علمی فرهنگی ورزشی
شنبه 12 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 18:10 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

ابتدا اسم فارسي شده (جديد)، سپس اسم اصلي و تركي شهرها نوشته شده است

 

1. ارسباران

قراجه داغ – در شمال آذربايجان

 

2. مشگين شهر

خياو– در آذربايجان

 

3. نقده

سولدوز–  در آذربايجان

 

4. بناب

بين اوؤ–  در آذربايجان

 

 

5. تكاب

تيكان تپه –  در آذربايجان

 

6. مياندوآب

قوشاچاي – در آذربايجان

 

7. تلخه رود

آجي چاي – رودي كه از شمال تبريز مي گذرد

 

8. ملكان

ملك كندي – در آذربايجان

 

9. سفيد رود

قيزيل اوزن– در آذربايجان

 

10. سياه چمن

قره چمن – در آذربايجان

 

11. سيمين رود

تاتائو چاي– در آذربايجان

 

12. زرينه رود

جغتوچاي– در آذربايجان

 

13. سيه چشمه

قره عيني -  نزديك ماكو

 

14. شاهين دژ

صايين قلعه - در جنوب درياچه  اروميه

 

15. مهاباد

ساوج بلاغ (سويوق بولاق)

 

16. مهران رود

ميدان چاي - در تبريز

 

17. ميانه

ميانج - در آذربايجان

 

18. هرزند

هلاكو-  يكي از ايستگاه هاي راه آهن آذربايجان

 

19. ايشه

ايچي - يكي از بخشهاي سقز كردستان

 

20. بناور

امچه لي-  در شهرستان گرگان

 

21. پادار

اياغچي - دربخش سقز كردستان

 

22. تيكان

تيكانلو - يكي از بخشهاي سقز كردستان

 

23. جاغر

چاغرلو- يكي از بخشهاي سقز كردستان

 

24. دشت مينو

حاجي لر- در گرگان

 

25. ديزه

ديزج خليل- يكي از ايستگاه هاي راه آهن آذربايجان

 

26. زال

قراگز-  يكي از ايستگاه هاي راه آهن آذربايجان

 

27. زرينه بالا

آلطون عليا- درسقز كردستان

 

28. زرينه پايين

آلطون سفلي- درسقز كردستان

 

29. سبزده

قطانجق- در سقز كردستان

 

30. سرچشمه

باش بولاق- دربخش سقز كردستان

 

31. سفيد تپه

آق تپه- در كردستان

 

32. سفيد گنبد

آق گنبد

 

33. سلمان كند

سليمان كندي- در سقز كردستان

 

34. سياه آب

قره سو- ايستگاه شماره2 راه آهن شمال

 

35. سياه پايه

قره غايه (قره قايا)

 

36. سياه چر

قره چر

 

37. سياه دشت

قره غان- يكي از بخشهاي سقز كردستان

 

38. سياه گل

قره گل- در كردستان

 

39. سياه گندم

قره بوغدا- در كردستان

 

40. سياه ناو

قره ناو- در سقز كردستان

 

41. بودان

قوتلو- دربخش سقز كردستان

 

42. كلاچك

قلعه جقه- دربخش سقز كردستان

 

43. كوپلان ده

قپلانتو- دربخش سقز كردستان

 

44. كوچك

قوجق- در كردستان

 

45. كوشك

قاشق- در سقز كردستان

 

46. گلزار بالا

قوزلو عليا- در سقز كردستان

 

47. گلزار پايين

قوزلو سفلي- در سقز كردستان

 

48. گلشن

گلين- در سنندج كردستان

 

49. گندمان

طاهر بوغدا- در سقز كردستان

 

50. نزار

آريخ- در گرگان

 

51. نيستان

قميشله (قميشليخ)- در سنندج كردستان

 

يادآوري مي شود كه ابتدا اسم فارسي شده (جديد)، سپس اسم اصلي و تركي شهرها نوشته شده است، پس اسم هاي دوم مورد قبول ماست



شنبه 12 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 17:13 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

گرچه نمک برای بدن مهم بوده، اما باید مصرف آن را محدود کرد. مصرف بیش از حد آن، فشار خون را بالا برده و به کلیه ها آسیب می زند.
آیا می‌دانید که افراد تنها با ۲۰ درصد عملکرد کلیه می توانند زندگی نرمالی داشته باشند؟ این دلیلی است که باعث کاهش مداوم و آسیب تدریجی کلیه ها در درازمدت می شود.

گاهی برخی عادات متداول باعث تخریب آنها می گردد که در نهایت اقدام به درمان مشکلات کلیوی بسیار دیر خواهد بود.

کلیه ها عضو شگفت انگیزی هستند که باعث تولید هورمون، فیلتر کردن خون، جذب مواد معدنی، تولید ادرار و حفظ تعادل محیط اسیدی و قلیایی بدن می شوند.

برای آنکه کلیه ها روند سالمی را طی کنند، لازم است این عادات را از خود دور کنید:

1- سیگار


کشیدن سیگار یکی از مواردی است که باعث تنگ شدن رگ های خونی شده و در نتیجه عمل خون رسانی به اعضای حیاتی بدن من جمله کلیه را سخت می کند. مصرف دو عدد سیگار در روز، سلولهای اندوتلیال موجود در خون را به میزان دو برابر افزایش می دهد، که این نشانه ای از آسیب شریانی است.

2- کم تحرکی


فعالیت بدنی یکی دیگر از راه های حفاظت از کلیه هاست. طبق مطالعات به عمل آمده زنانی که ورزش می کنند نسبت به سایرین 31% کمتر در معرض خطر سنگ کلیه قرار دارند. لذا داشتن فعالیت بدنی و ورزش افراد را از ابتلا به سنگ کلیه محافظت می کند.

3- مصرف بیش از حد سدیم

گرچه نمک برای بدن مهم بوده، اما باید مصرف آن را محدود کرد. مصرف بیش از حد آن، فشار خون را بالا برده و به کلیه ها آسیب می زند.

4- مصرف خودسرانه داروها را کنار بگذارید


فشار خون بالا و دیابت نوع 2 مشکلات متداولی هستند که امروزه توسط سبک زندگی غلط و رژیم های غذایی ناسالم پدید می آیند. اگر شما نیز با این مشکلات سر و کار دارید، آگاه باشید که آنها به کلیه هایتان آسیب نزند. لذا با مصرف داروهای تجویز شده از اندام های ارزشمند خود محافظت کنید.


شنبه 12 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 16:48 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

91.5 درصد از میوه هندوانه را آب تشکیل داده و با مصرف آن می‌توان میزان آب از دست رفته بدن را که موجب سردرد، احساس خستگی و پایین آمدن تمرکز می‌شود، جبران کرد.
اسرار یک هندوانه دربسته

هندوانه از جمله میوه‌هایی است که علاوه بر طعم و مزه مطلوبش، فوائد و خواص بسیاری برای سلامتی دارد.

 

مصرف هندوانه می‌تواند بخشی از کالری، ویتامین C و A‌ مورد نیاز بدن را تامین کند. همچنین هندوانه حاوی فیبر خوراکی و پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

 

شبکه خبری ABC نیوز در گزارشی از چند سر نهفته در دل این خوردنی خوشمزه و تابستانی پرده برداشته که به شرح زیر است:

 

لیکوپن هندوانه بیش از گوجه‌فرنگی خام است

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان لیکوپن موجود در هندوانه حدود 1.5 برابر بیش از گوجه‌فرنگی بزرگ و تازه است. لیکوپن آنتی‌اکسیدانی است که از تولید رادیکال‌های آزاد مضر برای سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. 

همچنین لیکوپن موجود در میوه‌های قرمزرنگ و سبزیجات به مبارزه با بیماری‌های قلبی و برخی انواع سرطان ها کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌شود برای حفظ بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان در هندوانه لازم است آن را پیش از بریدن در دمای اتاق نگهداری کنید.

 

آب هندوانه تسکین‌دهنده‌ دردهای عضلانی است

 

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف آب هندوانه یک ساعت پیش از ورزش کردن از بروز دردهای ماهیچه‌ای و افزایش ضربان قلب جلوگیری می‌کند. این خاصیت هندوانه به دلیل وجود ماده «سیترولین» در این میوه است که عملکرد رگ‌ها را بهبود داده و فشارخون را پایین می‌آورد.

 

هندوانه هم جزو میوه‌ها و هم جزو سبزیجات است

 

هندوانه نیز همچون بسیاری از میوه‌ها با کاشت دانه آن تولید می‌شود. همچنین پوست این میوه قابلیت مصرف دارد. در حقیقت طبیعت دو وجهی هندوانه تمام قسمت‌های آن را قابل خوردن کرده و هیچ بهانه‌ای برای دور انداختن این میوه وجود ندارد.

 

هندوانه سرشار از آب است

 

91.5 درصد از میوه هندوانه را آب تشکیل داده و با مصرف آن می‌توان میزان آب از دست رفته بدن را که موجب سردرد، احساس خستگی و پایین آمدن تمرکز می‌شود، جبران کرد.



یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 23:22 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

 کاشت حلزون گوش, سکته گوش, ضربه به گوش

سکته گوش اصطلاحی است که چندان برای ما آشنا نیست و اطلاعات چندانی هم از آن نداریم. پزشکان می‌گویند از هر 5000 نفر یک نفر به این بیماری گرفتار می‌شود، اما سکته گوش چگونه بیماری‌ای است؟ آیا واقعا اتفاقی که در سکته‌های قلبی یا مغزی برای عضو رخ می‌دهد، اینجا هم بــــا همان شکل و مـــکانیسم است؟ دکتر ابراهیم رزم پا، فوق‌تخصص جراحی سر و گردن و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در‌این‌باره توضیح می‌دهد.

 

آیا این اصطلاح یعنی سکته گوش درست است و واقعا قسمتی از گوش دچار سکته می‌شود؟
سکته گوش یک آسیب ناگهانی است که فرد به طور ناگهانی شنوایی خود را به طور کامل یا ناقص از دست می‌دهد. این مکانیسم، مانند سکته قلبی یا مغزی است و خونرسانی به دلایل نامشخصی قطع شده و اکسیژن به بافت نمی‌رسد و در نتیجه بافت نابودشده و عملکرد خود را ازدست می‌دهد. در این بیماری به گوش داخلی آسیب وارد شده و سلول‌های مژکدار داخل حلزون گوش به سبب کمبود اکسیژن تخریب می‌شوند.

 

یعنی کمبود اکسیژن عامل اصلی سکته گوش است؟
نه چنین نیست. سکته گوش انواع گوناگون دارد و عوامل متعددی در آن دخیلند. به طور کلی کاهش شنوایی یا از دست دادن کامل آن فقط به علت کاهش اکسیژن نیست و اگر از نظر آسیب‌شناسی بخواهیم موضوع را بررسی کنیم، بحث گسترده‌تری لازم است.

 

عوامل ویروسی مانند اوریون، ضربه به گوش، شکسته‌شدن دیوار صوتی، مصرف برخی دارو‌ها بخصوص خانواده آمینوگلیکوزیدها، عفونت‌های مزمن گوش، تومور‌ها و اختلالات متابولیک و هورمونی در بروز بیماری نقش بسزایی دارند. وقتی چنین اتفاقی برای بیمار رخ می‌دهد، یافتن علت اصلی چندان آسان نیست، اما مطالعات نشان داده یک عامل، اشکالاتی را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند؛ یعنی شرایط داخلی بدن به هم می‌خورد و با یک محرک مانند استرس، کری ناگهانی پدید می‌آید.

 

شما به شکسته‌شدن دیوار صوتی یا ضربه به گوش اشاره کردید. مگر در این موارد پرده گوش آسیب نمی‌بیند؟
نه در بسیاری از ضربات و کری‌های ناشی از آن ما هیچ پارگی و تغییری را در گوش مشاهده نمی‌کنیم و آسیب وارده به همان مژک‌های داخل حلزون است.

 

آیا علامتی وجود دارد که بیمار متوجه تغییر در گوش خود شده و بسرعت به پزشک مراجعه کند؟
مهم‌ترین نشانه، وز وز گوش و سنگین‌شدن آن است. این نشانه برای همه بیماران باید هشداردهنده باشد و هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند. سرگیجه و نبود تعادل هم ممکن است وجود داشته باشد ولی همیشه این علامت‌ها نیستند و گاهی فرد در سلامت کامل بوده و به طور اتفاقی شنوایی‌اش کاهش می‌یابد یا از بین می‌رود. البته روند تدریجی این بیماری اغلب سه روز طول می‌کشد، بخصوص در کسانی که دچار ترومای گوش شده باشند.

 

کری موقت است یا دائم؟
نمی‌توان براحتی قضاوت کرد. بیمارانی که سریع و در همان مراحل اولیه به ما مراجعه می‌کنند شانس بهبودشان بالاتر است و تقریبا می‌توان گفت نیمی از بیماران به طور نسبی درمان می‌شوند. ولی در یک چهارم بیماران درمان موثر واقع نمی‌شود و کری تا آخر عمر باقی می‌ماند.

 

درمان کری جراحی است یا دارویی؟
درمان به صورت دارویی و درمان رایج، کورتون با دوز بالاست. همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین عامل اتوایمون است و به دلیل نامشخصی سیستم ایمنی ضعیف و دستخوش تغییرات شده است. کورتون بیماری را کنترل می‌کند یا بهبود می‌بخشد، اما شرایط استرس‌زا مانند استرس ناشی از جراحی، استرس‌های ناشی از تغییر مکان، فشار‌های سنگین و مصرف بعضی دارو‌ها باید برطرف شود.

 

ثابت‌شده که استرس سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند. با برداشتن عامل استرس‌زا، شرایط تا حدود زیادی بهتر می‌شود. عامل بسیار مهم دیگر، مصرف برخی دارو‌ها یا بیماری‌های کنترل نشده است. گاهی در برخی از بیماران که مبتلا به کم‌کاری تیروئید هستند نیز کری ناگهانی پدید می‌آید؛ ولی با مصرف دارو و اصلاح بیماری کم‌کاری تیروئید، شنوایی به حالت اول خود برمی‌گردد.

 

اگر فرض کنیم علت ناشناخته است و بیمار ناشنوایی خود را کاملا یا به مقدار زیادی از دست داده و دارو درمانی هم جوابگو نبوده است. تجویز سمعک می‌تواند موثر واقع شود؟
دو نوع کری وجود دارد؛ کری انتقالی ـ هدایتی و کری حسی‌ ـ عصبی. برای آن بیمارانی که دچار ناشنوایی انتقالی شده‌اند، سمعک تجویز می‌شود که صدا را تقویت می‌کند. در سکته گوش، کری از نوع حسی ـ عصبی است و مژک‌های داخل حلزون آسیب دیده‌اند. بنابراین تجویز سمعک برای این بیماران بیهوده است و مشکل را برطرف نمی‌کند. برای بیمارانی که کاهش شنوایی نوع حسی ـ عصبی دارند درمان مناسب، کاشت حلزون است.

 

لطفا درباره کاشت حلزون بیشتر توضیح دهید؟
کاشت حلزون توسط هر متخصص گوش، حلق و بینی انجام نمی‌شود. این جراحی در مکان‌های خاص و توسط متخصصان دوره دیده در این زمینه و به همراه تیم پزشکی مجرب صورت می‌گیرد. کاشت حلزون، جاگذاری الکترود داخل حلزون گوش است.

 

دستگاه به طور مستقیم عصب شنوایی را تحریک می‌کند و به فرد ناشنوا این امکان را می‌دهد تا اصوات را دریافت کند. اصوات دریافت شده به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل شده و امواج به عصب شنوایی فرستاده می‌شود. مرحله اصلی بعد از عمل جراحی است یعنی یک دوره طولانی‌مدت بازتوانی و تمرینات بعد از جراحی، تا بتوان شنوایی را به بیمار باز گرداند.

درصد موفقیت چقدر است و چه کسانی گزینه خوبی برای عمل جراحی کاشت حلزون هستند؟
هر چه جلوتر می‌رویم، موفقیت بیشتری از لحاظ علمی و تکنیکی کسب می‌کنیم. موفقیت فقط به جراح وابسته نیست و مراحل توانبخشی نیز نقش زیادی در بهبود بیماران دارد. ولی گزینه‌‌های مناسب کسانی هستند که از قبل شنوایی داشته و با اصوات آشنا هستند. بیماران و کودکانی که کر مادرزادند، به مراتب مشکلات بیشتری دارند و کار کردن با این بیماران بسیار دشوار است.

هزینه جراحی کاشت حلزون چقدر است؟ آیا برای همه مقدور است از این روش درمانی استفاده کنند؟
متاسفانه هزینه الکترودها بسیار بالاست و بیشتر بیمارانی که دچار این مشکل هستند، افراد بی‌بضاعت جامعه‌اند و با مراجعه به مراکز درمانی و اطلاع از هزینه هنگفت از ادامه درمان منصرف می‌شوند.

منبع:jamejamonline.ir



یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 23:12 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

ترمیم پرده گوش, پرده گوش, پارگی پرده گوش

 

پرده گوش در انتهای کانال گوش قرار دارد و گوش میانی را از گوش خارجی جدا می کند. پرده گوش به دلایل متعددی ممکن است آسیب ببیند و پاره شود. آسیب پرده گوش، عوارض متعددی از جمله کم‌شنوایی، سرگیجه، عفونت گوش میانی و ترشحاتی از گوش میانی را به دنبال دارد.

 

طی عمل جراحی تیمپانوپلاستی (tympanoplasty)، پرده گوش یا استخوانچه های کوچک گوش میانی که آسیب دیده اند، ترمیم می شوند.

 

روش های انجام تمپانوپلاستی یا عمل ترمیم پرده گوش
برای انجام این عمل، فردی را که پرده گوش او آسیب دیده است، وارد اتاق عمل می کنند و او را تحت بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی کامل (بسته به تشخیص پزشک متخصص و یا شرایط بیمار) قرار می دهند.

 

پزشک متخصص برای دسترسی به پارگی پرده گوش، برشی را در داخل کانال گوش ایجاد می کند.

اگر جراح نتواند به این روش به سوراخ ایجاد شده در پرده گوش دسترسی پیدا کند، برش کوچکی در پشت گوش فرد ایجاد می کند و بافت مشخصی را از آن برمی دارد و بر روی پارگی پرده، پیوند می زند.

 

اگر جای زخم روی بافت باقی بماند، پزشک متخصص قبل از ترمیم پرده گوش، آن را با لیزر از بین می برد و از بخیه برای ترمیم برش استفاده می کند.

 

ملاحظات بعد از عمل تمپانوپلاستی
بعد از انجام عمل تمپانوپلاستی، فرد ممکن است برای مدت چند روز ترشحاتی از گوش داشته باشد و خونریزی خفیفی را از مجرای گوش خود تجربه کند. این موارد طبیعی است و جای نگرانی ندارد. علاوه بر آن ممکن است احساس درد در ناحیه گوش و مجرای گوش داشته باشد، ولی این علایم طی مدت چند روز برطرف می شوند.

 

ترمیم پرده گوش, پرده گوش, پارگی پرده گوش

 

هشدارهای مهم بعد از عمل تمپانوپلاستی
- فردی که تحت عمل تمپانوپلاستی قرار گرفته است، باید برای چند هفته، مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی را در نظر بگیرد و به پزشک خود مراجعه کند.

 

- اگر پزشک او اجازه داد به حمام برود و برای حمام کردن، نکات ضروری و لازم را از پزشک سوال کند.

 

- به دلیل رفتن آب در گوش در طی حمام کردن، این گونه افراد باید قبل از حمام، پنبه ای را گرد کرده و آن را با وازلین چرب کنند و بر روی لاله گوش خود طوری قرار دهند که از ورود هر گونه آب و مواد دیگر به داخل گوش جلوگیری شود. در صورتی که آب وارد گوش فرد شود، به احتمال بسیار زیاد عفونت گوش ایجاد می شود.

 

- سعی کنید حتما ناحیه عمل شده را تمیز نگه دارید.

 

- از ورزش هایی مانند شنا که با آب در تماس هستید، باید خودداری کنید.
به یاد داشته باشید که کم شنوایی ناشی از آسیب به پرده گوش، حدود 2 تا 3 ماه پس از عمل جراحی تمپانوپلاستی برطرف می شود. پس در طول این مدت، نگران شنوایی خود نباشید

 

عوارض عمل تمپانوپلاستی
عمل تمپانوپلاستی مانند هر عمل جراحی دیگر، یک سری عوارض احتمالی به همراه دارد. در ابتدا باید تمام عوارض احتمالی آن را از پزشک متخصص خود سوال کنید.

 

عوارض احتمالی آن عبارتند از :
- ممکن است سوراخ پرده گوش دوباره برگردد. یکی از عوارض این عمل، پیوند نخوردن بافت است و ممکن است پرده گوش التیام نیابد. این مورد در افرادی دیده می شود که سابقه جوش نخوردن زخم را دارند.

 

- بروز عفونت

 

- آسیب های عصبی

 

- کم شنوایی یا از دست دادن شنوایی

 

- وزوز گوش: وزوز گوش به دلیل پارگی پرده گوش می باشد

 

- سوراخ شدن پرده گوش

 

- تنگ شدگی کانال گوش

 

- آسیب گوش میانی

 

- ایجاد چسبندگی در گوش میانی

 

- فیستول پری لنف

 

- آسیب عصب صورت

 

- عفونت گوش میانی

 

- بروز کلستاتوم

 

ترمیم پرده گوش, پرده گوش, پارگی پرده گوش

 

نتایج مورد انتظار
در بیش از 90 درصد موارد، این عمل با موفقیت انجام می گیرد و علایمی مانند عفونت و درد تسکین پیدا می کنند و شنوایی فرد بر می گردد. ولی احتمال کم شنوایی جزئی در آن وجود دارد.

 

نحوه تشخیص پزشک برای انجام عمل تمپاتوپلاستی در فرد
پزشک متخصص با تجویز یک سری آزمایشات به این نتیجه می رسد که این عمل باید در فرد انجام گیرد یا نه.

 

آزمایشاتی مانند تست شنوایی که توسط شنوایی شناسان انجام می گیرد.

 

بررسی های لازم برای وجود و یا عدم وجود سوراخ در پرده گوش توسط پزشک متخصص گوش و حلق و بینی انجام می گیرد.

 

اگر فرد هر گونه سابقه ای از سرگیجه دارد ثبت می شود.

 

آزمایش خون و ادرار برای تعیین سلامت نسبی فرد جهت بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی در طی عمل جراحی انجام می گیرد.

 

نکاتی که بعد از عمل جراحی تمپانوپلاستی باید در نظر داشت
- از دمیدن هوا در بینی خودداری کنید.

 

- هر گونه مسافرت هوایی با هواپیما را به بعد از زمان بهبودی کامل موکول کنید. فشار ناشی از اختلاف فشار هوا، سبب بدتر شدن علایم ناشی از عمل می شود (باروتروما).

 

- از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید، زیرا فشار ناشی از آن ممکن است به گوش فشار بیاورد.

منبع:tebyan.net



یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 23:7 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 عکس و خبرهای داغ تازه ترین فناوری های روز

 
 
    
 
 
    
 
    
    
    
    
    
    
    
    
    

 
 
 
 



 

بسیاری از کاربران قادر به خرید گوشی‌های هوشمند پرچمدار نیستند و به همین دلیل گوشی‌های میان‌رده از محبوبیت‌ خاصی برخوردار هستند. در این راهنمای خرید قصد داریم بهترین گزینه‌های میان رده (از نظر سطح قیمت) را که با هزینه‌ای کمتر از ۱.۳ میلیون تومان می‌توان خرید معرفی کنیم.
 
یکی از پر طرفدارترین بخش بازار گوشی‌های هوشمند، میان رده یا میان قیمت‌های این دسته از محصولات هستند. کمپانی‌های مختلف نیز این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند و گوشی‌های هوشمند برازنده‌ای که می‌تواند نیاز‌های مختلف افراد را به خوبی بر طرف کند، عرضه می‌کنند. ممکن است در این ماه قصد خرید گوشی هوشمندی از دسته میان رده را داشته باشید، پس حتما خوشحال خواهید شد اگر بدانید ما بهترین‌ها را برای شما در یک مطلب گرد آورده‌ایم.
راستش را بخواهید معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده کاری بس دشوار است و همانطور که خود شما مطلع هستید انتخاب‌ها در این بخش بازار بسیار زیاد هستند. اما ما نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا گوشی‌هایی را از برند‌های مختلف، مقدار قیمت‌های متنوع و در سبک‌های گوناگون به شما معرفی کنیم تا کار شما در هنگام انتخاب مناسب‌ترین گوشی هوشمند، آسان شود. در این نوع راهنمایی‌های خرید، ما بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که در رنج قیمتی مشخص (برای مثال این‌بار بالای ۶۰۰ هزار تومان تا۱۳۰۰ هزار تومان)، بهترین محسوب می‌شوند و نسبت به رقیب‌های خود انتخاب بهتری به حساب می‌آیند.
این راهنمای پیش‌رو برای خریداران گوشی‌های میان رده آذر ماه توصیه می‌شود. اما برای آینده نیز برنامه داریم و به صورت ماهانه این لیست را با گوشی‌های جدیدی که به بازار می‌آیند و می‌توانند جایگزین تلفن‌های این لیست شوند و همچنین گوشی‌هایی که هنوز انتخاب‌های برتر مانده‌اند، راهنمای خرید را برای شما به‌روز خواهیم کرد. دستگاه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند هیچ ترتیب و اولویتی در انتخاب آن‌ها دخیل نیست اما در بخش توضیحات هر دستگاه سعی داریم تا آن تلفن را با دیگر گوشی‌های لیست مقایسه کنیم و نقاط ضعف و قوت مبرهن را بیشتر جلوه دهیم. بنابراین مقایسه مشخصات فنی و توضیحات تکنیکی را به ما بسپارید و تنها بر اساس سلیقه و دلخواه خود بر روی ظاهر دستگاه، مشخصات مورد نیاز و ترجیح خود تصمیم بگیرد.
 
چند توصیه و نکته در زمان خرید گوشی‌های هوشمند میان رده:
۱. بعضی اوقات بهترین تلفن میان رده، پرچمدار سال گذشته‌ی شرکت‌ها است، چرا که شرکت‌ها عموما پشتیبانی خوبی از پرچمداران خود دارند و این محصولات از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند.
 ۲. گوشی‌های هوشمند میان رده در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین سعی کنید ابعاد عرض و طول دستگاه‌ای که انتخاب می‌کنید با سایز دست‌های شما متناسب باشد و راحت در دست قرار گیرد. به عبارت دیگر خودش دست بودن گوشی هوشمند اهمیت زیادی در کار با دستگاه دارد.
۳. خوشبختانه در بین گوشی‌های میان رده حق انتخاب بهتری برای کیفیت صفحه نمایش برخورداریم. کیفیت و وضوح صفحه نمایش یکی از تاثیر گذارترین بخش‌های مورد استفاده شما از یک گوشی موبایل هوشمند است. بنابراین اگر زیاد به صفحه نمایش دستگاه برای مطالعه، پیام دادن، بازی کردن و موارد دیگر خیره می‌شوید، کیفیت نمایشگر دستگاه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. معمولا در بین گوشی‌های میان رده در این لیست کیفیت صفحه نمایش دستگاه‌ها یا HD یا Full HD است که هر دو رزولوشن برای یک گوشی هوشمند مناسب هستند اما سعی کنید با توجه به ترجیح خود انتخاب کنید.
۴. به ابعاد و وزن دستگاه حتما توجه خاص داشته باشید. اگر گوشی هوشمندی با وزن زیاد تهیه کنید بعد از مدتی سنگینی آن موجب نارضایتی شما می‌شود و ابعاد ضخامتی مناسب نیز به خوش دستی دستگاه کمک بسیار می‌کند.
۵. یکی دیگر از چالش‌هایی که در زمان خرید گوشی‌های هوشمند با آن رو به رو هستید، بخش دوربین دستگاه است. اگر دوربین از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شما برخوردار است، بهترین دوربین را می‌توانید با خرید لومیا ۱۰۲۰ نوکیا در اختیار داشته باشید. با این‌حال دستگاه‌های دیگری که در کنار سخت‌افزار خوب، دوربین مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند نیز در لیست قرار داده‌ایم.
۶. حتما سعی کنید قبل از انتخاب دستگاه، آن را از نزدیک در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که نزدیکی بیشتری با سلیقه و ترجیح شما دارد.
 

اکسپریا زد ۲ سونی

T2-sony

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 163 گرم - مقاوم در برابر آب
  • پردازنده: Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801 Chipset Quad-core Krait 400 CPU
  • صفحه نمایش:  5.2 اینچ - رزولوشن 1920x1080 - تراکم پیکسلی: 424 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 3072 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 20.7 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 3200 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 146.8 در 73.3 در 8.2 میلی‌متر
نسل دوم از سری زد اکسپریای شرکت سونی، سال گذشته توجه زیادی در هنگام رونمایی و عرضه به خود جلب کرد و همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید با مشخصاتی بسیار خوب، در دسترس دوست‌داران این محصول قرار گرفت. به تازگی نسل جدید، یعنی اکسپریا زد۳ به بازار‌ها آمده و تاثیر منفی بر قیمت نسل قبل خود گذاشته است. در حال حاضر بسیار سخت است که این محصول را میان رده بنامیم و زد ۲ مشخصاتی در حد پرچم‌دار‌های سال ۲۰۱۴ را در اختیار دارد. بنابراین خرید این محصول اکنون بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی به نظر می‌رسد. قیمتی برابر با یک میلیون سیصد تا حداکثر یک میلیون چهارصد قطعا ارزش پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱، صفحه نمایش فول HD، رم ۳ گیگابایت، دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسل و قابلیت ضد آب بودن این دستگاه را دارد. شاید بزرگترین مشکل زد ۲ را بتوان بلندگو‌های نسبتا ضعیف آن دانست.
قیمت 1.300.000 تومان در بازار تهران
 

گلکسی S4 سامسونگ

Samsung-Galaxy-S4

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 130 گرم
  • پردازنده: Exynos 5 Octa 5410 Chipset Quad-Core Cortex-A15 and Quad-Core Cortex-A7 CPU's
  • صفحه نمایش: از نوع Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: 4.99 اینچ - دارای رزولوشن 1920 × 1080 - تراکم پیکسلی: 441 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 13.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2600 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 136.6 در 69.8 در 7.9 میلی‌متر
بعد از اینکه سامسونگ گلکسی S3 را با طراحی بسیار زیبا و جالب عرضه کرد باید در نسل بعد کمی تجربه و سلیقه به خرج می‌داد تا محصولی شایسته‌تر از S3 معرفی و عرضه کند. گلکسی S4 حاصل تلاش سخت شرکت کره‌ای در سال پیش است. این دستگاه با مشخصات نسبتا رده بالا در حال حاضر قیمتی بسیار خوب در بازار دارد و با مشخصات فنی مناسب می‌تواند تمام نیاز‌های شما از یک موبایل هوشمند را مرتفع کند. در مقایسه با اکسپریا زد ۲ شاید گله‌های زیاد همچون پردازنده ضعیف‌تر، رم پایین‌تر و تعداد مگاپیکسل‌های کمتر دوربین به گلکسی اس ۴ وارد باشد اما با تفاوت قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی، قطعا S4 در مقایسه به گوشی‌های این رنج قیمت، محصولی شایسته انتخاب است. ایراد‌هایی که به این دستگاه وارد است و شما باید از آن اطلاع داشته باشید؛ سنگینی رابط کاربری تاچ‌ ویز، داغ کردن پشت دستگاه در زمان استفاده مکرر و مصرف شارژ نسبتا زیاد است.
قیمت 1.100.000 تومان در بازار تهران
 

نکسوس ۵ ال‌ جی

nexus-5

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 130 گرم
  • پردازنده:Qualcomm Snapdragon 800 Chipset Quad-core Krait 400 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع True HD - سایز صفحه نمایش: 4.95 اینچ - دارای رزولوشن 1920x1080 - تراکم پیکسلی: 445 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت
  • دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 5.0 Lollipop
  • باتری: 2300 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 137.9 در 69.2 در 8.6 میلی‌متر
یکی از دستگاه‌های هوشمندی که هم‌اکنون از اندروید نسخه پنجم بهره می‌برد، نکسوس ۵ ساخته مشترک ال جی و گوگل است. شرکت ال‌جی با ساخت نکسوس نسل پنجم ثابت کرد که توان ساخت دستگاهی متفاوت و متمایز از رقبا را دارد. تجربه کار با دستگاه‌های نکسوس به دلیل حمایت و پشتیبانی مستقیم گوگل از آن‌ها با سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی متفاوت است و این دستگاه‌ها تا چند سال طعم آخرین نسخه اندروید را زودتر از باقی دستگاه‌های اکوسیستم اندروید می‌چشند. همانطور که احتمالا اطلاع دارید، نسل ششم این دستگاه به وسیله موتورولا ساخته شده و اندازه‌‌ی عجیب ۵.۹ اینچی را داراست که این دستگاه را وارد حوزه فبلت‌ها می‌کند. بنابراین اگر دوست دارید یک گوشی هوشمند نکسوس خوب با سایز صفحه نمایش مناسب ۵ اینچ در اختیار داشته باشید، نکسوس ۵ هم‌اکنون با قیمتی مناسب در بازار حضور دارد. در پایان البته لازم است شما را از برخی موارد ضعف این دستگاه مطلع کنیم؛ همانطور که در مشخصات فنی متوجه شدید، این دستگاه از کارت جانبی Micro SD پشتیبانی نمی‌کند. باتری این گوشی هوشمند نسبتا ضعیف ارزیابی می‌شود و باتری نیز غیر قابل تعویض است. در مقایسه با رقبای هم قیمت دوربین ۸ مگاپیکسلی نکسوس ۵ عملکردی متوسط دارد.
قیمت 1.180.000 تومان در بازار تهران
 

جی ۲ ال‌ جی

g2-lg

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 143 گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 800 Chipset Quad-Core Krait 400 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع True HD-IPS + LCD - سایز صفحه نمایش: 5.2 اینچ - دارای رزولوشن 1920 × 1080 - تراکم پیکسلی: 424 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت
  • دوربین: 13.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 3000 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 138.5 در 70.9 در 8.9 میلی‌متر
جی ۲ ال‌جی اکنون یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند میان رده (از نظر قیمت) بازار به حساب می‌آید که دریافت اندروید ۵ نیز برای آن توسط شرکت سازنده تضمین شده است. نسل جدید این محصول با نام جی ۳ چند وقتی است که در بازار وجود دارد و همین موضوع باعث شده جی ۲ با کاهش قیمتی شدید روبرو باشد. اگر به یک گوشی با مشخصات و عملکرد سطح بالا و ظاهر خلاقانه نیاز دارید، جی ۲ انتخابی عالی به حساب می‌آید. شرکت کره‌ای سال پیش جی ۲ را با لبه‌های نازک کنار صفحه نمایش و دکمه‌های تنظیم صدا و پاور پشت دستگاه رونمایی کرد و با خود زبان طراحی خاص و زیبایی را به رخ دیگر کمپانی‌ها کشید. جی ۳ را می‌توانیم گوشی تکامل یافته جی ۲ بنامیم اما اگر به صفحه نمایش QHD با اندازه‌ی ۵.۵ اینچی، پردازنده جدید‌تر و خرج بیشتر نیاز ندارید، قطعا جی ۲ جانشین خرید خلف نسل جدید خود است. بدنه تمام پلاستیکی و عدم حمایت از دریافت کارت حافظه میکرو SD از ایراد‌هایی است که می‌توانیم به جی ۲ وارد کنیم.
قیمت 1.190.000 تومان در بازار تهران
 

اچ تی سی وان (M7)

htc-one

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 143 گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 600 Chipset Quad-Core Krait 300 CPU 
  • صفحه نمایش: از نوع Super LCD 3 - سایز صفحه نمایش: 4.7 اینچ - دارای رزولوشن 1080 × 1920 - تراکم پیکسلی: 469 پیکسل بر اینچ
  • حافظه:حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت
  • دوربین:4 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2300 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 134.7 در 68.2 در 9.3 میلی‌متر
زبان طراحی زیبای سری وان از این دستگاه شروع شده است. اچ تی سی وان (M7) زمانی که اوایل سال پیش رونمایی و عرضه شد یک شاهکار طراحی از کمپانی تایوانی به حساب می‌‌آمد. زبان طراحی زیبای گوشی وان  را در نسل بعد این دستگاه که اکنون پرچم‌دار شرکت اچ‌ تی سی است، یعنی اچ تی سی وان M8 می‌بینیم. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، در زمان خرید گوشی‌های میان رده گاهی اوقات بهترین انتخاب نسل قبل پرچم‌دار‌های روز هستند. دلیل‌های زیادی نیز برای آن ذکر کردیم. اما در مورد اچ تی سی وان باید با کمی احتیاط عمل کنید. از عمر این گوشی هوشمند یک سال و نیم می‌گذرد و دیگر نمی‌توانید توقع پشتیبانی آینده دار نرم‌افزاری برای این دستگاه را داشته باشید، اندازه صفحه نمایش این دستگاه در مقایسه با رقیب‌های اصلی خود چند دهم اینچ کوچکتر است، کارت حافظه جانبی وجود ندارد و شارژ دهی باتری نیز متوسط است. با تمام این موارد پرچم‌دار پیشین اچ تی سی هنوز با داشتن پردازنده قدرتمند ۴ هسته‌ای، صفحه نمایش Full HD و دوربین مناسب یک میان رده تمام عیار به حساب می‌آید.
قیمت 1.300.000 تومان در بازار تهران
 

لومیا ۱۰۲۰ نوکیا

nokia-lumia-1020

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 158 گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon S4 Chipset Dual-Core Krait CPU
  • صفحه نمایش: از نوع AMOLED - سایز صفحه نمایش: 4.5 اینچ - دارای رزولوشن 1280 × 768 - تراکم پیکسلی: 332 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت
  • دوربین: 41.0 مگاپیکسل  - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Microsoft Windows Phone 8.1
  • باتری: 2000 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 130.4 در 71.4 در 10.4 میلی‌متر
 نوکیا همواره توجه ویژه‌ای به عکس‌برداری با موبایل داشته و نمونه این تمرکز و توجه ویژه شرکت فنلاندی را می‌توانیم در لومیا ۱۰۲۰ به خوبی مشاهده کنیم. یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار که توانایی فوق‌العاده‌ای در عکس‌برداری دارد و در صورت علاقه شما به عکس برداری می‌تواند بهترین گزینه باشد، لومیا ۱۰۲۰ نوکیا است. لومیا ۱۰۲۰ با دوربین بسیار عالی ۴۱ مگاپیکسلی و استفاده از تکنولوژی Pureview دریایی از امکانات مختلف عکس بردازی و ضبط فیلم در اختیار شما قرار می‌دهد. تحت تاثیر همین دوربین قوی، قیمت لومیا ۱۰۲۰، بیشتر از رقیبان خود با مشخصات سخت‌افزاری بهتر است. خرید گوشی هوشمند لومیا ۱۰۲۰ برای اشخاصی توصیه می‌شود که به وجود دوربین عالی در موبایل اهمیت زیادی می‌دهند و با کمبود بخش نرم‌افزاری پلتفرم ویندوزفون نیز کنار آمده‌اند. توجه داشته باشید که لومیا ۱۰۲۰ از شیار کارت حافظه جانبی میکرو SD پشتیبانی نمی‌کند.
قیمت 1.320.000 تومان در بازار تهران
 

جی ۳ بیت ال‌ جی

LG-G3-Beat--G3

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : 134 گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 400 Chipset Quad core Cortex-A7 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ - دارای رزولوشن 1280 × 720 - تراکم پیکسلی: 294 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2540 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 137.7 در 69.6 در 10.3 میلی‌متر
جی ۳ بیت در واقع اولین مینی پرچم‌دار لیست ما به حساب می‌آید. پرچم‌دار ال‌جی یعنی جی ۳ توانست موفقیت زیادی کسب کند و شرکت کره‌ای نیز با اشتیاق بیشتر کلون‌هایی از محصول اصلی خود ساخت. یکی از این کلون‌ها، جی ۳ بیت، نمونه کوچک شده یا مینی جی ۳ است. با کمی توجه به مشخصات فنی محصول متوجه می‌شویم که جی ۳ بیت به هیچ وجه قصد ندارد نقش یک دستگاه بالا رده را بازی کند و هدف آن رقابت در بازار میان رده‌ها است. پردازنده ۴ هسته‌ای، رزولوشن HD، رم ۱ گیگابایت و دوربین ۸ مگاپیکسل همگی شواهدی بر این مدعا هستند. با این حال اگر قصد خرج زیاد ندارید و تنها به دنبال یک گوشی هوشمند جدید اما خوش ساخت و خوش عملکرد هستید، جی ۳ بیت انتخابی بسیار شایسته با قیمتی مقرون به صرفه است. بزرگترین مزیت جی ۳ بیت مزیت‌هایی است که از برادر پرچم‌دار خود دریافت کرده و با آن در مقابل دیگر رقبا به خود می‌نازد. طراحی ظاهری و ویژگی‌های نرم‌افزاری مختلف دو نمونه از ارث‌هایی است که شامل نسخه مینی جی ۳ شده است. بزرگترین کمبودی که در جی ۳ بیت حس می‌شود، نبود سنسور نور محیط است.
قیمت 870.000 تومان در بازار تهران
 

اسند p7 هواوی

huawei-ascend-p7

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 124 گرم
  • پردازنده: HiSilicon Kirin 910T Chipset Quad-core Cotex-A9 CPU
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS LCD - سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ - دارای رزولوشن 1080 × 1920 - تراکم پیکسلی: 441 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
  • دوربین: 13.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2500 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 139.8 در 68.8 در 6.5 میلی‌متر
اگر سامسونگ را بعنوان یک کمپانی با عرضه مدل‌های بسیار زیاد و متنوع می‌شناسند، هواوی به عرضه گوشی‌های هوشمندی با قیمتی بسیار مقرون به صرفه شهرت پیدا کرده است. پرچم‌دار هواوی، اسند P7، یک گوشی هوشمند بسیار عالی است که مشخصات یک پرچم‌دار ۲۰۱۴ را در قالب قیمتی فوق‌العاده رقابتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اگر سبک طراحی هواوی اسند P7 را دوست دارید و با پردازنده نسبتا ضعیف آن نسبت به رقبا مشکلی ندارید، این گوشی هوشمند هیچ کمبودی ندارد و قادر است تمام نیاز‌های شما از یک موبایل هوشمند را برطرف کند. دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسل، رم ۲ گیگابایت و صفحه نمایش full HD و قیمت مناسب از جمله نقاط قوت این دستگاه به حساب می‌آیند.
قیمت 1.080.000 تومان در بازار تهران
 

اکسپریا تی ۳ سونی

xperia-i4-white

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 148 گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8228 chipset Quad-core Cortex-A7
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: 5.3 اینچ - دارای رزولوشن 720x1280 - تراکم پیکسلی: 277 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2500 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 150.7 در 77 در 7
اکسپریا T3 به نمایشگری ۴.۸ اینچی با رزولوشن HD مجهز شده است. این ابعاد گوشی‌های هوشمند را اکنون می‌توانیم کمتر متداول بدانیم چرا که اقبال مردم و همچنین شرکت‌ها به سمت گوشی‌های هوشمند با اندازه بزرگ سوق پیدا کرده است. سونی میان رده‌های بسیار خوبی به بازار عرضه کرده و هر کدام از آن‌ها برتری خاص خود را نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند در یک رنج قیمت دارند. مزیت اکسپریا تی ۳ را با جرات باید طراحی آن بدانیم. طراحی یک دست و استانداردی که شرکت سونی را با آن می‌شناسیم اکنون در تی ۳ با لبه‌های از جنس استیل ضد زنگ خودنمایی می‌کند. البته جا برای بهتر کردن طراحی این گوشی هوشمند هنوز وجود داشته و اگر سونی لبه‌های صفحه نمایش در جلوی دستگاه‌ را نازک‌تر می‌کرد قطعا بر زیبایی و جلوه ظاهری آن افزوده میشد. از جمله نقاط مثبت این دستگاه می‌توان به ضخامت کم و وزن سبک اشاره کرد.
قیمت 1.050.000 تومان در بازار تهران
 

جی ۲ مینی ال‌ جی

LG-G2-mini

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : 121 گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7
  • صفحه نمایش: از نوع IPS + LCD - سایز صفحه نمایش: 4.7 اینچ - دارای رزولوشن 540 × 960 - تراکم پیکسلی: 234 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2440 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 129.6 در 66 در 9.8 میلی‌متر
 همانطور که جی ۲ را در لیست ما دیدید و درباره آن خواندید حتما حدس زده‌اید که این پرچم‌دار زیبا و پر امکانات باید یک نسخه مینی و ارزان قیمت نیز داشته باشد. جی ۲ مینی ارزان‌ترین گوشی هوشمند میان رده این لیست است که ارزان بودن آن دلیل بر ضعف یا کم توان بودن آن نیست. جی ۲ مینی چیزی از رقیب‌های خود به جزء قیمت کم ندارد و در این رنج قیمت می‌تواند صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با ابعادی بسیار خوش دست، دوربین ۸ مگاپیکسل و باتری مناسب را در اختیار شما بگذارد. اگر توان خرید جی ۲ ال‌جی را ندارید، این گوشی هوشمند یا جی ۳ بیت می‌تواند انتخاب مناسب دیگر شما باشد.
قیمت 690.000 تومان در بازار تهران


بررسی مشکلات کم شنوایی و درد و وزوز گوش و درمان با گیاهان دارویی و طب سنتی و...

درمان کم شنوایی و درد و وزوز گوش با گیاهان دارویی

 

از علتهاى كم شدن شنوائى گوش بخارات معده و غلبه و ازدیاد صفر است كه مى توان با خوردن آش آبغوره آن را علاج كرد و اگر رطوبت غلبه كرده بود خوردن 10 تا ١٢ مثقال گل قند بسیار نافع است.

براى درمان كم شنوائى، وسط ترب بزرگى را بیرون آورده (ترب خواه سفیدو سیاه و یا قرمز باشد هر نوع آن باشد بلا اشكال است) و آب انار را بجوشانند تاغلیظ شده و مثل سركه شیره، قوام دار باشد بلكه قدرى هم غلیظ تر شود. در وسط آنترب بریزند و چند قطره سركه و یك قاشق مرباخورى روغن كنجد هم با آن آب انار مخلوط نموده، ترب را در وسط ظرف آبى و آن آب را بر روى چراغ بگذارند كه آب بجوشد. در اثر جوش آب، مایع داخل ترب هم بسته خواهد شد، سپس روزى سه مرتبه هر مرتبه دو قطره در گوش بچكانند سنگینى و ناشنوایى گوش مرتفع خواهد شد.

اگر داخل گوش چرك نمود انزروت (گنجیده) را بسایند و پنبه را فتیله نموده در داخل روغن بادام تلخ فرو برند كه پنبه چرب شود. بعد از روغن بیرون آورده گنجیده سائیده شده كه تهیه نموده‌اند آغشته نمایند كه گنجیده بر روى پنبهء چرب شده آلوده شود و همان پنبهء آغشته به گنجیده را در داخل گوش بگذارند و این عمل را دو سه شب تكرار نمایند به كلى چركها را مى كشد.

براى پیشگیرى از گوش درد، موقع خواب مقدارى پنبه در سوراخ گوش بگذارید. اگر درد گوش از گرمى و حرارت و آفتاب باشد، علامتش این است كه درد در گوش بكوبد و گوش و چشم، سرخ شود و شخص احساس كند كه گوئى آتش از گوش به سرش مى رود. براى درمان، تخم كاهو و گشنیز خشك را جوشانده ساعتى

یك قاشق بنوشند. یا روغن گلسرخ را در سه برابر میزان خود سركه، بجوشانند و در گوش بچكانند. غذاهاى خنك مثل مغز خیار، آلو، آب برگ هلو، گشنیز و تمر هندى و جو و لیمو ترش بخورد و از غذاهاى گرم دورى كند.

درد گوش اگر از سردى یا سرمازدگى و آب و باد سرد باشد، علامتش این است كه حالت استفراغ پیدا شود و دهان پر از آب گردد. سردرد كمى حس شود و چنانچه آب گرم بر سر ریزند این درد كمتر مى شود. براى درمان این نوع درد گوش باید مزاج را پاك كرد. عسل جوشانده شده را با آب غرغره كنند. كوبیده ی چند

ادویه مثل دار چین و هل و میخك و زنجبیل را جوشانده، پنبه اى در آب آن بفشرند و بر گوش گذارند. یا این كه زنجبیل را كوبیده و جوشانده و صاف كرده، با روغن كنجد دوباره بطور ملایم بجوشانند تا آب آن تمام شود و روغن بماند و این روغن

را در گوش بچكانند. یا حمام گرم بروند و نمك را گرم كرده در پنبه گذاشته روى گوش قرار دهند. یا گوش را به بخار شلغم پخته بگیرند.

درمان خارش گوش اینست كه هسته زرد آلو را كوبیده در روغن بادام تلخ شیره كشیده در گوش بچكانند.

 

براى بند آمدن چرك گوش، برگ زیتون را سائیده، با عسل مخلوط كرده در گوش بگذارید تا چرك بند آید.

براى صداى داخل گوش مرزنجوش را بجوشانید و آب آن را بفشارید و با روغن زیتون مخلوط كنید و در گوش بچكانید.

اگر در داخل گوش دملى ایجاد شود باید روزى سه مرتبه، هر بار ٤ قطره روغن كنجد در داخل گوش بچكانید.

در مواقع هر نوع گوش درد از خوردن گوشت و تخم مرغ و پیاز خوددارى كنید. در هر قسم گوش درد باید معده سبك باشد.

اگر سركه را بجوشانید و سپس قدرى روغن گل سرخ با آن مخلوط كنید و در گوش بچكانید در اغلب گوش دردها مفید است.

براى حفظ سلامتى گوش هر ١٥ شب یك بار چند قطره روغن بادام تلخ موقع خواب در گوشهاى خود بچكانید.

اگر هسته ی زرد آلو را بكوبند و روغن آن را بگیرند و هر روز صبح چند قطره از آن را در گوش بچكانند، براى رفع صدا و وز وز كردن گوش، دارویى بسیار مفید و عالى است.

اگر گوش شما وز وز صدا مى كند كمى روغن هسته ی هلو را به داخل گوش خود كنید فورا صداى گوش شما ساكت خواهد شد.

براى تخفیف درد گوش، موقعى كه شب مىخوابید، سیبى را كه كوره در زیر خاكستر پخته شده است به گوش خود بمالید و بخوابید، فورا درد آن ساكت مى شود.

دم برگ گل سوسن سفید را اگر در روغن فندق بخیسانند با آن مى توان انواع درد گوش را آرام و ساكت كرد.

براى رفع گوش درد باید یك گلوله ی كوچك جعفرى نمك زده با روغن زیتون را در سوراخ گوش گذاشت.

اگر گشنیز و بنفشه و گلسرخ را از هر كدام به مقدار مساوى بكوبید و هم وزن آنها قند سائیده اضافه كرده میل كنید، گوش درد را علاج مى كند.

براى صداى گوش مى توانید روغن بادام یا آب بابونه را در گوش بچكانید. اگر هزار پا در گوش رفته، روغن كنجد بچكانید تا بیرون آید.

اگر آب در گوش رفته كف دست را روى گوش بگذارید و چند قدم لى لى كنید آب بیرون مى آید.

آب برگ بید، پاك كننده ی چرك گوش است.

اگر چند قطره آب نیمگرم برگ چغندر را در گوش بچكانید، درد آن را ساكت مى كند.



پنج شنبه 3 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 23:34 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

اگر از ناراحتی عصبی رنج می برید حتماً بخوان 

بیمارى عصبى وقتى شروع مى شود كه ترشح " آدرنالین " بیمار زیاد مى شود و خاصیت كنترل عارضهء ترس را از دست مى دهد. این یك حالت اضطرارى است كه مى توان بیشتر آن را با فشار عوامل فیزیكى و جسمى مرتبط دانست تا فشار دماغى و روحى. بنابر این نباید از این نوع ناراحتى اعصاب ناراحت شد زیرا هر وقت كار زیاد باشد و خستگى فشار آورد، انسان حالت رخوت و سستى در اعصاب خود حس مى كند.

حساسیت و تأثر زیاد ممكن است بطور ناگهانى عارض شود و متعاقب آن به اعصاب، شوك وارد كند و به تدریج انسان را به مرض بى خوابى دچار سازد. اضطراب ناشى از مشكلات زندگى نیز ممكن است بتدریج ایجاد حساسیت عصبى و مشکل روحى كند. وقتى چنین پیش آید باید افراد عصبى به استراحت بپردازند و دور از هیاهو، در محیطى آرام بسر برند تا كاملا بهبود یابند.

حساسیت عصبى شخص بستگى به حالات فعلى او دارد نه علل عصبانیت او. اگر قبلا به نوعى بیمارى عصبى مبتلا بودید، متوجه خواهید بود این علائم در شما وجود دارد: بهم خوردگى معده - شدت ضربان قلب - ترس - تشنج موضعى - درد اطراف قلب - اضطرابات تشنجى - حالت خفقات و حملات قلبى.

 

الف: شیوه ی روان درمانى، براى معالجه ناراحتى اعصاب

١ - با نیروى اراده مى توان درد را تحمل كرد و به عوامل حیاتى رو آورد تا كم كم آرامش عصبى پدید آمده، فعالیت " آدرنالین " كم شود و ترس و بیمارى از شما بیرون برود. با تحریكات عصبى مبارزه كنید، تا بر مرض چیره شوید. البته ناراحتى عصبى با استراحت و مراقبت لازم ، بتدریج از بین مى رود وشما بهبود مى یابید.

٢ - تسلیم بیمارى نشوید.

به دستهایتان نگاه كنید اگر در آنها عرق یا لرزش مى بینید این چیزى جز فشار فیزیكى اعصاب و آزاد كردن " آدرنالین " عصبى ناشى از ترس و اضطراب نیست. این حالت عصبى هیچ گاه شدت نمى یابد و مانع كار دستهاى شما نخواهد

شد. به شما توصیه مى كنیم جرأت تحمل ارتعاش دست و عرق كردن آن را داشته باشید كه خود وسیله ی  بهبودى بیماری عصبى است. بنابراین استقبال از ناراحتى عصبى و تحمل آن، خود به درمان درد كمك مى كند.

٣ - از ترس و وحشت بپرهیزید.

به قلب خود توجه نمائید و تأثرات عصبى آن را بسنجید. واهمه نداشته باشد، زیرا ضربان شدید قلب براى شما خطرى در بر نخواهد داشت. مى توانید به بازى تنیس بپردازید. قدرى به حالت دویدن حركت كنید. در حال ورزش فعالیت قلب و ضربان آن كمتر از زمانى است كه بنشینید و توجه به عصبى بودن و درد قلب خود نمائید.

البته در این آزمایش، فرض اینست كه شما تحت معاینه پزشكى قرار گرفته‌اید و مرض شما تنها ناراحتى عصبى تشخیص داده است. فكر ناراحتى را از خود دور كنید. ورزش نمائید، دیرى نمى پاید كه خواهید دید ضربان قلب شما كم

شده و كار آن عادى گردیده است. قلب شما با فلسفه ی فكر شما یعنى استقبال از خطر و مبارزه با آن، هم آهنگى نموده و طپش خود را كم و ضربان را مرتب مى نماید.

مانند كسى كه در جریان آب قرار مى گیرد و شناورى مى نماید و با جهت امواج آب به این سو و آن سو مى رود، همانطور نیز شخص عصبى باید خود را در مسیر عكس العمل اعصاب، بدون اینكه مانعى سر راه آن بتراشد، قرار دهد. بگذارید بدن شما حالت عادى و فعالیت معمولى خود را بدون كنترل شما باز یابد.

٤ - بگذارید زمان بگذرد.

حتى درمان حملات ناشى از ترس و وحشت ناگهانى، با اجراى این دستورات، آسان مى شود. گذاشت زمان بیمارى عصبى را زایل مى كند و به آن درمان مى بخشد. شخص عصبى باید این حقیقت را بپذیرد كه كالبد احساسات او وقت به وقت در معرض شرار ترس و وحشت قرار دارد. بازگشت عادى از ترس و وحشت غیر منتظره، با گذشت زمان ممكن است و باید ماهها بگذرد تا دلهرهء ناشى از وحشت، كم كم از انسان رخت بربندد. به هر حال باید با صبر و شكیبایى با مرور زمان و ایجاد محیط آرام، از ناراحتى عصبى جلو گیرى كرد و ترس را بطور كلى از خود دور نمود.

 

ب: درمان ضعف اعصاب

براى درمان باید نخست علت آن را پیدا كرد. اگر علت، جمع شدن سموم در تن است باید با امساك و تغییر رژیم غذایى، خود را معالجه كرد. اگر علت، فقدان غذاى مورد نیاز بدن است باید در صدد برآمد غذاهاى مورد نیاز را به حد اعتدال خورد. اگر علت، عواطف منفى است باید بوسیله تقویت عواطف مثبت، با آن مبارزه كرد. و اگر علت، خستگى فوق العاده است پیداست باید از فعالیت فوق العاده خوددارى نمود.

بعضى مواد هستند كه در تقویت اعصاب، نقش مهمى را بازى مى كنند (مانند فسفاتهاى آلى و چربیها.) فسفاتهاى آلى در این گونه غذاها پیدا مى شود:

گلابى، تخم مرغ، شیر، برنج، لوبیا، نخود، ماش، سیب زمینى، كلم، اسفناج، كاهو، نان، سیب چربیها، روغن زیتون، كره، خامه تازه، پنیر، مغز بادام. اشخاصی كه مبتلا به ضعف اعصاب هستند غالبا به بى خوابى هم مبتلا هستند، لذا

باید اینان با بى خوابى مبارزه كنند تا بتوانند اعصاب خود را از ضعف نجات دهند.

آب و هواى دریا چون خواب آور و دافع اضطراب و نگرانى است، براى كسانى كه مبتلا به ناراحتى اعصاب هستند مفید مى باشد.

براى اشخاصى كه به ضعف اعصاب مبتلا هستند، ورزشهاى سنگین، فوق العاده مضر است زیرا بیش از پیش موجب تحریك اعصابشان مى گردد.

ولى ورزش سبك ضرورى است، زیرا بوسیله چنین ورزشها مى توان وضعیت عمومى تن و در نتیجه اعصاب را تقویت كرد. گردش در هواى آزاد و آبتنى و تفریح براى مبتلایان به ضعف اعصاب فوق العاده نافع است.

كسى كه به ضعف اعصاب مبتلا ست، باید حتما ورزش كند، نهایت آنكه باید این ورزش با بنیه او متناسب باشد.

ماساژ، پرتو ملایم خورشید، گردش در فضاى آزاد و آبتنى، براى تقویت اعصاب مفید است.

شنا چون علاوه بر باز كردن مسامات، موجب مى شود كه بدن مستقیما در معرض اشعه خورشید و فضاى آزاد قرار گیرد فوق العاده براى تقویت اعصاب مفید است.

عواطف منفى، رل مهمى در ضعف اعصاب بازى مى كند. فعالیت فوق العاده اى كه منجر به خستگى مى گردد، نیز مضر است. غالبا خود كار نیست که شخص را خسته مى كند بلكه بیزارى از كار واندوه و نگرانى موجب تولید خستگى مى گردد.

 

گروهى از كسانى كه به ضعف اعصاب مبتلا هستند، به عادات بد معتاد مى باشند. مثلا به باده خوارى و یا شب زنده دارى و تریاك خورى و سیگار كشى و غیره معتاد هستند.

براى رهائى از ضعف اعصاب فقط یك راه براى این گروه باز است و آن اینست كه مردانه با یك اراده تزلزل ناپذیر علیه عادات بد خود قیام كنند و آنها را از بین ببرند.

 

ج: درمان خستگى

خستگى مفرط، مراكز عصبى را تحریك مى كند. شخص را دچار بى خوابى مى كند و فشار خون را افزایش مى دهد. قلب را ضعف كرده و خطر از كار افتادن آن را بوجود مى آورد و تمام عوارض مسمومیت را به حالت مزمن و شدید ایجاد مى كند.

براى كسانى كه حالت ناتوانى جسمى و یا تأثر شدید روحى را در خود احساس مى كنند توصیه و تأكید شده است این كارها را بكنند:

١ - استراحت - در مدتى طولانى و یا كوتاه كه گاهى چند روز تا چند هفته مى شود اگر كسانى مبتلا به خستگى مفرط جسمى شده اند، استراحت بدنى بیش از پیش براى آنها لازم است. چنین اشخاصى در حال استراحت جسمى مى توانند

بعضى فعالیتهاى فكرى بكنند و چنین فعالیتهایى به آنها اجازه داده شده است. در صورت خستگى فكرى، روحى، عصبى، تحریك، افسردگى و بى خوابى مزمن، استراحت فكرى به آنها توصیه و تأكید مى شود كه باید این استراحت

فكرى را با ورزشهاى سبك توأم سازند.

٢ - كم كارى - باید ساعات كار را تقلیل داد و اهمیت را به ملایمت كارها تمركز داد. موضوع اینست كه باید آرام و آهسته زندگى كرد، والا باید چند هفته به تعطیلات رفت و كار را وقتى از سر گرفت كه تجدید قوا شده باشد.

در تعطیلات، ده تا دوازده ساعت خواب در هر شب، اغلب لازم است. باید جاى خواب هم آرام، بى صدا و داراى هواى آزاد باشد. خواب بعد از ظهر به مدت نیم ساعت بعد از صرف غذا اگر ممكن باشد خیلى توصیه شده است.

كسانى كه از كار خود نمى توانند غیبت كنند، در ساعات استراحت خواهند دید كه آنطور كه باید و شاید نمى توانند كار و فعالیت كنند و معمولا در ساعات استراحت، كار آنها تقلیل خواهد یافت.

 

٣ - از خواب غافل نشوید - گاه به گاه تعطیل آخر هفته را در رختخواب بمانید. بدیهى است كه هر شب باید حداقل هشت ساعت خوابید و وقتى خسته هستیم این مدت را باید به نه یا ده ساعت رسانید و این كار را در یك یا چند ماه ادامه

داد تا كاملا خستگى بر طرف شود و شفا یابیم. اصولا بزرگسالان باید ساعت ده شب بخوابند و خود را عادت دهند كه

از این ساعت دیرتر نخوابند. خواب قبل از نیمه شب خیلى سودمند است زیرا بدن كمتر خسته شده است، در نتیجه با انرژى بیشترى به پاك كردن سموم خود شروع مى كند.

وقتى بدن ما در موقع خواب سست و آرام مى شود فعالیتهاى آن در موضوع كاتابولیسم تمركز مى بابد و چنان كه مى دانید كاتابولیسم اصطلاح است كه مخالف متابولیسم براى هضم اغذیه است و وظیفه كاتابولیسم پاك كردن سمومى است كه در طول روز به علت كار، فعالیت، هضم، و مثل آن در بدن جمع شده است.

بنابراین اگر وقتى صبحگاهان از خواب برمى خیزیم و احساس مى كنیم خسته هستیم باید مدت زمانى كوتاه و یا طولانى ، خود را عادت دهیم شبها زود بخوابیم تا این خستگى و كسالت بر طرف شود. وانگهى باید زود خوابید ولو اینكه فورا خواب به سراغ ما نیاید زیرا اغلب، مسألة عادت است و گاهى مدتى وقت لازم است تا بدن به روش جدید خراب عادت كند.

مسلم است كه از هر قرص خواب آورى باید دورى جست تا بدن یاد بگیرد كه بطور طبیعى و سالم بخوابد.

همچنین توصیه شده است كه قبل از خوابیدن باید حمام گرمى گرفت و دو قاشق چایخورى عسل خورد.

در رفع خستگى، اكسیژن گیرى خیلى مهم است. ما باید در حالى كه پیاده روى مى كنیم و راه مى رویم اكسیژن گیرى بكنیم. پس هر روز پیاده روى بكنید و در جائى آرام و بى سر و صدا كه داراى هواى خوبى باشد در صحرا و یا

پارك راه بروید و اكسیژن گیرى كنید. كسانى كه شغل آنها مستلزم اینست كه یك جا بنشینند، به راهپیمائى احتیاج بیشترى دارند تا اعصاب خود را استراحت دهند و خستگى را از خود دور سازند.



پنج شنبه 3 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 23:29 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

گروهی از دانشمندان در ارگان Oregon آمریکا، شیوه‌ای برای انتقال ژن کشف کرده‌اند که می‌تواند منجر به تولید سلول‌هایی مویی در گوش داخلی شود، این سلول‌ها، نقشی اساسی در فرایند شنوایی دارند و صدا را به پیام‌های عصبی تبدیل می‌کنند، پیام‌های عصبی بعد از انتقال به مغز، به صورت صوت ادراک می‌شوند.

در صورت آسیب و یا از بین رفتن سلول‌های مویی، آنها دوباره به وسیله بدن ساخته نمی‌شوند. بر طبق آمار انستیتوی ملی ناشنوایان در بریتانیا، ۹ میلیون فرد ناشنوا یا دچار اختلال در شنوایی وجود دارد. بیشتر این افراد به خاطر افزایش سن و اصطلاحا پیرگوشی، به طور تدریجی در نتیجه از بین رفتن سلول‌های مویی حلزون گوش دچار اختلال شنوایی شده‌اند. تماس طولانی‌مدت با صدای بلند، چیز دیگری است که می‌تواند باعث آسیب سلول‌های مویی شود.

 

 

دیاگرام و عکسی که با میکروسکوپ الکترونی از یک سلول مویی گرفته شده است

اما جان بریجاند John Brigande و هم‌تیمی‌هایش در دانشگاه علوم و سلامت «ارگان»، با استفاده از ژن‌درمانی راهی برای تبدیل سلول‌های دیگر به سلول‌های مویی پیدا کرده‌اند. البته آزمایش آنها، فعلا فقط روی موش‌ها انجام شده است.

در ژن‌درمانی یک ویروس بی‌ضرر، کپی‌هایی از ژن‌های ضروی و مهم را وارد سلول‌های هدف می‌کند. ژنی که برای ایجاد سلول‌های مویی، بسیار اهمیت دارد، Atoh1 نام دارد. سلول‌هایی که با استفاده از ژن‌درمانی، این ژن وارد آنها می‌شود، دقیقا عملکردی مشابه سلول‌های مویی طبیعی پیدا می‌کنند.

اگر موفقیت این دانشمندان در مورد انسان‌ها هم تکرار شود، برای نخستین بار راهی برای درمان ناشنوایی ناشی بدون استفاده از ابزارهای مکانیکی و الکتریکی پیدا می‌شود. این روش درمانی حتی از پیوند حلزون گوش هم بهتر خواهد بود.

در بریتانیا سالانه دو هزار کودک ناشنوا به خاطر مشکلات ژنتیکی متولد می‌شوند، ژن‌درمانی در درمان آنها می تواند، نقش زیادی داشته باشد.

منبع: بی‌بی‌سی

پی‌نوشت: یک مقاله جالب دیگر در مورد این تحول را در تلگراف دیدم. در این مقاله دیدگاه یک فرد کم‌شنوا به نام جسیکا فلووز Jessica Fellowes منتشر شده است. وی متلا به کم‌شنوایی مادرزادی است و بدون ابزارهای کمک‌شنوایی قادر به شنیدن صدای مکالمه‌ها و دیگر اصوات نیست.

 

 

در این مقاله خانم فلووز، در مورد ضعف شنوایی خود توضیح داده است و گفته است که گرچه سال‌ها با شیوه‌های مختلف به دنبال راهی برای درمان خود بوده است، اما دیگر با این ضعف، خو گرفته است، او نوشته است که شادترین لحظات عمرش را با ناشنوایی سپری کرده است و اگر شنوایی طبیعی به او برگردد معلوم نیست که دوباره بتواند در حین مطالعه یک کتاب تمرکز کند یا خواب بدون دردسر و به دور از سر و صدا داشته باشد. او که در حال حاضر از ابزازهای دیجیتال کمک‌شنوایی استفاده می کند، ترجیح می دهد به همین صورت باقی بماند و از شیوه جدید حتی در صورت عملی شدن آن در مورد انسان‌های ناشنوا استفاده نکند!

همیشه دیدگاه بیماران، مشابه دیدگاه پزشکان و دیگر افراد جامعه نیست!



چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 12:7 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 

گاهي يکي از سيستم هاي الکتريکي خودرو  کار نمي کند مانند بوق،برف پاکن، چراغ هاي ماشين،برق پشت صفحه آمپر،کار نکردن ضبط ماشين و غيره.... و گاهي برق کلي ماشين قطع مي شود. در پرايد يک فيوز اصلي داريم که با باز کردن کاپوت جلوي ماشين در قسمت راست ماشين بالاي سر باتري بوده و به شکل زير مي باشد.

هر کدام از این سیمها فيوز قسمتی بوده و برق کلي ماشين از اينجا قطع و وصل مي شود بعضي وقتها که چراغ چک موتور در صفحه آمپر روشن شده و علت فنی در ماشین شما نیست(ایراد فنی مانند پاره شدن تسمه دینام باعث روشن شدن چراغ چک شده و با تعویض تسمه دینام چراغ چک هم خاموش خواهد شد)و فقط کد خطاي کامپیوتری آن مي باشد شما ميتوانيد با جدا کردن فيوز وسطي(سيم وسطي)و وصل مجدد آن سيستم کامپيوتري آن را ري استارت کنيد با ری استارت کردن آن چراغ چک  خاموش خواهد شد.

فيوزهاي فرعي ديگری هست که برق قسمتهاي مختلف از آن تقسيم مي شود و این فیوزها در قسمت سمت چپ غربيلک فرمان و مقداري پايين تر از آن قرار دارد (شکل بالا)براي تعويض  و دانستن فيوز سوخته شده شما مي توانيد يک کپي از جدول جعبه فيوزها به تفکيک مصرف آمپر و رنگ آنها  از شکل زیر در خودرو خود داشته باشيد و با مواجعه شدن با مشکل با کمک اين جدول مي توانيد موقعيت فيوز سوخته شده را در جعبه فيوز پيدا کنيد و نسبت به تعويض آن اقدام کنيد

براي تعويض فيوزها اين نکات را رعايت کنيد:

1- سوئيچ استارت را ببنديد و همه تجهيزات برقي را خاموش کنيد.

2- در جعبه فيوز را باز کرده و با توجه به جدول راهنما،به دنبال فيوز معيوب بگرديد.

3- انبرک قرار گرفته در جعبه فيوز را خارج کنيد و به کمک آن فيوز معيوب را از جاي خود بيرون بکشيد فيوز سوخته از قطع بودن سيم آن قابل تشخيص است.

4-فيوز سوخته را با يک فيوز مشابه يا ضعيف تر تعويض کنيد توجه کنيد حتما از فيوز هم ظرفيت و نوع يکسان جهت تعويض فيوز سوخته استفاده نمائيد. استفاده از فيوز با ظرفيت بالاتر از حد مجاز ممکن است باعث بروز خسارت يا حتي آتش سوزي شود.حتي بصورت موقتي نيز،از سيم به جاي فيوز استفاده ننمائيد.اين عمل مي تواند باعث صدمه ديدن سيم کشي يا حتي آتش سوزي گردد.اگر فيوز تعويضي مجددا سوخت،نشان مي دهدکه در سيستم الکتريکي خودرو مشکلي وجود دارد بنابراين از سيستم الکتريکي مربوطه استفاده ننموده و براي رفع مشکل به يک تعميرگاه مجاز مراجعه کنيد.

 

 

 



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان