که شامل ویتامینها، نمکهای غیر‌آلی، مواد معدنی، آنزیمها، قندها، ترکیبات فنولیک، آنترا کینونها، لیگنین، ساپو نینها، استرولها، آمینو اسیدها، سالیسیلیک اسید، کلسیم اکسالات، امورین، باربالوئین، سولفات‌ها، تاننها و استروئیدها است که به شرح در ذیل توصیف شده است

ویتامینها

این گیاه سرشار از ویتامینهایD , A  B1 , B2 , B3 , B5 , B6 , B12 , C , E , Folic acid , می‌باشد.

 آنزیمها

آنزیمهایی نظیر آمیلاز و لیپاز  که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند، در این گیاه موجود است.

  ترکیبات معدنی

گیاه آلوئه‌ورا دارای سدیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، مس، کروم، ید، فسفر و آهن می‌باشد که همگی برای متابولیسم سلامتی بسیار حیاتی می‌باشند.

 قندها

از قندهای موجود در این گیاه مونو و پلی‌ساکاریدها نظیر گلیکوز و مانوز را میتوان نام برد.

  ساپونینها

اینگونه مواد صابونی حدوداًبه میزان  3% در ژل آلوئه ورا  موجود است و بطور طبیعی خاصیت پاک کنندگی دارد و علاوه بر آن دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی نیز می‌باشد.

                        ترکیبات آلوئه ورا                ترکیبات آلوئه ورا

 سالیسیلیک اسید

این ماده خواصی همانند آسپرین داشته و ضد التهاب می‌باشد و خواص آنتی باکتریالی نیز دارد.

 آمینو اسیدها

ژل آلوئه‌ورا حاوی ۲۰ تا ۳۰ آمینو اسید مورد نیاز انسان است و جالب توجه است که بدن انسان هم قادر به ساختن حدود ۷تا ۸ نوع از این آنزیمها‌ی ضروری نمی‌باشد

کاربردهای آلوئه ورا

 کاربردهای آلو‌ئه ورا بطور کلی عبارتند از: 

- عامل ضد فساد

2- ترمیم کننده جراحت

3-  ضد اکسنده

               

 
 
       
 ژل نوشیدنی آلوئه وراکرم دست و صورت کرم موبر دست و صورت          تهیه شده از گیاه آلوئه ورا، رفع علائم بيماري برگشت محتويات اسيدي معده به مري گیاه آلوورا گیاهی است که محدودیتهای آبی و خاکی و شرایط سخت اقلیمی را به راحتی تحمل می کند.
 
 
آلوورا به صورت ژل، پودر، کپسول، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع آرایشی، نوشابه سازی و دهها موارد دیگر استفاده گردیده و در بازار جهانی جایگاه مناسبی دارد. قدرت جذب آلوورا 4 برابر سریعتر از آب می باشد. 
این معجزه گر خواص ضد لک ، ضد جوش ، آگنه ، چروک ، گوشت اضافه و آفتاب سوختگی و ضد عفونی کننده دارد.

گياه دارويي الوورا در كاهش ريزش مو موثر است.
اين گياه در درمان التهاب هاي پوستي ناشي از تابش اشعه ايكس مفيد است . 

پماد گرفته شده از الوورا خاصيت ضد ويروسي دارد و در درمان و ترميم سوختگي هاي پوستي درجه دو و سه كاربرد دارد. 

اين گياه در قرن 16 از اسپانيا به آسيا آورده شد و امروزه از اين‌گياه در لوسيون ها, مواد آرايشي و شامپوها استفاده مي شود .قدمت استفاده از گياه دارويي الوورا در طب به 1500 سال پيش از ميلاد مسيح باز مي رسد .

جالینوس معتقد است از آنجا که آلوورا خون را از ناحیه سر به طرف پا می راند لذا از سکته های مغزی جلو گیری کرده واز تیرگی چشم می کاهد .
جالب انجاست که از دیر باز تمدن های بزرگ جهان اعم از یونانی ، رومی ، چینی ونیز اقوام افریقائی ، مایایی وسرخپوستان امریکائی آلوورا را گرامی داشتند مسلمانان هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان در بازگشت از سفر حج ، برگهای آلوورا را بر سر در خانه هایشان می آویزند .

 

 

فوايد گياه آلوئه ورا  بر روي پوست

 
1- مفيد براي پوستهاي خشك 

2- كمك در بهبود سوختگي، گزش حشرات، تاولها و واكنشهاي حساسيتي 
3- كمك به حفظ سلامت پوست 
4- كمك به حفظ قوام پوست 
5- روغن آلوئه ورا مي تواند پوست خشك را براق و درخشنده كند 
6- كمك به درمان اگزما، سوختگي، پسوريازيس، التهابهاي پوستي و زخمها 
7- كاربرد عالي در حفظ رطوبت پوست و افزايش خاصيت انعطاف پذيري با اكسيژن رساني به سلولهاي كه باعث افزايش استحكام و قدرت بافت سازي مي شود. 
8- عصاره آن در محصولات آرايشي به عنوان كرمهاي ضد چروك، ماسكهاي پوستي، رژلب استفاده مي شود. 
9- كمك به جلوگيري از پيري پوست 
10- كمك به برطرف كردن لكهاي تيره پوست و كاهش پيگمانهاي پوستي 
اين گياه در ساخت ژل- كرم، نوشيدني، كپسول، محلول و عصاره است. آلوئه ورا شامل 75 ماده مغذي مثل ويتامين ها، شكر، كلسيم، سديم، نيتروژن، آمينواسيد، آنزيم، اسيد و مواد معدني است. 



 
استفاده از نخ دندان‌، بخشی اساسی در حفظ سلامت دندان است. توصیه می‌شود که دست‌ کم یک‌ بار در روز نخ دندان بکشید تا به زدودن پلاک‌های میکروبی از نواحی میان دندان‌هایتان که مسواک به آنها نمی‌رسد، کمک شود. 
 
به گزارش همشهری‌آنلاین، نجام این کار مهم است زیرا پلاک میکروبی که با مسواک‌زدن یا نخ دندان کشیدن زدوده نشود، در نهایت، سخت و به جرم دندانی تبدیل می‌شود. نخ دندان کشیدن همچنین از بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. 
 
اینکه کشیدن نخ دندان را پس از مسواک زدن یا پیش از آن انجام دهید، چندان اهمیتی ندارد. مادامی که به‌طور کامل و درست نخ دندان بکشید، مهم نیست که در چه هنگامی آن را انجام دهید. بهتر است زمانی از روز را برای انجام این کار اختصاص دهید که چند دقیقه‌ای وقت مراقبت از دندان‌هایتان را داشته باشید. 
 
افرادی که در پایان روز بیش‌ از حد خسته هستند، ممکن است از نخ دندان کشیدن در صبح‌ها یا پس از ناهار سود ببرند. دیگران ممکن است بخواهند با دهانی تمیز به خواب روند. 
 
فراموش نکنید که کودکان نیز نیاز به نخ دندان کشیدن دارند! شما باید به‌ محض اینکه کودکتان دو دندان در کنار یکدیگر درآورد، نخ دندان کشیدن برای او را هم شروع کنید. از آنجا که نخ دندان کشیدن به مهارت دستی بیشتری نیاز دارد، کودکان ممکن است تا رسیدن به 10 یا 11 سالگی نتوانند به‌خوبی نخ دندان بکشند. 
 
توجه داشته باشید که نخ دندان کشیدن نباید دردناک باشد. اگر با شدت زیادی نخ دندان بکشید، ممکن است به بافت‌های بین‌دندانی آسیب برسانید. اگر خیلی آرام نخ دندان بکشید، ممکن است ذرات غذا از میان دندان‌ها خارج نشود. احساس کمی ناراحتی هنگام شروع نخ دندان کشیدن طبیعی است و نباید به‌این‌علت نخ دندان کشیدن را ترک کنید. با مسواک‌زدن و نخ‌کشیدن روزانه،‌ این احساس ناراحتی باید در طول یک یا دو هفته برطرف شود. 
 
این راهنمای قدم‌ به‌ قدم، شما را برای استفاده از نخ دندان هدایت می‌کند: 
 
1. حدود 30 سانتی‌متر نخ دندان را جدا کنید و بیشتر طول آن را دور انگشت میانه یک دستتان بپیچید. باقیمانده نخ دندان را به دور انگشت میانه دست مقابل بپیچید. این انگشت، نخی را که کثیف می‌شود، به دور خود نگاه خواهد داشت. 
 
2. نخ دندان را محکم میان انگشتان شست و انگشتان اشاره‌تان نگهدارید. 
 
3. نخ دندان را با استفاده از یک حرکت آرام ساینده میان دندان‌هایتان هدایت کنید. هیچ‌گاه نخ دندان را به درون لثه‌ها فرو نبرید. 
 
4. هنگامی که نخ دندان به خط لثه می‌رسد، آن را در مقابل یک دندان به شکلی شبیه حرف C درآورید و به‌آرامی آن را در فضای میان لثه و دندان بلغزانید. 
 
5. نخ دندان را محکم روی دندان نگهدارید. به‌آرامی کناره دندان را با حرکت‌های به بالا و پایین، در حالی‌که نخ دندان را از لثه‌ها دور نگه‌ داشته‌اید، بسایید. این روش را برای بقیه دندان‌ها هم به کار ببندید. بخش پشتی دندان آخر را هم فراموش نکنید.


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان