علمی فرهنگی ورزشی
چهار شنبه 31 شهريور 1395برچسب:, :: 23:43 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

با سلام این عید بزرگ بر همه شما بزرگان مبارک



چهار شنبه 6 مرداد 1395برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

بعد از شام میز را شما تمیز می‌کنید؟ اگر ۲۰ تکه ظرف روی میز هست، بجای اینکه همه را جمع کنید و یک مرتبه حملشان کنید، ۲۰ بار تا آشپزخانه بروید و برگردید! اینکار تنها چند دقیقه بیشتر وقتتان را خواهد گرفت، اما ارزشش را خواهد داشت که بدین واسطه چند دقیقه‌ای بیشتر راه بروید.
از نظر علمی به اثبات رسیده است که انجام کارهای خانه واقعا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. فعالیت‌هایی همچون رسیدگی به گل و گیاه، پخت و پز، شستن ظروف،‌ شستن لباس‌ها، و جارو کشیدن بنظر کارهایی ابتدایی می‌آیند، اما اگر منظما آنها را انجام دهید، متوجه خواهید شد در کنار اینکه بدنتان خسته می‌شود، وزنتان هم کاهش پیدا می‌کند.

در این مطلب راه‌هایی را با شما مطرح خواهیم کرد که فواید و سودمندی کارهای خانه و روزمره در زمینه‌ی کاهش وزن را برایتان دو چندان خواهد کرد.

۱. کارها را دستی انجام دهید

یک کوه بشقاب برای شستن دارید؟ آنها را در ماشین ظرفشویی نچینید! در عوض، خودتان آنها را با دست بشویید. بنظر می‌رسد آن پنج شش دقیقه اضافه‌ای که برای شستن ظرف‌ها وقت می‌گذارید ارزشش را دارد که کالری بسوزانید.

به همین شکل، سعی کنید کارهای دیگر همچون غبار روبی، تمیز کردن و شستن البسه و غیره را هم خودتان و بدون کمک گرفتن از ماشین‌ها انجام دهید. هر چه بیشتر انرژی بگذارید، عضلات بیشتری را درگیر خواهید کرد، و نتیجتا قادر خواهید بود تا وزن بیشتری هم کم کنید.

۲. بیشتر راه بروید

بعد از شام میز را شما تمیز می‌کنید؟ اگر ۲۰ تکه ظرف روی میز هست، بجای اینکه همه را جمع کنید و یک مرتبه حملشان کنید، ۲۰ بار تا آشپزخانه بروید و برگردید! اینکار تنها چند دقیقه بیشتر وقتتان را خواهد گرفت، اما ارزشش را خواهد داشت که بدین واسطه چند دقیقه‌ای بیشتر راه بروید.

همچنین همیشه بجای استفاده از آسانسور، از پله‌ها استفاده کنید. هنگام مطالعه یا کار، نزدیک خودتان آب نگاه ندارید، تا هر بار که تشنه شدید کمی به سمت یخچال پیاده روی کنید. پس، در کارهای خانه، تا جایی که می‌توانید پیاده روی بیشتری انجام دهید. پیاده روی، بهترین راه برای کاهش وزن است؛ مخصوصا در پایین تنه.

۳. چیزها را مرتب کنید

اگر دیدید گنجه‌تان بهم ریخته شده است، آنرا مرتب کنید. همین کار را برای کمد لباس‌هایتان، کابینت‌های آشپزخانه، کتابخانه، و تقریبا همه چیز خانه‌تان انجام دهید.

هر چه بعنوان یک شخص، اطرافتان سازماندهی شده‌تر باشد، زندگی منظم‌تری خواهید داشت. همچنین در فرایند مرتب سازی، با بلند کردن یا چیدمان اشیاء، وزن بیشتری هم کم خواهید کرد.

۴. کارها را تکرار کنید

یک تکه لباس را از درون لگن شستشو در بیاورید، بچلانیدش تا خشک شود. سپس به سراغ تکه‌ی دوم بروید، و دوباره بچلانیدش. همین سیکل را برای تمام تکه‌های لباس تکرار کنید.

تمام کارهای روزمره‌تان را به همین شکل پشت هم تکرار کنید، دقیقا همانند ست‌های یک تمرین. شاید بنظرتان بیاید که یکی از اعضای خط تولید کارخانه هستید، اما اطمینان داشته باشید که کاهش وزن، همراه این کار است!

به همین شکل وقتی می‌خواهید کتابخانه‌تان را تمیز کنید، بجای اینکه یکباره کل کتاب‌ها را با هم گردیگیری کنید، یک کتاب را بردارید، گردگیری کنید و دوباره در قفسه قرارش دهید و به سراغ کتاب بعدی بروید. روش تکرار، باعث خواهد شد عضلاتتان بیشتر کار کند، و در نتیجه بیشتر هم کالری خواهید سوزاند.

۵. کارهای بیشتری انجام دهید

با وجود اینکه محول کردن کارها به اعضای خانواده یا بعضی اوقات به کارگران همیشه خوب است، اما اکثر کارها را خودتان انتخاب کنید و انجام دهید. مثل بیرون بردن حیوان خانگی‌تان، تمیز کردن یا حتی رنگ کردن دیوارها!

این کارها وقت زیادی نیاز ندارند و به راحتی هم می‌توانید در برنامه‌ی فعلی‌تان بگنجانیدشان. زمانی که برای باشگاه رفتن وقت ندارید، این نوع کارهای روزمره‌ی خانه به شما کمک می‌کند تا به تناسب اندامی که در ذهن دارید برسید و برای سوزاندن کالری‌تان هدف بگذارید.

ایده‌ی کلی این است که بیشتر فعال باشید. تنبلی و بی‌حالی را کنار بگذارید و هنگام انجام کارهای خانه خوش بگذرانید. بزودی زود، اندامی خوش تراش و بدنی سالم پیدا خواهید کرد!

البته باید در تمام مراحل فوق مراقب ستون فقرات و مفاصل خود باشید چون انجام حرکات فوق به شکل غیر استاندارد ممکن است در بلند مدت بر روی مفاصل شما تاثیر منفی داشته باشد.

منبع: مجله سلامت


شنبه 22 خرداد 1395برچسب:, :: 20:2 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

تخم کدو دانه یکی از بهترین تقویت کننده های مو است و تغذیه سالم زندگی سالم - عالی روی و ویتامین A به حساب می آید. ویتامین B موجود در آن شامل بیوتین نوعی ماده مغذی لازم برای تقویت مو است که مانع نازکی و شکنندگی مو می شود.
موهای خشک و شکننده که ظاهر زننده ای نیز دارد نیازمند تقویت و مراقبت است که این کار از طریق مصرف غذاهای مناسب امکان پذیر است.

تخمه کدو: این دانه یکی از بهترین تقویت کننده های مو است و تغذیه سالم زندگی سالم - عالی روی و ویتامین A به حساب می آید. ویتامین B موجود در آن شامل بیوتین نوعی ماده مغذی لازم برای تقویت مو است که مانع نازکی و شکنندگی مو می شود.

هویج: دارای بالاترین میزان بتاکاروتن است. ویتامین A برای داشتن موهای براق و پوست سالم لازم است.

ترب: این گیاه سرشار از ویتامین C، سیلیکون و سولفور است.

مخمر غذایی: این نوع مخمر که روی ملاس نیشکر رشد می کند عاری از گلوتن و حاوی ترکیبی از اسید آمینه (پروتئین) و ویتامین های گروه B است. علاوه بر آن دارای پروتئین کامل است که برای تقویت موها ضروری است.

خیار: خیار سرشار از سیلیکون است که موها را براق، ضخیم، قوی و سالم می کند.

منبع: آکاایران


یک شنبه 16 خرداد 1395برچسب:, :: 18:20 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

یک حبه سیر را پوست گرفته و به سه قسمت تقسیم کنید و با یک لیوان آن به صورت ناشتا میل کنید. اگر نگران بوی بدن آن هستید کمی آب لیموترش میل کنید. جویدن آدامس نیز برای رفع بو و طعم سیر از دهان موثر است. مصرف سیر به صورت ناشتا یک روش فوق العاده برای زدودن سموم و فلزات سنگین از کبد هستند.
 این فلزات سنگین در کبد جمع شده و در طولانی مدت باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی می شوند. بنابراین لازم است که به فکر سم زدایی از کبدتان باشید. در این مطلب را ارائه می دهیم.

اهمیت دفع فلزات سنگین از کبد

این سموم دو دسته هستند: ارگانیک و غیرارگانیک. سموم ارگانیک به ویژه از داروهای مصرفی فرد، جذب بدن می شوند. البته در این گروه عناصر مضر دیگری هم هستند که از طریق مصرف الکل و دخانیات وارد بدن می شوند. در برخی موارد ما مجبور به مصرف داروها هستیم و کاری نمی شود کرد. اما سعی کنید حتماً مصرف الکل و دخانیات را ترک کنید.

سموم غیرارگانیک از طریق مصرف مواد غذایی و همچنین آلودگی هوا جذب می شوند. در برخی موارد کار کردن در کارخانه های شیمیایی که فلزات سنگین در آنجا بیشتر است باعث تجمع هر چه بیشتر این سموم در بدن می شود. متأسفانه این سموم در سیستم لمفاتیک و به ویژه در کبد ما تجمع می کنند و سلامتی را به خطر می اندازند.
از همین امروز گشنیز را به سالادها و سوپ هایتان اضافه کنید. این سبزی معطر پرخاصیت برای سیستم ایمنی بدن مفید بوده و جیوه، آلومینیوم و سرب را از بدن دفع می کند

شناخته ترین فلزات سنگین که در کبد تجمع می کنند

حتی اگر تلاش کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید باز هم بعضی از سموم وارد بدن می شوند. آلودگی هوای شهری، آب شیر و ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی، منابع شناخته شده ی آلودگی به این سموم هستند. در اینجا فهرستی از فلزات سنگین را ارائه می دهیم که بیشترین تجمع را در بدن دارند:

آرسنیک

زیان آورترین ترکیبی که وارد بدن می شود آرسنیک است که بیشتر مواقع از طریق مصرف آب شیر وارد بدن می شود.

سرب

این ترکیب نیز بیشتر از طریق لوله کشی های قدیمی و فرسوده ی منازل وارد بدن می شود. اما آفت کش ها و سمومی که برای محصولات کشاورزی استفاده می شود نیز حاوی سرب است و بیشتر مواد غذایی مصرفی روزانه ی ما به این ترکیب آلوده است.

جیوه

این فلز سنگین نیز در غذاهای دریایی و ماهی ها وجود دارد.

کادمیوم

کادمیوم در اکثر کودهای شیمیایی موجود است. در نتیجه بدون اینکه متوجه باشیم با مصرف میوه ها و سبزیجات وارد بدنمان می شوند که برای سلامتی بسیار خطرناک هستند. اگرچه میزان جذب این ترکیب اندک است اما جذب طولانی مدت آن به سلامتی آسیب می زند.



سیر

روزتان را با یک حبه سیر شروع کنید

یک حبه سیر را پوست گرفته و به سه قسمت تقسیم کنید و با یک لیوان آن به صورت ناشتا میل کنید. اگر نگران بوی بدن آن هستید کمی آب لیموترش میل کنید. جویدن آدامس نیز برای رفع بو و طعم سیر از دهان موثر است. مصرف سیر به صورت ناشتا یک روش فوق العاده برای زدودن سموم و فلزات سنگین از کبد هستند.

گیاه قاصدک را دریابید

دم کرده ی گیاه قاصدک بعد از صبحانه نیز یکی از بهترین و ساده ترین روش های پاک سازی بدن از شر فلزات سنگین است.

بفرمایید آب آرتیشو

مصرف دو بار در هفته از آب آرتیشو باعث سم زدایی از بدن می شود. دو عدد آرتیشو را داخل یک لیتر آب بجوشانید. زمانی که آرتیشوها نرم شدند آب آن را صاف کرده و در طول روز میل کنید. می توانید آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید.

کلروفیل مفید است

کلروفیل را از داروخانه ها یا عطاری ها تهیه کنید. این ماده ی طبیعی برای مراقبت از کبد و سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

گشنیز؛ سم زدای قوی

از همین امروز گشنیز را به سالادها و سوپ هایتان اضافه کنید. این سبزی معطر پرخاصیت برای سیستم ایمنی بدن مفید بوده و جیوه، آلومینیوم و سرب را از بدن دفع می کند.

آب گریپ فروت و پرتقال: دو یار مفید

این ترکیب ویتامین C پاک کننده ی عمقی بدن است. شما می توانید هر روز صبحتان را با آب این دو میوه آغاز کنید.

جودوسر را دریابید

جو دو سر یک انتخاب فوق العاده برای صبحانه است. جو دو سر سرشار از زینک و سلنیوم است. این دو ماده ی معدنی بهترین مراقب سیستم ایمنی بدن است که به دفع فلزات سنگین از بدن کمک می کند.
دم کرده ی گیاه قاصدک بعد از صبحانه نیز یکی از بهترین و ساده ترین روش های پاک سازی بدن از شر فلزات سنگین است

برنج کامل
برنج قهوه ای سرشار از زینک است که برای سلامتی مفید است. این برنج، خوش طعم است و به پاک سازی بدن کمک می کند.

هلو؛ یک میوه ی مفید

این میوه ی آبدار و شیرین تغذیه سالم زندگی سالم - فوق العاده ی ویتامین ها و مواد معدنی است که برای دفع فلزات سنگین بسیار مفید است.

بروکلی؛ شاهکار خلقت

بروکلی یکی از سبزیجات مفید برای مراقبت از کبد است. حواستان باشد که بروکلی هایی را انتخاب کنید که حاوی کمترین میزان آلودگی به آفت کش ها باشد.

اسفناج خام

اسفناج سرشار کلروفیل است. مصرف خام این سبزی باعث می شود از خواص آن بیشتر بهره ببرید.

گردوی برزیلی را دریابید

گردوی برزیلی بسیار خوشمزه و حاوی زینک و سلنیوم است. این دو ترکیب ایده آل باعث حذف فلزات سنگین می شود.

پیاز؛ مفید و موثر

آیا امروز پیاز خورده اید؟ حتماً در کنار غذا پیاز میل کنید. این ماده ی غذایی سرشار از گوگرد است که برای خنثی کردن فلزات سنگینی مانند آلومینیوم فوق العاده است.


یک شنبه 16 خرداد 1395برچسب:, :: 18:3 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

در زنان باردار به دلیل همین تغییرات، هم کنترل قندخون مشکل‌تر و هم درمان عوارض چشمی در این افراد دشوارتر است. بنابراین لازم است در کنترل قندخون و معاینات چشمی به خصوص افراد جوان و زنان باردار دقت بیشتری داشت.
یک فوق تخصص شبکیه و لیزر گفت: در دیابت نوع یک (وابسته به انسولین) آسیب‌های چشمی شدیدتر است و به دلیل تغییرات هورمونی و اثر قندخون بر چشم‌ها، نابینایی مطلق ناشی از دیابت در افراد بیشتر دیده می‌شود.

دکتر علی کثیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تفاوتی که دیابت بارداری با دیابت معمولی دارد این است که دیابت بارداری معمولا روی چشم‌ها تاثیر نمی‌گذارد، اما در افرادی که مبتلا به دیابت حاملگی هستند باید بعد از زایمان، سالی یک بار قندخون آنان بررسی شود؛ زیرا ممکن است در سنین بعدی دچار دیابت معمولی شوند.

وی ادامه داد: در دو دسته از افراد مبتلا به دیابت، کنترل قندخون به دشواری انجام می‌شود؛ از جمله این افراد، نوجوانان و زنان باردار هستند.
فوق تخصص شبکیه و لیزر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز گفت: در کودکان نیز به دلیل تغییرات هورمونی شدید در صورتی که دچار عوارض چشمی ناشی از دیابت شوند، عوارض چشمی آنها شدیدتر و درمان نیز مشکل‌تر است. همچنین در زنان باردار به دلیل همین تغییرات، هم کنترل قندخون مشکل‌تر و هم درمان عوارض چشمی در این افراد دشوارتر است. بنابراین لازم است در کنترل قندخون و معاینات چشمی به خصوص افراد جوان و زنان باردار دقت بیشتری داشت.

کثیری با تاکید بر این‌که لازم است زنان پیش از باردار شدن حتما معاینه چشم‌پزشکی شوند، افزود: ضرورت این معاینات این است که اگر قبل از حامله شدن، چشم فرد سالم باشد تنها نیاز به پیگیری‌های دوران بارداری دارند، ولی اگر چشم‌شان به دلیل عوارض دیابت گرفتار باشد، باید قبل از حامله شدن اقدامات درمانی برای این افراد انجام شود؛ زیرا حاملگی یک ریسک‌فاکتور است که موجب تشدید آثار قندخون روی شبکیه چشم می‌شود.

وی اظهار کرد: در دیابت نوع یک (وابسته به انسولین) آسیب‌های چشمی شدیدتر است و به دلیل تغییرات هورمونی و اثر قندخون بر چشم‌ها، نابینایی مطلق ناشی از دیابت در افراد بیشتر دیده می‌شود. دیابت نوع دو کمتر موجب نابینایی در افراد می‌شود.
این فوق تخصص شبکیه و لیزر عنوان کرد: برای درمان عوارض چشمی ناشی از دیابت در مراحل پیشرفته بیماری و ابتلای فرد به آب مروارید و آب سیاه، بیماران اقدام به عمل جراحی می‌کنند.

کثیری گفت: آنچه در این میان اهمیت دارد کنترل قندخون پس از عمل جراحی است؛ زیرا بروز عفونت چشمی پس از عمل جراحی را کنترل می‌کند. عفونت داخلی چشم پس از جراحی در بیماران دیابتی شایع است. به دلیل حساسیت چشم‌ها به عنوان بخش مهمی در بدن، در صورتی که چشم بیماران دیابتی سالم باشد، می‌توانند اطمینان پیدا کنند که بقیه ارگان‌های بدن مانند کلیه‌ها، قلب و مغز نیز سالم هستند.


یک شنبه 16 خرداد 1395برچسب:, :: 18:0 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

پشه گزیدگی ، نیش زدن پشه

اغلب افرادی که با خارش بعد از پشه گزیدگی رو به رو می شوند همیشه به دنبال راهی برای خلاصی از این درد و تورم پوست می باشند.در این بخش می توانید از مواد غذایی که در منزل دارید برای درمان پشه گزیدگی استفاده کنید.

بازدید : 27,151 نفر

 

روش هایی بسیار موثر برای درمان پشه گزیدگی 

 

بسیاری از افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به پشه گزیدگی دارند و همچنین بچه ها که واکنش شدیدی نسبت به نیش پشه از خود نشان می دهند می توانند با به کارگیری روشهای خانگی که معرفی می کنیم دردهای آن را تسکین دهند.

بلغور جو

این ماده حاوی ترکیب های خاصی با ویژگی ضدتحریک و سوزش است و به همین دلیل می تواند خارش و ورم ناشی از گزیدگی را از بین ببرد. تهیه خمیر بلغور جو از طریق ترکیب آن با آب و قراردادن آن روی محل گزیدگی به مدت 10 دقیقه شفابخش خواهدبود.

جوش شیرین

از جوش شیرین که تقریبا در تمامی خانه ها وجود دارد، می توان برای موارد متعددی از شیرینی پزی گرفته تا تمیز کردن لوله فاضلاب استفاده کرد. این ماده همچنین یک روش درمانی برای درمان عوارض پشه گزیدگی به حساب می آید.

با مخلوط کردن جوش شیرین و سرکه، خمیری درست کنید و این ماده خمیری شکل را روی نقاطی که پشه نیش زده بمالید. این خمیر اثر سمی ماده ای را که پشه با نیش خود وارد بدن کرده است، خنثی می کند و به زودی خارش آن بهبود می یابد. بعد از آنکه این ماده خیری خشک شد بهبود گزش پشه تسریع می شود.

درمان پشه گزیدگی  ، نیش زدن پشه ، درمان پشه گزیدگی

خواصیت ضد التهابی یخ و فواید آن برای جای پشه گزیدگی

 

قراردادن یخ

دمای سرد، کاهش دهنده التهاب است. سرما همچنین با بی حس کردن پوست می تواند برای مدت زمان کوتاهی اثرات خارش را از بین ببرد. برای تسکین پشه گزیدگی می توان کیسه حاوی یخ خرد شده را روی محل گزیدگی قرار داد اما از آنجایی که ممکن است به پوست آسیب برساند، نباید مدت زمان طولانی آن را روی پوست قرار داد.


سرکه سفید

سرکه سفید نه تنها یک پاک کننده طبیعی است بلکه به عنوان تسکین دهنده خارش و ضدعفونی کننده در گزش پشه استفاده می شود. یک پنبه را به سرکه آغشته کنید و به نرمی روی قسمتی از پوست که دچار گزش پشه شده بمالید و اثر آن را پس از چند لحظه مشاهده کنید.

اگرچه استفاده از سرکه به بهبود و کم شدن درد و خارش کمک شایانی می کند، اما استفاده از سرکه برای پوست های حساس توصیه نمی شود، چون این نوع پوست ها را دچار التهاب می کند.

عسل 

این ماده دارای خواص ضدالتهابی و آنتی باکتریال است. استفاده از این ماده شیرین یکی از رایج ترین روش های درمانی خانگی است. عسل از سابقه ای چندصد ساله در دانش پزشکی برخوردار است و برای درمان گزیدگی ها و بیماری های مختلف کارکردهای متعددی دارد. قرار دادن یک قطره کوچک از عسل در محل گزیدگی خارش ناشی از آن را تسکین می دهد.

پوست موز

پوست موز می تواند در درمان گزش پشه موثر باشد. این ویژگی به خاطر وجود مقادیر زیادی پتاسیم و آنتی اکسیدان های مختلف در پوست موز است. این عناصر هم در موز و هم در پوست موز وجود دارد، اما استفاده از پوست آن بهتر جواب می دهد. برای کاهش درد ناشی از گزش پشه کافی است، قسمت داخلی پوست موز را روی منطقه مورد نظر بگذارید تا تاثیر کند.

درمان پشه گزیدگی  ، درمان پشه گزیدگی ، درمان خانگی پشه گزیدگی

آلوئه ورا و خواصیت درمانی آن

آلوئه ورا

از درمان های مهم خانگی برای بیماری های پوستی از جمله گزش پشه، استفاده از آلوئه ورا است. استفاده از آلوئه ورا، نه تنها خارش نیش پشه را تسکین می دهد، بلکه سبب تسریع در بهبودی آن نیز می شود. این گیاه علاوه بر کاربرد تزئینی، حاوی خواصی است که در درمان بیماری هایی همچون پسوریازیس، تبخال و یبوست کاربرد دارد. همچنین ژال آلوئه ورا به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی به تسکین زخم های جزیی و عفونت های معمولی کمک می کند.


حرارت و گرما

استفاده از کمپرس آب گرم یا دوش آب گرم می تواند در تسکین درد ناشی از گزش پشه موثر باشد. گرما سبب خروج بزاق پشه از پوست و در کاهش درد بسیار موثر است.

اگرچه این راه حل موقتی است، اما وقتی حس گرما به مغز منتقل شود، تا مدتی مغز با گرمای محل گزیده شده رو به رو می شود و به فکر سرد کردن آن منطقه است و برای مدتی درد ناشی از گزیدگی را فراموش می کند.

ریحان

نتایج بررسی ها حاکی از آن است که این سبزی حاوی ترکیب های شیمیایی است که می تواند در درمان خارش موثر باشد. برای بهره بردن از خواص این سبزی باید مقداری از ریحان خشک شده را داخل آب جوشاند و این جوشانده را پس از سرد شدن روی پوست مالید تا خارش ناشی از پشه گزیدگی را از بین ببرد.

خمیردندان

استفاده از خمیردندان سبب تسکین خارش می شود. خارش پوست باعث گسترش سم به مناطق دیگر پوست و سبب افزایش خارش های بعدی می شود.

درمان پشه گزیدگی  ، درمان خانگی پشه گزیدگی ، راههای درمان نیش پشه

لیمو ترش و خواصیت ضد عفونی آن

لیمو

استفاده از لیمو نه تنها خارش را برطرف می کند بلکه از بروز عفونت نیز جلوگیری می کند. لیمو یک ضدعفونی کننده طبیعی است و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان به ترمیم پوست سرعت می بخشد. یک لیمو را ببرید و هسته هایش را خارج کنید و آن را بر روی قسمت مورد نظر بگذارید.


روغن درخت چای

استفاده از این روغن در مبارزه با عفونت بسیار موثر است و یک ضدالتهاب طبیعی محسوب می شود. همچنین به ترمیم پوست کمک شایانی می کند. برای بهبود گزش پشه چند قطره از این روغن را بر روی منطقه مورد نظر بریزید.

اگر پس از گزش پشه علائمی مانند درد و تب به همراه ورم شدید پوست را داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.



پنج شنبه 9 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

وروک میائِلا در جستجوی معنای راستین زیبایی به اقصی نقاط جهان سفر کرده و حاصل تلاشش را به اشتراک گذاشته است. 
 
به نقل از بی بی سی انگلیسی،
 به گفته او، برقراری ارتباط با مردم و به خصوص زنان، مهمترین بخش سفرش است. نوروک از زنان در سراسر جهان عکاسی کرده و آن‌ها در وبلاگش به نام «اطلس زیبایی» منتشر می‌کند تا از این طریق بتواند فرم‌های مختلف زیبایی را به مخاطبانش عرضه کند. 
 
او می‌گوید: «اطلس زیبایی باعث می‌شود تا کشورهایی که به آن‌ها سفر کردم را بار دیگر در ذهنم مرور کنم. سفر دوم من به آن کشور سفری کاملا متفاوت است، چرا که من دیگر توریست محسوب نمی‌شوم و به دلیل شغلی که دارم، به دیدی عمیق‌تر از فرهنگ مردم کشور مقصد دست پیدا می‌کنم.» 
 
در ادامه برخی از عکس‌های نوروک را مشاهده خواهید کرد. 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
زنی در جوداپور هند 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
بخارست، رومانی 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
دوشنبه، تاجیکستان 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
فلات تبت، چین 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
کیپ تاون، آفریقای جنوبی 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
آکسفورد، انگلستان 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
هارلم، نیویورک 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
پیونگ یانگ، کره شمالی 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
دهلیز واخان، افغانستان 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
کاتماندو، نپال 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
ریکیاویک، ایسلند 
 


 

 
این دکمه‌های فلزی بر روی جیب شلوار لی، در عین ناباوری، نقش بسیار مهمی دارند. در صورتی که شلوار لی شما فاقد این دکمه باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
آیا کاربرد این دکمه را می‌دانید؟ / آیا کاربرد

فرادید| این دکمه‌های فلزی بر روی جیب شلوار لی، در عین ناباوری، نقش بسیار مهمی دارند. در صورتی که شلوار لی شما فاقد این دکمه باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ 
 
به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت،
 به این دکمه‌های فلزی «میخ پرچ» گفته می‌شود و آن‌ها در جاهایی به کار گرفته می‌شوند که احتمال پارگی شلوار وجود دارد. طرفداران شلوار لی کم نیستند، اما شاید کسی پیشتر به این مسئله توجه نکرده بود که کاربرد این دکمه‌های فلزی چیست؟ 
 
میخ پرچ یا ریوِت بر روی نقاطی از شلوار لی پیاده می‌شود که احتمال پارگی به علت تحرک یا فشار وجود دارد. از این طریق استقامت شلوار بیشتر می‌شود. به عبارت بهتر، اگر این دکمه‌ها نبودند، شلوار لی زودتر پاره و یا حتی سوراخ می‌شود. 
 
ماجرای میخ پرچ و شلوار لی ریشه در تاریخ تولید این پارچه دارد و اینکه چگونه میخ پرچ تا این اندازه محبوب شد، بسیار جالب است. در واقع همین میخ پرچ بود که باعث تولید شلوار لی یا جین شد. 
 
در دهه 1870 میلادی، کارگران از این شلوارها برای کار استفاده می‌کردند، اما مشکل اینجا بود که شلوارشان به علت سنگینی و نوع کار به سرعت پاره می‌شد. به همین دلیل بود که همسر یکی از کارگران به سراغ خیاطی به نام «جاکوب دیویس» رفت و از او خواست تا شلواری برای شوهرش بدوزد که به سرعت پاره نشود. 
  
آقای دیویس پس از مدتی به این نتیجه رسید که بهتر است از میخ پرچ در نواحی که بیشترین فشار را متحمل می‌شوند، استفاده کند. این نواحی شامل گوشه‌های جیب‌ها و پایین زیپ می‌شود. میخ پرچ می‌تواند پارچه دنیم را به خوبی نگه دارد و از این طریق استقامت آن را بالا ببرد.

آیا کاربرد این دکمه را می‌دانید؟ / آیا کاربرد
لوی استراوس (راست) و جاکوب دیویس (چپ) 
 
او به لطف طرح پر بازده خود توانست به موفقیت برسد. از این رو، آقای دیویس به یک شریک تجاری نیاز داشت تا بتواند آن را به تولید انبوه برساند. وی با لوی استراوس ارتباط گرفت که در آن روزها تاجر بود. 
 
آقای دیویس و لوی استراوس توانستند گواهی ثبت اختراع را در سال 1873 میلادی به نام خود ثبت کنند. دیری نپایید که شلوارهای مجهز به میخ پرچ به تولید انبوه رسید و در اوایل دهه 60 میلادی هم با نام «جین» به بازار عرضه شد. 
 
شلوارهای دنیم تا سال‌ها پیش از معرفی میخ پرچ به بازار عرضه می‌شد، اما همین طرح کوچک ولی خلاقانه بود که باعث شد شلوار لی حتی همین امروز هم تا این اندازه طرفدار داشته باشد. 


پنج شنبه 9 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 
 
اکثر ما گاهی پس از یک خواب ناآرام در شب یا بعد از نشستن پشت رایانه برای مدت طولانی خشکی و گرفتگی گردن را تجربه می‌کنیم. عموما گرفتگی گردن یک وضعیت عادی است که می‌توان آن را در خانه درمان کرد.
گرفتگی گردن
علائم گرفتگی گردن می‌تواند شامل درد و دشواری حرکت گردن از طرفی به طرف دیگر باشد. معمولا این نشانه‌ها بیش‌تر از چند روز باقی نمی‌ماند و با استفاده از راه‌کارهایی که در ادامه آمده‌است، قابل مهار است.

فقط ۶۰ ثانیه برای درمان خشکی و گرفتگی گردن
یک دقیقه کافی است تا با کمک این روش، درد گردن را با مالش دادن از بین ببرید. برای شروع، مشخص کنید درد در کدام طرف گردن‌تان است. اگر در طرف چپ است، از دست چپ استفاده کنید. اگر طرف راست است از دست راست استفاده کنید.

با استفاده از انگشت‌تان مستقیما روی نقاط درد فشار بیاورید یا دست‌تان را آن‌قدر در آن نقاط فشار دهید تا فشار خوبی را در آن ناحیه احساس کنید، اما نه یک فشار نقطه‌ای. سرتان را در مسیر مخالف درد بچرخانید و چانه‌تان را به‌طور مورب به سمت زیر بلغ‌تان پایین ببرید. این مراحل را حدود ۱۵ تا ۲۰ بار پشت سر هم تکرار کنید. این کار را در طول روز تکرار کنید تا عضلات‌تان را نرم کنید.

فشار آوردن به نقاط دردناک در هنگام فعال‌سازی عضله می‌تواند به فروکش کردن درد کمک کند. اگر نمی‌توانید به نقطه‌ی درد دسترسی پیدا کنید، سعی کنید یک توپ تنیس را در ناحیه‌ی درد قرار دهید و به یک دیوار تکیه دهید تا فشار ایجاد کنید.

اگر این روش کمکی نکرد، شیوه‌ی زیر را امتحان کنید.

حرکات کششی برای تسکین درد گردن
کشیدن عضلات گردن می‌تواند آنها را نرم نگه‌دارد و درد یا تنش از بین ببرد. این حرکات کششی ساده را در هنگام رانندگی در ماشین‌تان یا هنگام نشستن پشت میز امتحان کنید:
  1.     صاف بنشینید، ۱۰ بار هر دو کتف را منقبض کنید و سپس رها کنید.
  2.     ۱۰ بار شانه‌هایتان را به عقب و پایین بچرخانید
  3.     به آرامی گوش‌تان را به شانه‌تان نزدیک کنید، هر طرف ۱۰ بار
  4.     به آرامی سرتان را از عقب به دست‌هایتان فشار دهید

ماساژ‌هایی برای خشکی گردن
برای کاهش چوب‌شدگی، درد و التهاب، چند دقیقه ماساژ گردن را امتحان کنید تا در عین افزایش گردش خون، عضلات‌تان را نرم کنید.

هم‌چنین می‌توانید گردن‌تان را با اسانس‌هایی از قبیل اسانس نعنا ماساژ دهید که برای تسکین درد و التهاب خوب هستند، و حاوی خواص تسکینی طبیعی هستند که درد را کاهش می‌دهد. هم‌چنین نعنا حاوی متانول است که کمک می‌کند به‌طور طبیعی درد عضلات تسکین یابد.

برای نرم کردن عضلات دوش آب داغ بگیرید یا با آب داغ حمام کنید. یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی، مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون را با چند قطره عصاره‌ی نعنا ترکیب کنید و ناحیه‌ی دردناک را چند دقیقه با مالش‌های محکم و در عین‌حال ملایم ماساژ دهید. اگر به ناحیه‌ی درد دسترسی ندارید، از یک دوست یا اعضای خانواده کمک بخواهید.

ورزش‌های گردن برای درمان و پیشگیری از درد گردن

عضلات گردن نیز به ورزش نیاز دارند. این عضلات به این طریق قوی می‌شوند. چرخش سر برای شروع عالی است. این حرکات را می‌توانید تقریبا هر زمان که احساس می‌کنید درد در حال آمدن است، انجام دهید.

سرتان را به آرامی در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا مشخص کنید وسعت میدان دیدتان چه‌قدر است. بعد از این‌که چند بار سرتان را چرخاندید، ممکن است متوجه شوید می‌توانید میدان دید وسیع‌تری را ببینید. بعد از ۴ یا ۵ چرخش جهت‌تان را تغییر دهید. همیشه مطمئن باشید هنگام حرکت دادن گردن یا سرتان حالت بدن‌تان درست است.

ورزش دیگری که می‌توانید چند دقیقه انجام دهید، این است که سرتان را به سمت قفسه‌ی سینه پایین بیاورید و بعد به سمت سقف عقب ببرید، یا سرتان را به سمت شانه‌ی چپ‌تان و بعد به سمت شانه‌ی راست‌تان خم کنید یا بدون این‌که بدن‌تان را بچرخانید، به آرامی سرتان را بچرخانید و به سمت چپ نگاه کنید، سپس سرتان را بچرخانید و به سمت راست نگاه کنید.

حرارت‌درمانی برای درد گردن
می‌توان از حرارت‌درمانی برای افزایش گردش خون، کاهش درد عضلات یا اسپاسم‌ها و افزایش حرکت و انعطاف‌پذیری استفاده کرد. یک پد گرماساز، کمپرس گرم یا هوله‌ی مرطوب را ۲۰ دقیقه روی ناحیه‌ی دردناک قرار دهید. فراموش نکنید قبل از قرار دادن منبع گرما روی ناحیه‌ی دردناک آن را در حوله بپیچید تا از پوست محافظت کنید.

بعضی آدم‌ها از سرمادرمانی، از قبیل بسته‌ی یخ، کیسه‌ی سبزیجات منجمد، یا حوله‌ی یخ‌زده برای بی‌حس کردن درد استفاده می‌کنند تا بلافاصله بعد از آسیب‌های بسیار دردناک، ورم و درد را کاهش دهند یا یک التهاب و آسیب دیدگی متورم جدید را تسکین دهند.

حمام با نمک حمام
نمک حمام از منیزیم سولفات تشکیل شده‌است، یک ترکیب شیمیایی که برای تسکین درد عضلات مفید است. شاید با افزایش گردش خون استرس و تنش را نیز کاهش دهد.

برای حمام با نمک حمام، وان را از آب گرم پر کنید. ۲ فنجان نمک حمام را به آب اضافه کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در وان بمانید به‌طوری که گردن‌تان در آب گرم غوطه‌ور باشد. می‌توانید این کار را تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

فشاردرمانی برای تسکین خشکی گردن
نقاط فشار در دست‌تان می‌تواند به تسکین خشکی گردن، که ناشی از حالت بدن بد است، کمک کند. لو ژن اصطلاحی است که یک نقطه‌ی فشار را در دست توصیف می‌کند. این نقطه می‌تواند فورا درد گردن را تسکین دهد.

نقطه‌ای که باید روی آن فشار بیاورید پشت دست، بین برآمدگی استخوان‌های ۲ انگشت اشاره و میانی واقع شده‌است.

اگر درد گردن‌تان در طرف چپ واقع شده‌است، روی این نقطه در دست راست‌تان فشاری به شکل دایره‌های کوچک وارد کنید-این یعنی باید این نقطه را در دست مخالف سمتی که درد گردن در آن واقع است ماساژ دهید.

این نقطه را با فشار دادن سر انگشت روی آن ماساژ دهید و دایره‌های ریز بسازید. از فشار کافی استفاده کنید تا در این نقطه دردی خفیف احساس کنید.

در هنگام فشار دادن دست، سعی کنید سرتان را نیز به دو طرف بچرخانید تا عضلات را شل کنید. باید متوجه شوید در عین این‌که انعطاف‌پذیری‌تان بالا می‌رود، درد کاهش می‌یابد.

به حالت خوابیدن‌تان توجه کنید
به نظر می‌رسد بی‌توجهی به حالت خوابیدن علت شایع خشکی گردن باشد. حتما به پهلو یا پشت بخوابید اما روی شکم نخوابید.

اگر هم‌چنان ترجیح می‌دهید روی شکم بخوابید، مراقب بالش‌هایی که استفاده می‌کنید باشید. ممکن است بالش‌های خیلی بزرگ، هنگامی که به پهلو می‌خوابید، سرتان را بیش از حد به طرف دیگر فشار بدهد.

بالش‌تان نباید بلندتر از حدی باشد که بدن‌تان دچار خمیدگی و انحنا شود. حتی می‌توانید خودتان را به خوبی عادت دهید که بدون بالش بخوابید. هم‌سویی طبیعی سر و گردن را بدون تاثیر بالش احساس کنید. وقتی می‌خوابید، مطمئن شوید سر و گردن‌تان به خوبی با ستون فقرات‌تان هم‌سو است.

برای اجتناب از بیدار شدن با درد، مطمئن شوید مستقیما در مسیر هوای سرد نمی‌خوابید. این می‌تواند باعث گرفتگی عضلات بدن شود.

منبع:healthyandnaturalworld


سه شنبه 17 فروردين 1395برچسب:, :: 22:25 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

بسیاری از مردم خواب کافی ندارند و در مقابل اغلب افراد نیز گزینه‌هایی را ارایه می‌دهند که از دیدگاه آن‌ها باعث داشتن خوابی عمیق می‌شود.

خوابیدن موضوعی حیاتی در زندگی است که برخی از مردم با آن مشکل دارند و نمی‌توانند به خوبی بخوابند. به همین دلیل روش‌هایی به آن‌ها توصیه می‌شود و همین موضوع باعث شده که افسانه‌هایی نیز در این خصوص به وجود آید. در این مقاله از زومیت به افسانه‌های مربوط به خوابیدن خواهیم پرداخت که البته همه‌ی آن‌ها نیز مربوط به مشکل بی‌خوابی نیستند.

۱۴ افسانه اشتباه درباره خوابیدن

 

بسیاری از مردم خواب کافی ندارند و در مقابل اغلب افراد نیز گزینه‌هایی را ارایه می‌دهند که از دیدگاه آن‌ها باعث داشتن خوابی عمیق می‌شود. اما این افراد در خصوص صحت ادعایشان اطلاعات دقیقی ندارند و از دیدگاه آن‌ها، روش‌های مذکور تنها در حد ایده‌ای کاربردی هستند. اما در این مقاله اغلب روش‌های مذکور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

افسانه ۱: همه افراد باید ۸ ساعت بخوابند

بهتر است که ثانیه‌شمار را کنار بگذارید. زیرا برخی مردم با ۸ ساعت خواب نیازشان برطرف می‌شود و در مقابل برخی دیگر با ۹، ۷ یا ۴ ساعت خواب به آرامش کافی می‌رسند. این موضوع بستگی به میزان فعالیت فرد و موارد این چنینی نظیر ژنتیک و سن دارد. برای مثال چندین ژن وجود دارند که مربوط به کم‌خواب بودن افراد است و این افراد تنها با چند ساعت خواب نیازشان برطرف می‌شود.

 

افسانه ۲: خواب بیشتر باعث رفع فقدان خواب می‌شود

در روز‌های تعطیل خوابیدن تا ظهر اقدامی فریبنده است اما باید توجه داشت که انجام چنین کاری باعث ایجاد مشکل در ساعت بدن می‌شود. بهترین راهکار برای این موضوع این است که هر شب در زمان مشابهی به اندازه کافی بخوابید. در انگلیسی برای این موضوع واژه Catch Up استفاده می‌شود. این واژه بدان معناست که اگر هر روز برای مثال یک ساعت کم خوابیده باشید و در حقیقت ۱ ساعت به بدنتان بدهکار باشد، همانند سایر بدهی‌ها می‌توانید با خواب بیشتر آن را نیز تسویه کنید. با در نظر داشتن این که انجام کار مذکور باعث ایجاد مشکل در ساعت داخلی بدن می‌شود، می‌توان دریافت که روش مذکور چندان راهکار مناسبی نیست.

 

افسانه ۳: محرومیت از خواب باعث ایجاد مشکل در سایر جنبه‌های سلامتی نمی‌شود

با وجود اینکه ممکن است بعد از یک روز خواب کم دچار هیچ مشکلی نشوید، اما باید توجه داشت که اگر کم خوابی موضوعی متداوم شود، در این صورت می‌‌تواند مشکلاتی جدی را در زمینه سلامتی افراد ایجاد کند. محرومیت بدن از خواب کافی باعث افزایش خطر در خصوص بیماری‌هایی نظیر دیابت، چاقی، بیماری عروق قلب و سکته مغزی می‌شود. اما در کوتاه مدت ممکن است باعث ایجاد حالاتی نظیر کاهش سطح بینایی، مشکلاتی خلقی و سردرد شود.

 

افسانه ۴: نوشیدن شیر گرم قبل از خواب باعث بهبود خواب می‌‌شود

همانند بوقلمون (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت)، شیر نیز دارای ماده‌ای به نام تریپتوفان (Tryptophan) است که با ورود به بدن تبدیل به ماده شیمیایی سروتونین (Serotonin) می‌شود که دلیلی برای خوابیدن است. اما باید توجه داشت که مقدار این ماده موجود در یک لیوان شیر گرم حدود ۱۰ برابر کمتر از مقدار مورد نیاز برای خوابیدن انسان است. اما در کل به خوابیدن کمک می‌کند.

 

افسانه ۵: چرت‌زدن خوب نیست

تاثیر چرت‌زدن بر خواب شبانه موضوعی دشوار و البته تایید شده است. برای مثال خوابیدن طولانی در طول روز باعث می‌شود که شب‌ها نتوانید به خوبی بخوابید. اما در تحقیقات مختلف مشخص شده که خوابیدن به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در طول روز، باعث افزایش سطح هوشیاری می‌شود. علاوه بر این، چرت‌زدن تاثیر مثبتی نیز در حافظه، عملکرد روانی و سیستم ایمنی بدن دارد.

 

افسانه ۶: تنها زمانی خواب می‌بینید که چشمانتان حرکت کنند

بر خلاف باور عمومی، افراد در تمام حالات خواب می‌‌توانند رویا ببینند که این شامل خواب با چشمان در حال حرکت (REM Sleep) و خواب با چشمان ثابت نیز می‌شود. البته با وجود اینکه در هر دو حالت افراد می‌‌توانند رویا ببینند، اما بر اساس گزارش کارشناسان، خواب دیدن در حالت چشمان بدون حرکت متفاوت است.

 

بر اساس این گزارشات، موضوع رویا دیدن با چشمان بی‌حرکت اغلب به اتفاقاتی مربوط می‌شود که در طول روز می‌افتد ولی رویای افراد در زمانی که چشمانشان حرکت می‌کند اغلب مربوط به اتفاقات خارق‌العاده است.

 

افسانه ۷: شمارش گوسفند‌ها باعث می‌شود که بخوابید

اگر از جمله افرادی هستید که با خوابیدن مشکل دارید و نمی‌توانید به راحتی بخوابید، باید بگوییم که شمردن گوسفند پیش از خواب باعث می‌شود که فرآيند خوابیدنتان طولانی‌تر شود. تحقیقی روی ۴۱ نفر با مشکل بی‌خوابی انجام شد که در جریان آن گفته شد باید شب پیش از خواب گوسفند بشمارند، اما نتیجه به دست آمده این بود که مدت زمانی که تا خوابیدن در حین شمارش گوسفند سپری می‌شود، طولانی‌تر از زمان‌هایی است که گوسفند نمی‌شمارید.

 

اگر به دنبال راهکار دیگری هستید تا پیش از خواب انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ تصور تصاویر آرامش‌بخش بروید. نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد افرادی که پیش از خواب تصاویر آرامش‌بخش را تصور می‌کنند، سریع‌تر از افرادی که گوسفند می‌شمارند یا حتی گوسفند نمی‌شمارند به خواب می‌روند.

 

افسانه ۸: اگر فردی که در خواب راه می‌رود را بیدار کنید، می‌میرد

باید توجه داشت اگر فردی را که در خواب راه می‌رود یا در واقع شب‌گردی می‌کند، در حین راه رفتن بیدار کنید، وی شوکه و گیج می‌شود اما هرگز باعث کشته شدنش نمی‌شوید. راه‌رفتن در خواب زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در خواب عمیقی فرود رود که این موضوع باعث می‌شود نتواند از خواب بیدار شود و البته همین موضوع دلیلی است که وی بعد از بیدار شدن نیز هوشیاری کافی را به دست نمی‌آورد.

 

ایده اینکه با بیدار کردن افراد شب‌گرد از خواب باعث کشته شدن آن‌ها می‌شوید جنبه علمی ندارد. اگر در میان آشنایان نزدیکتان افراد شب‌گرد دارید، بهتر است که به الگوی خواب آن‌ها توجه کنید. زیرا راه رفتن در خواب اغلب بین افرادی اتفاق می‌افتد که دچار محرومیت از خواب هستند.

 

افسانه ۹: اگر خواب ببینید که مردید، در زندگی واقعی نیز خواهید مُرد

افسانه‌ای وجود دارد که گفته می‌شود اگر در خواب بمیرید، در زندگی واقعی نیز جانتان را از دست خواهید داد اما این موضوع واقعی نیست و نباید نگران آن باشید. این راز نیز همانند بیدار کردن شب‌گرد‌ها در خواب غیرواقعی است. با وجود اینکه انسان‌ها با خواب دیدن نمی‌میرند، اما دانشمندان همچنان در تلاش هستند تا پی ببرند که چرا انسان نیاز به خواب دارد.

 

افسانه ۱۰: خوابیدن با چشمان در حال حرکت آرامش بخش‌ترین نوع خواب است

خوابیدن با چشمان در حال حرکت (REM Sleep) نوعی از خواب است که در آن رفتار بدن و مغز همانند اوقات بیداری است. چرخه نخست REM در ۹۰ دقیقه اول خواب اتفاق می‌افتد که با افزایش ضربان قلب، فشار خون و فلج شدن (عدم حرکت) موقت بدن همراه است . در حقیقت بخش اصلی خواب که باعث آرامش می‌شود مربوط به زمانی است که چشم‌ها حرکت نمی‌کند و خواب در حالت none-REM قرار دارد.

 

افسانه ۱۱: افرادی که بی‌هوش هستند، خوابیده‌اند

زمانی که انسان در حالت ناخودآگاه است، بدین معنا نیست که وی خوابیده است. زمانی که چرت می‌زنید، مغز همچنان مقدار مشخصی از امواج مغزی را ساطع می‌کند. در مقابل، زمانی که بیهوش می‌شوید مغز به سختی از خودش امواج را ساطع می‌کند که این مقدار متمایز از آن میزانی است که در زمان خواب ساطع می‌شود. در حقیقت حالت بیهوشی بسیار شبیه به حالت کمای برگشت‌پذیر بر اثر موارد مخدر است که کاملا با حالت خواب فرق دارد.

 

افسانه ۱۲: بوقلمون باعث می‌شود که بخوابید

 

با وجود اینکه دانشمندان اعلام کرده‌اند خوردن بوقلمون باعث خوابیدن افرادی که بی‌خوابی دارند نمی‌شود اما همچنان این افسانه وجود دارد. همانند موضوع خوردن شیر گرم قبل از خواب، بوقلمون نیز دارای مقداری تریپتوفان (Tryptophan) است که با ورود به بدن تبدیل به ماده خواب مغز به نام سروتونین می‌شود. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که بوقلمون مقدار تریپتوفان کمتری نسبت به پنیر چدار دارد. اما با این اوصاف چرا بعد از خوردن پنیر کباب شده خوابمان نمی‌آید؟ در حقیقت بر اساس گزارشات آنچه که باعث می‌شود خوابتان بیایید تمام مواد اضافه‌ای است که میل می‌شود و به همین دلیل بوقلمون نیز می‌توان یکی از این مواد خورده شده باشد.

 

افسانه ۱۳: بی‌خوابی به این معناست که شما در خوابیدن مشکل دارید

بی‌خوابی یکی از اختلالات خواب است اما این بدان معنا نیست که فرد در خوابیدن مشکل دارد. یک نفر از سه آمریکایی تاحدودی از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برد. موضوع مذکور به این معناست که آن افراد موارد زیر را تجربه می‌کنند:

 

صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و نمی‌توانند دوباره بخوابند

به طور مکرر شب‌ها از خواب بیدار می‌شود

بدون اینکه احساس تازه شدن داشته باشند بیدار می‌شوند

در خوابیدن مشکل دارند

افسانه ۱۴: افراد پیر کمتر نیاز به خواب دارند

افراد مسن اغلب کمتر به خواب تمایل دارند و شب‌ها مدت کمی می‌خوابند و صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. اما در کل این بدان معنا نیست که آن‌ها نیاز به خواب کمتری دارند. افراد پیر نسبت به جوانان خواب کمتری دارند. در حقیقت آن‌ها کمتر خواب آرامش‌بخشی در مقایسه با خواب خوبشان دارند. Sudhansu Chokroverty که متخصص فیزیولوژی اعصاب و خواب در مرکز پزشکی JFK است در گفتگو با WebMD می‌گوید: «این دلیلی است که افراد مسن در طول روز چرت می‌زنند.»

منبع: زومیت



سه شنبه 17 فروردين 1395برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

افزایش استفاده از موبایل، شبكه های اجتماعی و تلویزیون های 24 ساعته در سالهای اخیر فرهنگ خواب را تغییر داده است و موجب افزایش اختلال خواب شده است. 85 درصد افرادی كه به اختلال خواب مبتلا هستند، از این عارضه خود خبر ندارند و معمولا اطرافیان این بیماران متوجه اختلال خواب در آنان می‌شوند.
رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی گفت: 30 درصد مردم به اختلال خواب مبتلا می‌شوند، خروپف، بی‌خوابی، قطع تنفس در خواب از مهمترین این اختلالات است كه موجب خستگی در طول روز، افسردگی،اضطراب و كاهش توان یادگیری و ضعف حافظه می‌شود.

به گزارش ایرنا، خسرو صادق نیت افزود: به طور كلی 80 نوع اختلال خواب وجود دارد كه بی خوابی، خروپف، قطع تنفس در خواب، شایعترین آنهاست، 25 تا 30 درصد مردان به اختلال خواب مبتلا می‌شوند و این اختلال در مردان بالای 40 سال و چاق شایعتر است.

دبیر انجمن پزشكی خواب ایران با اشاره به اینكه اختلال خروپف در زنان بیشتر از مردان است، گفت: آمارها نشان می‌دهد 30درصد مردم اختلال بی خوابی را تجربه می‌كنند و حدود 10درصد این افراد به بی‌خوابی مزمن و طولانی مدت گرفتار می‌شوند.

**موبایل و تلویزیون دشمن خواب سالم

وی گفت: افزایش استفاده از موبایل، شبكه های اجتماعی و تلویزیون های 24 ساعته در سالهای اخیر فرهنگ خواب را تغییر داده است و موجب افزایش اختلال خواب شده است.

صادق نیت اضافه كرد: 85 درصد افرادی كه به اختلال خواب مبتلا هستند، از این عارضه خود خبر ندارند و معمولا اطرافیان این بیماران متوجه اختلال خواب در آنان می‌شوند.

** اختلال خواب عامل افسردگی،اضطراب، پرخاشگری و فشار خون

وی گفت: اختلال خواب نه تنها موجب احساس خستگی و خواب آلودگی در طول روز می شود بلكه یكی از عوامل مهم بروز بیماریهای مانند فشار خون، بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، افسردگی، اضطراب و پرخاشگری، تحریك پذیری، ناتوانی جنسی و كاهش حافطه فراموشی و كاهش توان یادگیری افراد است.

**خواب سالم

این فوق تخصص پزشكی خواب افزود: افراد بزرگسال به طور معمول به هشت ساعت خواب شبانه نیاز دارند و به طور كلی خوابیدن بین هفت تا 9 ساعت در شب طبیعی است و اگر كمتر یا بیشتر از این میزان باشد نشانه اختلال خواب است.

صادق نیت با اشاره به نیاز بیشتر نوزادان به خواب گفت: نوزادان به 16 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند، نیاز به خواب با افزایش سن كم می شود تا در سن شش سالگی به حدود هشت ساعت می رسد.

رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت اضافه كرد: نیاز به خواب در زمانی كه فعالیت بدنی یا فكری بیشتر می‌شود مانند زمان امتحان یا كنكور بیشتر می شود، اما در اغلب موارد افراد در زمان امتحان تلاش می كنند به طرق مختلف شبها بیشتر بیدار بمانند كه این كار باعث می‌شود هم زحمت زیادی بكشند و هم كمتر یاد بگیرند و معمولا افرادی كه در شبهای امتحان بیدار می مانند، نمره پایین تری می گیرند.

وی گفت: بهترین زمان خواب، دو ساعت آخر آن است یعنی بین ساعات ششم تا هشتم خواب و اگر این خواب مختل شود، اختلال خواب و عوارض آن به وجود می آید و فرد در عمل از خواب سالم محروم شده است.

صادق نیت اضافه با بیان اصول بهداشت خواب گفت: بهداشت خواب اصول ساده‌ای دارد، فرد باید قبل از خواب، برای خوابیدن آماده شود، یعنی از حدود سه ساعت قبل از خوردن چای،‌نوشابه، قهوه و مواد محرك خودداری كند، سیگار نكشد و از كار سنگین فكری و بدنی اجتناب كند.

دبیر انجمن پزشكی خواب ایران افزود: اتاق خواب باید كاملا تاریك و بی سر و صدا باشد و به هیچوجه نباید موبایل و تلویزیون در اتاق خواب باشد.

وی گفت: افرادی كه شیفت شب باید در سر كار باشند، باید تلاش كنند در طول روز یك برنامه منظم خواب داشته باشند، مشكلات و عوارض اختلال خواب در این افراد بیشتر است اما با یك برنامه منظم خواب در طول روز می‌تواند این مشكلات را كمتر كرد.

صادق نیت در پاسخ به این پرسش كه افراد دچار اختلال خواب باید به چه مراكزی مراجعه كنند گفت: این افراد باید به متخصصان و فلوشیب های اختلال خواب مراجعه كنند، البته هنوز تعداد كلینیك های اختلال خواب در كشور كم است اما اكنون در شهرهای تهران(سه مركز) اصفهان، مشهد، یزد، بندرعباس، قزوین، سبزوار و قم این مراكز ایجاد شده‌اند و از این نظر بعد از تركیه بهترین كشور خاورمیانه هستیم.


یک شنبه 23 اسفند 1394برچسب:, :: 22:2 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

8 درمان خانگی خنده داردرمان برخی مشکلات سلامتی آسان تر از آن چیزی است که تصور می کنیم. 
 
بهتر است افراد راهکارهای ساده حل مشکلات روزمره را یاد بگیرند تا هم در زمان و هزینه صرفه جویی شده و هم سریع تر به نتیجه برسن 
 
توقف خون دماغ با گیره لباس 

 
اغلب خونریزی بینی یک معضل بزرگ محسوب می شود و هر کس سعی می کند با یک روش درست آن را متوقف کند. اما ما یک پیشنهاد متفاوت برایتان داریم. 
 
صاف بنشینید و سر خود را به سمت جلو خم کنید و یک گیره لباس به بینی تان بزنید و بگذارید 10 دقیقه روی بینی تان بماند. شاید به نظر مضحک باشد، اما واقعا کارساز است. 
 
کاهش درد پا با مداد 

 
آیا کفش هایتان بیش از اندازه تنگ است؟ آیا در طول روز زیاد راه می روید؟ آیا برای طولانی مدت می ایستید؟ خب بهتر است برای خلاص شدن از شر درد پاهایتان یک ورزش ساده را امتحان کنید. چند مداد کف زمین بگذارید و کف پاهایتان را روی آن ها حرکت دهید تا بی قراری پاها کاهش یابد. 
 
ترمیم ناخن شکسته با قوطی کبریت 

 
اگر سر ناخن هایتان بشکند، محل شکستگی زبر می شود و نیاز به سوهان ناخن پیدا می کند. 
 
اگر در دسترس تان سوهان ناخن ندارید (مثلا اگر در مسافرت هستید)، می توانید از قسمت زبر جعبه کبریت (محل روشن کردن چوب کبریت) برای سوهان کشیدن ناخن استفاده کنید. 
 
استفاده از نوار چسب برای پوشاندن تاول 

 
تاول پشت پاشنه پا یکی از دردآورترین مشکلاتی است که برایمان پیش می آید. این مشکل اغلب با پوشیدن کفش های تنگ ایجاد می شود و راه رفتن را سخت می کند. یک گاز استریل را به شکل مربع تا کنید و با یک نوار چسب آن را به محل تاول بچسبانید. با این روش راه رفتن راحت تر می شود. 
 
بهبودی بریدگی پوست با بادکنک 

 
وقتی دستمان را با یک چاقو و یا هر شی دیگری می بریم تا مدت ها حواسمان هست که محل بریدگی خیس نشود و کاملا خشک بماند تا به طور کامل بهبود یابد که البته این کار تقریبا غیر ممکن است. 
 
پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید ظرف بشویید و یا استحمام کنید، انگشت تان را درون یک بادکنک کرده و با یک کش انتهای آن را ببندید تا خیس نشود. به همین سادگی! 
 
آتل بندی موقت با چوب بستنی 

 
اگر انگشتتان دچار شکستگی شود باید به پزشک مراجعه کنید، اما تا رسیدن به بیمارستان بهتر است با چوب بستنی و باند آن را به طور موقتی ببندید. 
 
حذف تراشه ها با نوار چسب 

 
ممکن است تا به حال برایتان پیش آمده که تکه های کوچک چوب وارد دستتان شده و نتوانسته اید به راحتی و حتی با موچین آن ها را بیرو بیاورید. 
 
برای این کار می توانید یک نوار چسب روی دست تان بگذارید و وقتی خوب به تراشه چوب چسبید، آن را جدا کنید. امکان دارد که تراشه از دست تان خارج شود. برای خارج کردن تیغ گیاهانی مانند کاکتوس نیز می توانید از این روش استفاده کنید. 
 
کاهش سردرد با دستمال پارچه ای 

 
یک دستمال را به دور سرتان ببندید و گره ی آن را محکم کنید تا وجود فشار در نقاط مختلف سر احساس شود. این کار باعث کاهش خون رسانی به سر شده و سردرد ناشی از تورم عروق خونی سر را کاهش می دهد. 

می توانید دستمال را با سرکه خیس کنید که بهتر کارساز شود، ولی شاید بوی سرکه آزارتان دهد. 
 
منبع: تبیان 


یک شنبه 23 اسفند 1394برچسب:, :: 21:59 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

معجزه مصرف آب سادهمطالعه جدید نشان می‌دهد که با افزایش مصرف آب ساده می‌توانیم وزن بدن خودمان را کنترل کنیم و مصرف شکر، سدیم و چربی‌های اشباع شده را کاهش دهیم. 
 
از آنجایی که حدود دوسوم از حجم بدن ما را آب تشکیل می‌دهد ممکن است به نظر بدیهی باشد که مصرف آب برای سلامتی ما مهم است. 
 
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با افزایش مصرف آب ساده ما‌ می‌توانیم وزن بدن خودمان را کنترل کنیم و مصرف شکر، سدیم و چربی‌های اشباع شده را کاهش دهیم. 
 
این مطالعه که در مجله تغذیه و رژیم‌های غذایی بشر منتشر شده است توسط پروفسور روپنگ (Ruopeng) یک استاد دانشگاه ایلینوی انجام شده است. 
 
اگر چه بیشتر افراد نیازهای مایعات بدن خود را با نوشیدن آب ساده و نوشیدنی ها دیگر، تامین می‌کنند برخی از مایعات نیز از طریق غذاها و سبزیجات خاص مانند سوپ،کرفس، گوجه فرنگی و خربزه دریافت می‌شوند. 
 
به منظور بررسی بیشتر اینکه چگونه افزایش مصرف آب می‌تواند روی پارامترهای سلامت تاثیر می‌گذارد، محققان اقدام به جمع‌آوری یک نمونه آماری از سراسر آمریکا کردند؛ نزدیک به 18300 بزرگسالان در این آزمون که توسط سازمان ملی بهداشت و تغذیه در حد فاصل سالهای 2005-2012 شرکت کردند. 
 
محققان از شرکت کنندگان خواستند همه غذاها و نوشیدنی‌هایی که آنها معمولا مصرف می‌کردند در 2 روز مجزا و در بازه زمانی 3-10 روز استفاده کنند. 
 
در ادامه آزمون مقدار آب ساده که هر شرکت کننده مصرف کرده است به عنوان درصدی از مصرف روزانه آب در رژیم غذایی از غذا و نوشیدنی محاسبه شده است. 
 
بر اساس یک روز، شرکت کنندگان به طور متوسط ​​حدود 4.2 فنجان آب ساده، که حساب برای بیش از 30 درصد از مصرف آب خود را در کل مصرف می شود. 
 
نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که افرادی که مصرف خود را از آب ساده به یک یا سه فنجان در روز افزایش داده‌اند، مصرف کل انرژی‌ در روز برای این افراد 68-205 کالری و مصرف سدیم آنها 78-235 گرم کاهش یافته است. 
 
نتایج بیشتر نشان داد که افرادی که مصرف آب خود را افزایش داده‌ بودند، مصرف قند به میزان 05/18 گرم و همچنین کلسترول به میزان 7/21 گرم کاهش نشان داده است. 
 
نتایج بیشتر نشان داد که افرادی که مصرف آب خود را افزایش نیز مصرف قند 05/18 گرم کمتر، و همچنین کلسترول 7/21 گرم کمتر است. 
 
به گفته پروفسور «روپنگ» "این یافته نشان می‌دهد که می‌توان آن را در قالب طرح آموزشی برای ترویج مصرف آب ساده به عنوان جایگزینی برای نوشابه با کالری بالا ارائه کرد". 
 
پروفسور نشان می دهد این تفاوت ها می تواند با مصرف کالری روزانه بالاتر در ارتباط با مردان و جوانان و یا میانسال مرتبط است. 
 
مطالعه محققان نشان می‌دهد ترویج مصرف آب ساده می‌تواند یک استراتژی مفید برای بهداشت عمومی،کاهش انرژی زائد و مصرف مواد مغذی هدفمند قلمداد شود.
 
منبع: تسنیم


یک شنبه 23 اسفند 1394برچسب:, :: 21:53 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

دلیل آفت دهان چیست؟آفت دهانی یک بیماری دردناک و عود کننده مخاط دهان بوده که به صورت زخم‌های کوچک و بزرگ، گرد و کم عمق هستند که در داخل دهان شکل می‌گیرند. 

آفت های دهانی زخم‌های دردناکی هستند که درون دهان و اغلب در پایه لثه، درون گونه‌ها یا لب‌ها، روی کام نرم یا روی زبان به وجود می‌آیند. مکانیسم دقیق ایجاد آفت هنوز به درستی روشن نیست اما به نظر می‌رسد واکنش‌های ایمنی بدن بیمار در ایجاد آن دخیل باشد. 

زخم‌های آفتی زمانی ایجاد می‌شود که به دلایل نامشخص سیستم ایمنی بیمار وجود یک مولکول ناشناخته را اعلام می‌دارد، حضور این مولکول سبب حمله لنفوسیت خواهد شد نتیجه این فرآیند پیدایش زخم‌های آفتی خواهد بود.  
 
هرچند درمان قطعی برای آفت وجود ندارد اما روش‌هایی وجود دارد که در کاهش مدت زمان حضور زخم و نیز کاهش درد و ناراحتی و تسریع بهبودی بیمار موثر است، این روش‌ها شامل بکار گیری نکات تغذیه‌ای و غیر تغذیه‌ای است.    
 
مصرف گلوتن گندم، فلفل، لیمو، آب لیمو، پرتقال، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، شکلات و گردو ایجاد آفت دهان را تشدید می‌کند. مصرف بادمجان نیز بروز آفت دهان را تشدید می‌کند. 
  
مصرف مرتب و روزانه ماست، گنجاندن مواد غذایی سرشار از آهن، اسیدفولیک، و ویتامین ب 12 در رژیم غذایی موجب از بین رفتن آن می‌شود.    
 
از آنجایی که یکی از دلایل بروز آفت می‌تواند کمبود دریافت ریزمغذی‌ها باشد، خوردن موادی همچون جگر، غذاهای دریایی، گوشت قرمز کم چربی، لوبیای خشک، حبوبات، سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره و پهن و زرده تخم‌مرغ که بهترین منابع آهن هستند در بهبود این مشکل موثر است. 
  
مصرف سیب و خرمالو نیز در درمان آفت دهان تأثیرگذارند. 
  
کمبود ویتامین B12 و آهن از مهم‌ترین علل آفت دهان 


بهترین روش جبران کمبود ویتامین B12 و آهن در این افراد رعایت یک رژیم غذایی مناسب همراه با گوشت قرمز است و مکمل‌های آهن به عنوان روش درمانی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.  
 
تغییرات هورمونی در زنان یکی دیگر از عوامل این بیماری است. ایام قبل از قاعدگی و دیگر عوامل تغییرات هورمونی خصوصاً افزایش هورمون استروژن در بروز ضایعات آفتی موثر است. 

آزمایش خون C.B.C، جهت بررسی میزان آهن کافی، اسیدفولیک و ویتامین B12 لازم است انجام شود. اگر فردی به دلیل کمبودهای تغذیه‌ای و نقایص خونی دچار آفت دهانی شود بهترین روش درمانی این افراد تجویز رژیم غذایی مناسب است و مکمل‌های آهن به علت اینکه در بدن ذخیره نمی‌شوند به هیچ‌وجه مناسب نیست.   
 
افراد مستعد آفت دهان از مصرف غذاهای تند و سخت اجتناب کنند 

 
افراد مبتلا و یا مستعد به آفت دهان را از مصرف غذاهای کنسرو شده‌ی تیز و تند و غذاهای دارای سفتی بیش از حد اجتناب کنند، مصرف غذاهای سخت باعث ضربه و تروما به دهان و غذاهای تند میزان بروز آفت دهان را افزایش می‌دهند.    
 
آفت دهان ساده‌ترین ضایعه دهانی است. از آنجایی که هر نوع ضایعه‌ای در دهان به شکل زخم ظاهر می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود هر نوع زخم در دهان به عنوان آفت شناخته نشود، ولی با این حال در اسرع وقت باید به پزشک معالج نشان داده شود. آفت دهان، زخم‌های منفرد با پایه و بنیاد ژنتیک است و این بیماری گاهاً در برخی خانواده‌ها شایع‌تر است. آفت دهانی بعد از سنین 10 سالگی شیوع بیشتری پیدا می‌کند.    
 
تغذیه نادرست یکی از عوامل مستعد کننده بروز آفت دهان است؛ مصرف مقدار کم ویتامین ب که در سبزیجات و میوه‌ها موجود است، کاهش مصرف غذاهایی که منبع آهن می‌باشند از جمله گوشت و تخم‌مرغ، بیماری کم خونی و سنین بلوغ به ویژه در دختران، عوامل مستعد کننده بروز بیماری آفت دهان می‌باشند.  
  
ضربه یا تروما از دیگر علل بروز بیماری آفت است و افرادی که مستعد بیماری آفت دهان می‌باشند می‌بایست از مصرف غذاهای تند و تیز و سخت اجتناب کنند؛ چرا که گاز گرفتن و مصرف این نوع غذاها منجر به ایجاد ضربه به دهان و بروز آفت در دهان می‌شود.    
 
افرادی که بیش از دو مرتبه در طول یک ماه به یک نوع آفت در دهان دچار می‌شوند، با توجه به این که برخی بیماری‌های روماتولوژی به صورت زخم‌های دهانی تظاهر می‌یابند، بیمار حتماً با یک متخصص روماتولوژی نیز مشورت نماید.    
 
بیماری آفت دهان، تغذیه فرد را مختل می‌کند؛ بنابراین به منظور درمان آن می‌توان از روش هوتو شیمیایی استفاده نمود که در این روش با استفاده از ماده‌ای اسیدی ناحیه آفت سوزانده و زخم بهبود می‌یابد. بهترین روش درمان آفت دهان مصرف کپسول آنتی‌بیوتیک و تتراسایکلین است و استفاده از دهان‌شویه‌های محتوی کورتون نیز می‌تواند آفت دهان را بهبود بخشد.    
 
داروی طبیعی رفع آفت دهان 


"تانن" موجود در انار خواص ضد باکتریایی و ضدعفونی کننده دارد و برای رفع آفت دهان موثر است. رب انار از تغلیظ آب انار جوشانده حاصل می‌شود و در صورت تهیه از انار مرغوب و فرایند بهداشتی، مصرف آن مفید است. در طی تهیه رب انار، میزان ویتامین c موجود در انار کاهش می‌یابد، اما "پلی‌فنول‌ها”‌ و "اسید الایژیک”‌ انار در رب انار نیز محفوظ می‌ماند. 

مغز و میوه خشک و شکلات نخورید

آفت، ضایعات دردناک ریز و خوش‌خیمی در ناحیه دهان و زبان هستند. برای درمان هر چه سریع‌تر آفت راهی وجود ندارد اما می‌توان با کنترل رژیم غذایی از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

8 درصد افرادی که آفت می‌زنند معتقدند مصرف مغزها باعث آن بوده و ۱۵ درصد افراد معتقدند مصرف مغز و میوه‌های خشک سبب تشدید آفت‌های دهانی در آن‌ها می‌شود.

گردو، بادام، پسته و شکلات، مواد غذایی آلرژن هستند اما این تنها دلیلی نیست که می‌گوییم نباید این نوع مواد غذایی را مصرف کنید. در حقیقت چربی این مواد غذایی باعث افزایش اسیدیته معده شده و در بروز آفت نقش دارد. این موضوع زمانی که مغزها فراوری شده‌اند یعنی به شکل بوداده یا دودی یا نمکی عرضه می‌شوند، شدیدترخواهد بود.

منبع: تبیان


 

 

بسیاری از مشکلات میان همسران ناشی از عدم آموزش روابط زناشویی و جنسی در زندگی و نا آشنا بودن با تکنیک ها و پوزیشن ها و انواع روش های نزدیکی در زندگی زناشویی است .

هر چقدر روش های نزدیکی انتخاب شده برای دو نفر راحت تر و بهتر باشد لذت بیشتری از رابطه جنسی خواهند برد. برخی از مردان به این نکته توجه ندارند و وضعیتی انتخاب می کنند که در حین رابطه زن آرامش نداشته و درد و رنج زیادی را تحمل می کند که درست نیست. برای راحتی بیشتر می توان از تعدادی بالش استفاده کرد و در زیر سر و زیر گودی کمر گذاشت تا زن در حین رابطه جنسی درد و رنج نکشد. در حین رابطه نیز باید کسی که تحریک را بر عهده دارد به گونه ای این کار را انجام دهد که طرف مقابل را هم مد نظر قرار دهد و شدت و ضعف تحریک بگونه ای باشد که طرفین رابطه بتوانند همزمان با هم به ارضا برسند.

 

آموزش تصویری روش های نزدیکی (18+ ویژه متاهلین)

 

بسیاری از مشکلات میان همسران ناشی از عدم آموزش روابط زناشویی و جنسی در زندگی و نا آشنا بودن با تکنیک ها و پوزیشن ها و انواع روش های نزدیکی در زندگی زناشویی است . نزدیکی کردن در روابط زناشویی و جنسی مانند هر علم دیگری مستلزم آموزش است تا با آن ها روابط جنسی و روابط زناشویی خود را بهبود بخشید .

نزدیکی کردن یا مقاربت بخشی از رابطه جنسی در روابط زناشویی است که زن و مرد هر دو به اوج لذت جنسی می رسند . در واقع در یک رابطه جنسی صحیح وضعیت به گونه ای است که زن و مرد در هنگام نزدیکی و مقاربت ارگاسم یا اوج لذت جنسی را همزمان تجربه کنند. در یک رابطه جنسی صحیح ابتدا زن به ارگاسم می رسد و سپس مرد با تحریک کمی به ارگاسم خواهد رسید. چرا که اگر مرد در هنگام نزدیکی ابتدا به ارگاسم برسد و انزال رخ دهد به علت آنکه نعوظ آلت تناسلی مرد از بین می رود امکان به ارگاسم رسیدن زن از بین رفته و بعید خواهد بود.

مهمترین رکن هنگام مقاربت و نزدیکی آرامش است. هنگام نزدیکی کردن مرد باید به آرامی و با طمانینه آلت تناسلی خود را وارد واژن یا مجرای تناسلی زن نماید. هنگام تحریک نیز مرد باید آرامش را رعایت نموده و از تحریک شدید و یا فشار زیاد بپرهیزد و اجازه دهد زن شدت تحریک را تعیین نماید و با حرکات خود به رابطه کمک کند . در مورد نزدیکی شیوه ها و روشهای مختلفی وجود دارد که در هر کدام از روشهای نزدیکی میزان تحریک برای یکی از طرفین رابطه بیشتر یا کمتر بوده و بسته به تحریک پذیری زن یا مرد هر یک تاثیر خاصی دارند. متاسفانه درصد قابل توجهی از زوجین در نهایت به ۳ الی ۴ روش نزدیکی در روابط زناشویی بسنده میکنند.

در تصویر زیر برخی روش های دخول را می بینید .

آموزش تصویری روش های نزدیکی (18+ ویژه متاهلین)

 

شاید در یک زندگی زناشویی بلند مدت گاهی رابطه جنسی یکنواخت شود، شما میتوانید با بکارگیری ۱۳ روش نزدیکی منتخب برای زوجین و آموزش اصول رابطه جنسی موفق ، از رابطه جنسی لذت بیشتر ببرید و لذت رابطه جنسی را چند برابر کنید .

در مورد دخول و نزدیکی شیوه ها و روشهای مختلفی وجود دارد که در هر کدام میزان تحریک برای یکی از طرفین رابطه بیشتر یا کمتر بوده و بسته به تحریک پذیری زن یا مرد هر یک تاثیر خاصی دارند. در این مقاله  چندین روش نزدیکی کردن  آموزش داده میشود .
هر چقدر روش نزدیکی انتخاب شده برای دو نفر راحت تر و بهتر باشد لذت بیشتری از رابطه جنسی خواهند برد. برخی از مردان به این نکته توجه ندارند و وضعیتی انتخاب می کنند که در حین رابطه زن آرامش نداشته و درد و رنج زیادی را تحمل می کند که درست نیست. برای راحتی بیشتر می توان از تعدادی بالش استفاده کرد و در زیر سر و زیر گودی کمر گذاشت تا زن در حین رابطه جنسی درد و رنج نکشد. در حین رابطه نیز باید کسی که تحریک را بر عهده دارد به گونه ای این کار را انجام دهد که طرف مقابل را هم مد نظر قرار دهد و شدت و ضعف تحریک بگونه ای باشد که طرفین رابطه بتوانند همزمان با هم به ارضا برسند.
چون مرد زودتر تحریک شده و ارضا می گردد بهتر است مرد تحریک را کنترل کند و توجه به وضعیت زن نیز داشته باشد تا زمانی که زن آمادگی لازم را پیدا نکرده بود باید تحریک به آرامی صورت گیرد تا از ارضای مرد جلوگیری شود. زمانی که زن به آستانه تحریک نزدیک شد و حرکات منظم واژن او شروع شد و نزدیک به حد ارضا رسید به تدریج بر شدت تحریکها افزوده می شود تا هم زن به ارضا برسد و هم مرد به انزال برسد و ارضا شود.

 

روش نزدیکی , پوزیشن های نزدیکی

 

در زیر روش های نزدیکی را همراه با تصویر ذکر کرده ایم:

۱ – ـمـــتداولـتــرین نــوع رابطه جـنسی و مقاربت که حــدود ۸۰٪ نزدیکی ها به ایــن روش انـــجام میــشـود بـــدیـن تـرتـــیـب اسـت که زن بـه پــشت مـیخوابـد و رانهایـش را از هـم باز و زانــوهـایــش را کمی خــم میـکند و مـرد میان دو پای او قـرار گـرفته و پـــس از فـــرو کردن آلت تناسلی اش روی زن مـیـخوابددر ایـن روش نزدیکی دخول تقریبآ کامل است ولی کلیتوریـس ( برجـستگی بـالای آلـت تناسـلـی زنان ) کم تحریـک می شـود . ایــن روش نزدیکی بـرای شب زفاف و اولین نزدیکی مناسب است ولی برای زنان باردار بعـلت ایـنکه وزن بدن مرد بر شکم زن وارد می شود مناسب نیست.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۲ – در این روش نزدیکی کردن زن به پشـت میخوابد و پـاهـا را روی شکم و سینه اش خم کـرده و یا بر شـانـه های مرد می گـذارد یا دور کـمر او حـلقه مـیزنـد. در این روش نزدیکیآلت تناسلی زن کوتاه تر میشود و در نتـیـجه عمل دخـول بطور کامـل انجـام میـشود. همـچنین کلیتوریس در مسـیر آلـت تناسلی مرد قرار گرفته و با تماس آلت تحریک می شود. در این نوع نزدیکی بعـلت دخول کامـل، زن و مرد هر دو ارضا می شوند و از طرفی برای حامله کردن زن امکان بیشتری وجود دارد.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۳ – یکی دیگر از روش های نزدیکی بدین صورت است که زن روی لبه تختخواب نشسته و پاهایش را از هم باز و آویزان نموده و روی آرنجـهای خود تکیه میکند.مرد بین پاهای او می ایستد و آلت تناسلی اش را درون آلـت تناسـلی زن فـرو می کند . بـرای انجام ایـن نـوع آمیزش و رابطه جنسی باید چند بالش زیر باسن زن گذاشت تا آلت تناسلی مرد و زن در یـک سـطح و رو روی هـم قـرار گیــرد . در ایـن نـوع عمل جنسی و مـقاربت کلیـتوریـس بـخوبــی تحـریک می شـود . همچنـیـن ایـن روش منـاسبـترین و بهترین روش نزدیکی بــرای شب زفاف و پاره کردن پرده بکارت دختران است و برای مردان چاق هم نزدیکی را آسان می کند.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۴ – در این روش نزدیکی مـرد بـه پشـت میـخوابـد و پـاها را بـه هــم چسبانیده و دراز میکند . زن پاهایش را در طرفین پـاهای مـرد قرار مــی دهد و روی او می نـشیند و یا زانـو زده و کمـی به جلـو خم میشود و به دسـتهای خـود تکـیه مـیدهد و آلت تناسلی مرد را در فرج خود فرو میکند . در این روش نزدیکی کردن فعالیت و حرکات رفت و آمـد با زن است و با تکان های پـی در پـی کــه بـخـود میـدهـد موجـب ارضـا شـدن خـود و همـسرش میـشود . در ایــن روش نزدیکی ، دخـول بـطور کامل انجام می شود و چون فعالـیت بـا زن اسـت اوج لذت جنسی زن زودتـر فـرا میرسد . این روش برای جـلوگیری از بـارداری مناسب است .

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۵ – یکی دیگر از روش های نزدیکی زن با شوهر این است که مرد به پشت میخوابد و زن روی او می نشیند و یا زانو زده و به جلو خم می شـود اما ایـن بار پشـت زن بـطرف مرد است . در این روش نزدیکی زن آلـت تناسلی مـرد را به درون مهبــل خود فرو میـکند و مانند حالت قبل خود را حرکت می دهد تا اوج لذت جنسی فـرا برسد . این روش یکی از مناسـب ترین روش های نزدیکی در دوران بارداری و برای مردان چاق است.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۶ – در این نوع روش نزدیکی مرد روی صنـدلی یا تخت می نشـیند و زن را از پشت در آغوش می کشد و آلتش را درون فرج زن فرو می کند. در این نوع نزدیکی کلیتوریس تحریک نمیشود و طرفین زود خسته میشوند.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۷ – یـکـی دیـگـر از روشهای نزدیکی در روابط جنسی و روابط زناشویی بـدیـن صــورت اسـت که مـرد مقابل زن می نشیند و آلت تــناسـلی اش را درون فـرج زن فـرو میـکنـد . در ایـن روش نزدیکی دسـتها برای نوازش نقاط حساس آزاد است.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۸ – همانـطور که در این عکس نزدیکی کردن میبـینید زن زانـو زده و به جـلو خم میشـود و یا سر خود را روی بالش می گذارد و مرد از عقب آلت تنـاسلـی خود را به جلو فرو می کند.در این عکس نزدیکی نقطه حساس برای تـحریک زن بعلت برخورد پی در پی با نوک آلت تناسـلی مـرد بــشدت تحریک شـده و زن در ایــن روش نزدیکی بیـشـترین لـذت جنسی را در روابط جنسی و زناشویی خود در وجودش احسـاس میکند.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۹ – در ایـن نوع رابطه جنسی زن و مـرد مقابل هــم مـی ایستند و عمل جنسی و مقاربت را انجام میدهند.دراین نوع نزدیکی دخول کامل انـجام نمی شود ولی کلیتوریس تحریک می شود و دستها برای نـوازش پـستان ها و باسـن زن آزاد اسـت . مرد می ایـستـد و زن آلـت تناسلی او را به داخـل فـرج خود فرو می کندو سپس دستها را به گردن او حلقه کرده و پاها را به کمر او می زند و درواقع به مرد آویزان میشود. در این روش نزدیکی وحدت کامل جنسی حاصل میشود و دخول کامل صورت می گیرد.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۱۰ – در ایــن عکس نزدیکی زن و مـرد روبــروی یکـدیگر به پهــلو دراز مـی کشند و زن یک پای خود را بروی پای مرد می اندازد و مرد به وسط پای او می رود و آلت تناسلی اش را درون فرج زن فرو می کند.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۱۱ – در این نوع نزدیکی کـردن زن به پهلو و پـشت به مرد می خـوابد و مرد آلت تناسلی خود را از عقب به جلو می راند. این روش نزدیکی یکی از مناسب ترین روش های نزدیکی در دوران بارداری است .

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

۱۲ – یکی دیگر از انواع نزدیکی بدین صورت است که زن به پشت مـی خوابد و مرد یک پهلو طوری قرار می گیردکه نسبت به بدن زن عمود بوده و زیر رانهای بلند شده زن قرار گیرد به طوریکه رانهای زن روی باسن مرد باشد . یکی از مزایای این روش نزدیکی این است که انـجام آن سـاده بـوده و در ضمن هیچ کـدام سنگینی دیـگری را تحـمل نمی کند . در ایـن نزدیکی مرد می تواند ناحیه فرج و کلیتوریس زن را با دست تحریک کند.

عکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکیعکس روش نزدیکی , تصویر پوزیشن های نزدیکی

 

در میان انواع روش های نزدیکی ، برای رسیدن به حداکثر لذت جنسی دو روش بهترین هستند:
۱- زن روی مرد بنشیند (روش۴)
۲- زن به شکم خوابیده و مرد از پشت نزدیکی کند(روش۸) .

 

موفق باشی

 

مجله تصویر زندگی



جمعه 21 اسفند 1394برچسب:, :: 12:10 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

 

آزمایش خون ، آزمایش خون بارداری

همه مردم معمولا سالی یک بار آزمایش خون می دهند تا از سلامتی بدن خود اطمینان حاصل کنند، اما همه نمی توانند از نتیجه آزمایش خون خود سر در بیاورند و مجبورند آن را نزد پزشک ببرند.

بازدید : 177,248 نفر

 

اگر شماهم دوست دارید برگه آزمایش خون را خودتان بخوانید،این مطلب را از دست ندهید

آزمایش خون که پانل های خونی هم گفته می شود، یکی از ابتدایی ترین ابزارهای علم پزشکی در تشخیص بیماری ها هستند. پزشک با کمک یک تست خونی قادر خواهد بود تا علامت های بیماری های خاص، کمبود های تغذیه ای فرد و سطح مواد زائد موجود در خون او را مورد بررسی قرار دهد. در طی یک ویزیت پزشکی، با هدف درمان بیماری و یا تنها با هدف بررسی وضعیت سلامتی، اولین ابزاری که پزشک بعد از معاینه بالینی بیمار به کار می گیرد، انجام آزمایش خون است.

اما وقتی جواب آزمایش را می گیرید احتمالا چیزی از آن متوجه نمی شوید و باید از یک پزشک یا کسی که مطلع است کمک بگیرید، پس بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه زیاد کنید تا بتوانید یرگه آزمایش خود را تفسیر کنید.

دکتر محسن منشدی، متخصص علوم آزمایشگاهی بالینی به 20 سوال رایج  در در مورد آزمایش خون و تفسیر آن پاسخ می دهد. 

 

برگه آزمایش خون را خودتان تفسیر کنید ، آزمایش خون بارداری ، آزمایش خون ازدواج

زمان مناسب بین آزمایش خون

1. هر چند وقت یک بار باید آزمایش خون بدهیم؟

 انجام آزمایشات دوره ای تقریبا هر شش ماه یک بار برای هر شخصی باتوجه به شرایط جسمانی و سلامتی اش ضروری است اما در کسانی که سابقه بیماری خاصی دارند بسته به نوع بیماری شان باید با نظر پزشک معالج در دوره های کوتاه تری آزمایشات لازم را انجام دهند.

2. چه زمانی از روز بهتر است آزمایش بدهیم؟ 

پاسخ به این سوال بستگی به نوع آزمایش درخواستی دارد، برای مثال قند خون ناشتا باید صبح و به صورت ناشتا انجام شود. بعضی از تست ها مانند کورتیزول نیز بسته به درخواست پزشک ممکن است 8 صبح یا 4 بعدازظهر انجام شود. 

 3. شمارش کامل خون چیست؟ 

بررسی سلول های خونی از نظر تعداد، سایز و شکل ظاهری آنها و اندازه گیری مقدار هموگلوبین و هماتوکریت را شمارش کامل خون یا CBC می نامند.

انجام آزمایش خون برای سلامتی ، آزمایش خون ازدواج ، نتیجه آزمایش خون

تفسیر اجزای خون

4. چگونه می توان با آزمایش متوجه کم خونی شد؟ 

با انجام یک آزمایش ساده CBC و مطالعه پارامتر های آن ازجمله تعداد گلبول های قرمز و میزان هموگلوبین و هماتوکریت خون می توان متوجه کم خونی شد.    

 5. چگونه می توان با آزمایش متوجه بالا بودن چربی خون شد؟ 

اگر میزان تری گلیسیرید بالای 400 میلی گرم در دسی لیتر و میزان کلسترول بالای 240 میلی گرم در دسی لیتر باشد، بالا بودن میزان چربی خون محرز می شود.  

 6. هر چند وقت یک بار باید آزمایش چربی خون بدهیم؟ 

افزایش چربی خون مهم ترین عامل برای گرفتگی رگ های قلب و سایر عروق به حساب می آید. همه افراد بالای 20 سال باید حداقل یک بار از لحاظ چربی های خون شامل کلسترول تام، کلسترول خوب، کلسترول بد و تری گلیسیرید ها بررسی شوند، سپس اگر نتایج طبیعی بود این آزمایش باید حداقل هر 5 سال یک بار تا 40 سالگی و پس از آن هر دو سال یک بار تا 50 سالگی تکرار شود. از 50 سالگی به بعد نیز سالی یک بار باید انجام شود. 

 7. چگونه می توان با آزمایش متوجه اختلالات تیروئید شد؟ 

عمده ترین آزمایشی که برای غده تیروئید انجام می شود اندازه گیری T3 (میزان طبیعی در بالغین: 0.52 تا 1.85 نانوگرم در میلی لیتر)، T4 (میزان طبیعی در بالغین: 4 تا 13 میکرو گرم در دسی لیتر) و TSH (میزان طبیعی در بالغین: 0.32 تا 5.2 میکرویونیت در میلی لیتر) است. اگر تعادل این اعداد مختل شود، شخص دچار پرکاری یا کم کاری تیروئید خواهد شد.

 8. چگونه می توان با آزمایش متوجه دیابت شد؟ 

قند ناشتا طبیعی بین 70 تا 99 میلی گرم در دسی لیتر است. چنانچه این مقدار از عدد 126 فراتر رود شخص دچار دیابت شده است. قند خون بین 100 تا 126 نیز نشان دهنده مرحله پیش دیابت است. آزمایش HbA1C هم میزان قند خون را در یک دوره زمانی در بدن چک می کند که اگر میزان آن از 9 درصد بالاتر باشد بیانگر قند خون بالا در آن دوره زمانی است. 

 9. هر چند وقت یک بار آزمایش قند خون دهیم؟ 

همه افراد بالای 40 سال باید حداقل یک بار آزمایش قند خون را انجام دهند، اگر نتیجه طبیعی بود باید آن را هر دو سال یک بار تا 50 سالگی تکرار کنند. بعد از 50 سالگی نیز این آزمایش سالی یک بار باید انجام شود. البته اگر سابقه دیابت نوع دو در بستگان درجه اول وجود داشته باشد، شاخص توده بدنی (BMI) 25 یا بیشتر باشد، فرد زندگی بدون تحرک داشته باشد یا باردار باشد، فشار خون بالای 14 روی 9 داشته باشد، میزان کلسترول خوب خونش مساوی یا کمتر از 35 و تری گلیسیریدش مساوی یا بیشتر از 250 میلی گرم در دسی لیتر باشد یا سابقه کیست های متعدد تخمدان و بیماری های عروقی داشته باشد، باید حتما به طور مرتب از لحاظ قند خون بررسی شود. 

 10. تست های مربوط به کبد کدامند؟ 

معمول ترین و ساده ترین آزمایشات کبدی عبارتند از SGPT (میزان طبیعی: در خانم ها کمتر از 31 واحد در لیتر و در آقایان کمتر از 41 واحد در لیتر) و SGOT (میزان طبیعی: در خانم ها کمتر از 31 واحد در لیتر و در آقایان کمتر از 37 واحد در لیتر). هرنوع آسیب به کبد اعم از عفونت های ویروسی مانند هپاتیت ها یا مصرف بعضی از دارو هایی که بر کبد اثر سوء می گذارند و سایر عوامل التهاب زای کبدی همگی می توانند منجر به افزایش میزان این پارامتر ها در خون شوند. 

 11. تست های مربوط به کلیه کدامند؟ 

اوره (BUN) و کراتینین (Cr) دو آزمایش روتین اندازه گیری عملکرد کلیه هستند که اگر میزان هریک از آنها یا هر دوی آنها از مقدار طبیعی بالاتر رود نشانه کم کاری یا حتی اختلالات شدید کلیوی است. مقدار طبیعی اوره بین 7.9 تا 20 mg/dl و مقدار طبیعی کراتینین بین 0.6 تا 1.2 mg/dl در خانم ها و 0.8 تا 1.3 mg/dl در آقایان است. افرادی که بنا به دلایلی مبتلا به کم کاری کلیه، درد های کلیوی، عفونت های کلیوی و ... هستند، همچنین بیماران دیالیزی باید از لحاظ این پارامتر ها بررسی شوند. 

 12. اسید اوریک چیست و چه کسانی باید از این لحاظ بررسی شوند؟ 

وقتی پزشک به وجود سنگ کلیه شک داشته باشد یا فردی علائم بیماری نقرس را از خود بروز دهد این آزمایش درخواست می شود. به هر حال این آزمایش بخشی از برنامه چکاپ سلامت است. مقدار طبیعی آن در آقایان 3.6 تا 8.2 میلی گرم در دسی لیتر و در خانم ها 2.6 تا 6.1 میلی گرم در دسی لیتر است.

 

روش تفسیر آزمایش خون ، نتیجه آزمایش خون ، برگه آزمایش خون

لزوم اندازه گیری ویتامین ها برای این افراد 

13. اندازه گیری ویتامین ها برای چه کسانی لازم است؟ 

عمده ترین ویتامین هایی که به طور روتین اندازه گیری می شوند عبارتند از ویتامین D و B12. ویتامین D برای بررسی جذب کلسیم، پوکی استخوان بخصوص در بانوان، بررسی اختلالات سوء جذب، مطالعات و بررسی سرطان ها ازجمله سرطان پستان، سرطان پانکراس، سرطان کولون و.... مورد آزمایش قرار می گیرد. بررسی ویتامین B12 نیز برای نوعی کم خونی و بعضی اختلالات سیستم گوارشی انجام می شود. میزان طبیعی ویتامین D بین 25 تا 80 ng/ml و میزان طبیعی ویتامین B12 بین 160 تا 950  pg/ml است.

 14. اندازه گیری هورمون ها برای چه کسانی لازم است؟ 

هورمون ها طیف وسیعی دارند، بنابراین بسته به نوع تشخیص، هورمون های مختلفی برای اندازه گیری انتخاب می شوند. رایج ترین آنها عبارتند از هورمون بارداری (BHCG)، هورمون های تیروئیدی و هورمون های جنسی که بسته به نوع اختلال و جنس فرد در خواست می شوند. رایج ترین هورمون های جنسی در مردان PSA (برای بررسی عملکرد پروستات) و در خانم ها LH  و FSH هستند.

 15. آزمایش های مواد معدنی (کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم و ...) برای چه کسانی لازم است؟ 

این آزمایشات در کسانی که دچار اختلالات متابولیکی هستند مانند کودکان، افراد سالخورده و بانوان در سنین و شرایط خاص مورد ارزیابی قرار می گیرند. 

 16. آیا می توان سرطان را هم از روی آزمایش خون تشخیص داد؟ 

امروزه با پیشرفت علوم آزمایشگاهی امکان بررسی و پیش بینی بسیاری از سرطان ها فراهم شده است. خوشبختانه در بعضی از موارد با انجام تست های ساده خاص، هم می توان از بروز سرطان ها آگاهی پیدا کرد و هم به موقع جلوی پیشرفت آنها را گرفت. البته این موضوع مشروط به انجام به موقع آزمایش و درمان سریع بیماری است.

 17. چرا گاهی بعد از نمونه گیری خون، جای آن روی دست کبود می شود و گاهی این اتفاق نمی افتد؟ 

این موضوع بستگی به حساس بودن پوست بیمار، مدت زمان اعمال فشار روی محل نمونه گیری و انجام صحیح رگ گیری توسط نمونه گیر دارد.

 18. چه عواملی می توانند در نتیجه آزمایش تداخل ایجاد کنند؟ 

عوامل بی شماری می توانند باعث تداخل و ایجاد نتیجه کاذب شوند از جمله مصرف دارو ها، ورزش کردن، زمان خون گیری (صبح یا عصر)، حاملگی، اضطراب، افسردگی، ناشتا نبودن، تروما (ضربه) و ... بنابراین همیشه باید مسئول پذیرش آزمایشگاه را از این موارد آگاه کرده و توصیه به ناشتا بودن را رعایت کنید.  

 19. آیا دریافت نتیجه خارج از محدوده طبیعی نشانه بیماری است؟ 

وجود یک نتیجه خارج از محدوده طبیعی به تنهایی نمی تواند دلیل بر وجود بیماری باشد. در پنج درصد از افراد سالم هم ممکن است نتیجه یک آزمایش خارج از حدود طبیعی باشد.

 20. احتمال خطا در آزمایشات چقدر است؟ 

باتوجه به اینکه امروزه آزمایشات به صورت اتوماسیون دستگاهی انجام می شوند، میزان خطا به حداقل ممکن خود رسیده است. علاوه براین، آزمایشگاه ها با انجام کنترل کیفی و کالیبراسیون دستگاه ها سعی بر به حداقل رساندن میزان خطای کاری خود دارند.

 

جواب آزمایش خون و پاسخ آن ، برگه آزمایش خون ، خواندن برگه آزمایش خون

جدول راهنمای تفسیر آزمایش خون 

نکاتی که باید قبل از انجام آزمایش بدانید!

هر آزمایشی اصول خاص خود را دارد. رعایت بعضی نکات باعث می شود جواب دقیق تری از آزمایش بگیرید. در مقابل بعضی فعالیت ها و بی دقتی ها باعث می شوند جواب آزمایش به صورت کاذب منفی یا مثبت شود یا اینکه مقادیر پارامترهای آن تغییر یابد. بنابراین اگر می خواهید آزمایش خون یا ادرارتان به بهترین نحو انجام شود، توصیه های دکتر محسن منشدی را فراموش نکنید.

 چرا باید ناشتا باشیم؟

رعایت ناشتا بودن طی یک زمان مشخص برای انجام بعضی آزمایش ها مانند آزمایش قند خون ناشتا، تری گلیسیرید، کلسترول و... الزامی است زیرا خوردن غذا می تواند باعث تغییر در نتیجه آزمایش شود

. درمورد آزمایش های ناشتا به این نکات توجه کنید: 

 -  شب قبل از آزمایش شام سبک میل کنید. 

-  10 تا 12 ساعت قبل از مراجعه به آزمایشگاه هیچ گونه خوراکی یا آشامیدنی جز آب میل نکنید. البته اگر محدودیت در مصرف آب توسط پزشک یا مسئولان آزمایشگاه تذکر داده شده باشد، مجاز به نوشیدن آب هم نخواهید بود. 

-  مسواک زدن طی زمان ناشتایی مجاز است. 

-  طی مدت ناشتایی از استعمال دخانیات، جویدن آدامس، مصرف قرص های نرم کننده گلو، شربت های سینه، انجام تمرین های بدنی و ورزش پرهیز کنید. 

-  در آزمایش های مربوط به چربی خون مثل تری گلیسیرید و کلسترول مدت زمان ناشتایی لازم حداقل 12 ساعت است. 

-  برای اندازه گیری نیتروژن اوره خون (BUN) هشت ساعت ناشتایی کافی است. آزمایش اسید اوریک خون نیز نیاز به حداقل هشت ساعت ناشتایی دارد. برای انجام آزمایش آهن هم 10 تا 12 ساعت ناشتایی لازم است. 

-  برای انجام تست های کبدی نیازی به ناشتا بودن نیست اما برای گرفتن نتیجه دقیق تر بهتر است حداقل چند ساعت ناشتا باشید. علاوه براین، حداقل از سه روز قبل از انجام این آزمایشات نباید هیچ گونه تزریق عضلانی انجام دهید. 

-  آزمایش هورمون های تیروئیدی نیازی به ناشتا بودن ندارد اما به دلیل تاثیر کدورت ناشی از خوردن چربی بر نتایج آزمایش، لازم است حداقل از سه ساعت قبل مواد غذایی مصرف نکنید. 

-  برای پیشگیری ازتاثیر گرسنگی زیاد نباید بیش از 16 ساعت در حالت ناشتا باشید. 

-  در بعضی موارد لازم است قرص های مصرفی تان را قطع کنید و بعد آزمایش بدهید. پس حتما در این مورد از پزشک خود یا مسئولان آزمایشگاه سوال کنید. 

 قبل از آزمایش قند خون بدانید. . . 

یکی از آزمایشات لازم برای تشخیص بیماری دیابت، آزمایش قند خون دو ساعته است. در واقع ابتدا آزمایش قند خون ناشتا (FBS) پس از 10 تا 12 ساعت ناشتایی انجام می شود و بعد برحسب درخواست پزشک معالج در آزمایشگاه به شما شربت قند می دهند یا از شما درخواست می شود تا صبحانه معمول خود را میل کنید و بعد از دو ساعت دوباره آزمایش دهید. در این آزمایش باید به نکات زیر توجه کنید: 

-  اگر دیابتی هستید صبحانه ای را بخورید که هر روز به طور معمول می خورید. 

-  اگر دیابتی نیستید صبحانه ای شیرین حاوی 40 تا 75 گرم کربوهیدرات مناسب بخورید. 

-  با خوردن آخرین لقمه صبحانه زمان را یادداشت کرده و دقیقا دو ساعت بعد، برای خون گیری به آزمایشگاه مراجعه کنید. 

-  پس از صرف صبحانه و طی این دو ساعت از مصرف هرگونه خوراکی یا نوشیدنی یا کشیدن سیگار خودداری کنید. فقط نوشیدن آب در حد متعارف مجاز است. 

-  در فاصله خون گیری اول و دوم نباید هیچ گونه تحرک غیرمتعارف مانند ورزش و پیاده روی داشته باشید. 

-  آزمایش قند ناشتا و دو ساعته را در یک روز انجام دهید. 

-  آزمایش را حتما قبل از ساعت 10 صبح شروع کنید طوری که حداکثر تا ساعت 12 آزمایش قند دو ساعته به اتمام برسد. 

 چهار نکته مهم در مورد رژیم غذایی!

1. برای اندازه گیری کلسترول خون می توانید یک هفته پیش از انجام آزمایش با مشورت پزشک، رژیم غذایی معمولی داشته باشید و منع مصرف چربی نداشته باشید. 

2. برای اندازه گیری نیتروژن اوره خون (BUN) باید حداقل دو تا سه روز پیش از انجام آزمایش از مصرف گوشت زیاد خودداری کنید. 

3. مصرف الکل به کبد آسیب می زند، در نتیجه باعث می شود بسیاری از آنزیم های کبدی از جمله آلکالین فسفاتاز، SGOT، SGPT و. . . افزایش یابند. 

4. برای تست آهن شب قبل از آزمایش نباید غذای غنی از آهن مثل گوشت قرمز مصرف کنید. 

 قبل از آزمایش پروستات بدانید. . . 

آزمایش PSA برای تشخیص زودرس بزرگی و سرطان پروستات انجام می شود. این آزمایش از اواسط دهه چهارم زندگی به طور منظم و حداقل سالی یک بار برای مردان توصیه می شود. قبل از انجام این آزمایش نکات زیر را به خاطر بسپارید: 

-  یک هفته قبل از انجام آزمایش نباید معاینه پروستات، نمونه برداری از آن یا معاینه مقعد انجام شود. 

-  48 ساعت قبل از انجام آزمایش نباید انزال یا مقاربت جنسی داشته باشید. همچنین نباید در این فاصله دوچرخه سواری کنید. 

-  در صورتی که اخیرا از پروستات تان سونوگرافی شده است آن را به مسئول آزمایشگاه ارائه دهید. 

- رادیوتراپی و داروهایی مثل تستوسترون می توانند باعث افزایش نتایج این آزمایش شوند. در این موارد آزمایشگاه یا پزشک معالج خود را مطلع کنید. 

-  نمونه گیری تستوسترون بهتر است صبح انجام شود زیرا سطح این هورمون صبح ها بالاتر است. 

 قبل از آزمایش ادرار بدانید 

آزمایش کامل ادرار برای تشخیص و اثبات وجود بعضی از مواد و سلول ها از جمله قند، پروتئین، خون، گلبول های سفید و گلبول های قرمز انجام می شود. در صورت وجود عفونت در ادرار نیز با انجام کشت ادرار می توان به آن پی برد. در این صورت با رشد باکتری های مسبب عفونت، نوع آنها و نحوه درمان مشخص خواهد شد. اگر نمونه ادرار در زمان جمع آوری آلوده شود نتایج آزمایش ادرار و کشت آن به خصوص از نظر تشخیص عفونت ها دچار اشکال خواهد شد. بنابراین حتما به نکات زیر توجه کنید.

-  بهترین نمونه جهت تشخیص عفونت های ادراری، نخستین ادرار صبحگاهی است. 

-  برای تجزیه کامل ادرار بهتر است شب قبل، از مواد آبکی کمتری استفاده کنید. پیش از انجام آزمایش نیز از نوشیدن مقادیر زیاد آب و مایعات خودداری کنید. 

-  در صورت امکان شب قبل از نمونه برداری حمام کنید. 

-  بهتر است قبل از نمونه گیری، محل خروج ادرار را با آب و صابون شست وشو داده و بعد با دستمال یک بار مصرف خشک کنید. 

-  از تماس پوست با دهانه یا قسمت داخلی درب یا داخل ظرف نمونه گیری اجتناب کنید. 

-  چند قطره اول ادرار را در توالت تخلیه کنید. سپس ظرف نمونه را تا نصفه پر کنید. 

- آزمایش کشت ادرار باید قبل از شروع مصرف آنتی بیوتیک انجام شود. اگر در یک هفته گذشته آنتی بیوتیک مصرف کرده اید به اطلاع پزشک و آزمایشگاه برسانید. اگر هم در حال مصرف آنتی بیوتیک هستید بهتر است با نظر پزشک معالج یک هفته پس از اتمام دارو آزمایش بدهید. 

نکته: در حالت طبیعی نباید در ادرار پروتئین وجود داشته باشد. پروتئین در ادرار ممکن است نشانه صدمات کلیوی، دیابت یا فشار خون بالا باشد. 

 بعد از جراحی آزمایش تیروئید ندهید!

پس از انجام جراحی به دلیل استرس های شدیدی که به فرد وارد می شود، در بیشتر موارد میزان هورمون های تیروئیدی کاهش پیدا می کند. بنابراین تا دو هفته بعد جراحی از انجام این آزمایش خودداری کنید. از طرف دیگر، قرص های ضد بارداری و آمیودارون (داروی قلبی) باعث افزایش این هورمون ها می شوند. جالب است بدانید که غلظت هورمون های تیروئیدی در تابستان 20 درصد کمتر از زمستان است. 

 

آزمایش ادرار و نتیجه آن ، خواندن برگه آزمایش خون ، تفسیر برگه آزمایش خون

ادرار 24 برای این افراد

آزمایش ادرار 24 ساعته برای چه کسانی لازم است؟

در آزمایش ادرار 24 ساعته به دنبال مقادیر فاکتورهایی می گردیم که از نظر کمی برای تشخیص بیماری به خصوص بیماری های کلیوی به آنها نیاز داریم. اما آزمایش معمولی ادرار به بررسی کیفی و سریع بیماری هایی می پردازد که وجودشان از طریق ادرار مشخص می شود. در آزمایش ادرار 24 ساعته به این نکات توجه کنید: 

1. این نمونه باید دقیقا طی 24 ساعت جمع آوری شود. به همین دلیل گالنی از طرف آزمایشگاه به شما داده می شود که ممکن است حاوی مواد نگهدارنده مایع یا جامد باشد. شما نباید تحت هیچ شرایطی این مواد را خالی یا آنها را بو کنید. 

2. مصرف مایعات را در زمان آزمایش طبق معمول انجام دهید. 

3. در ابتدای جمع آوری نمونه، اولین دفع ادرار را انجام دهید و آن را دور بریزید. سپس زمان دقیق را یادداشت کنید، برای مثال ساعت هفت صبح. بعد از آن به مدت 24 ساعت یعنی تا هفت صبح فردا تمامی نوبت های دفع ادرار را در ظرف مخصوص جمع آوری کنید. آخرین نوبت دفع نیز باید سر ساعت هفت انجام شود. 

4. ظرف نمونه را ترجیحا در جای خنک نگهداری کنید. 



 

محقق ژاپنی موفق به اختراع خمیر دندانی شد که حفره‌ها و شیارهای دندان را پر کرده و مینای دندان را بازسازی می‌کند.
محقق ژاپنی موفق به اختراع خمیر دندانی شد که حفره‌ها و شیارهای دندان را پر کرده و مینای دندان را بازسازی می‌کند. 
 
محقق ژاپنی موفق به اختراع خمیر دندانی شده است که فواید بسیاری دارد و نیاز مراجعه به دندانپزشک را به شدت کاهش می‌دهد. این خمیر دندان عملکردی مشابه مینای دندان دارد با این تفاوت که مایع است و به آسانی می‌توان به کمک مسواک به قسمت‌های مختلف مشکل‌دار دندان زده شود. 
 
عملکرد این خمیر دندان مشابه سایر خمیر دندان‌هاست با این تفاوت که نسبت به آنها مزایا و خواص دیگری نیز دارد. به گفته این محقق ژاپنی، این اختراع می‌تواند امکان مراجعه به دندانپزشکان را کاهش دهد و سبب شود افراد در خانه مشکلات دهان و دندان خود را برطرف کنند. 
 
در ساخت این خمیر دندان از اجزای اصلی و طبیعی مواد سازنده دندان کمک گرفته شده است. برای ساخت آن از هیدروکسی آپاتیت یا همان کلسیم کریستالی استفاده شده است و به محض آن که به دندان‌ها زده می‌شود ماده‌ای را بر سطح دندان منتشر می‌کند که بعد از 3 دقیقه به ساختار طبیعی مینای دندان می‌چسبد و شیارها و حفره‌ها را پر می‌کند. 
 
این فرد اختراع خود را نوعی انقلاب در حفظ و نگهداری از بهداشت فردی به خصوص دندان‌ها تلقی می‌کند که می‌تواند بسیاری از دندانپزشکان را از کار بیکار کند. این فرد ادعا می‌کند که با وارد شدن این خمیر دندان به بازار دیگر لازم نیست دندانپزشکان مشکلات دندانی را برطرف کنند و خود فرد می‌تواند به سادگی این کار را انجام دهد. البته هنوز ادعای این فرد اثبات نشده است و تحقیقات و آزمایشات همچنان ادامه دارد.


دیگر نیازی به "پنی‌سیلین" نیست
 
ترکیب طبیعی که 10 برابر
 
زمستان به انتهای خود رسیده و بدن ما خودش را برای تغییر فصل آماده می‌کند. این فاصله زمانی باعث می‌شود تا دستگاه ایمنی بدن با انواع ویروس‌ها و آلودگی‌ها مبارزه کند.  
 
 دستگاه ایمنی بدن شاید در مقابل برخی تهدیدات ضعیف عمل کند و در نتیجه ما مریض شویم. اما اگر بتوانیم به بدن کمک کنیم، دیگر مریض نخواهیم شد. آنتی‌بیوتیک‌ها یکی از گزینه‌های مناسب محسوب می‌شوند، اما مصرف آن‌ها می‌تواند اثرات جانبی برای بدن داشته باشد. علاوه بر آن، برخی از ویروس‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم بوده و باز هم در بدن باقی می‌مانند. 
 
حال اگر گزینه‌ی طبیعی در اختیار داشته باشیم که علاوه بر نداشتن اثرات جانبی، بتواند تمام ویروس‌ها را از بین ببرد، باید آن را استفاده کرد. 
 
از طرف دیگر، شکی نیست که درمان طبیعی همیشه جایگزین بهتری نسبت به مواد شیمیایی است، زیرا اثر جانبی خاصی ندارند. گزینه‌های طبیعی علاوه بر تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌توانند سلامتی را به شما بازگردانند. 
 
حتی برتری اثرگذاری ترکیبات طبیعی نسبت به داروهای شیمیایی از نظر علمی نیز اثبات شده است. به همین دلیل امروز قصد داریم ترکیبی طبیعی را به شما معرفی کنیم که می‌تواند 10 برابر از آنتی بیوتیک قوی‌تر باشد و به نوعی معجزه کند. این ترکیب در برابر آسم، سرفه مداوم، گلو درد، عفونت در اندام تنفسی، برونشیت مزمن و مشکلات تنفسی موثر عمل می‌کند. 
 
مواد مورد نیاز 
در این ترکیب سه ماده وجود دارد که همه شما به احتمال فراوان آن‌‎ها را در خانه خود دارید.  
  • نصف فنجان عسل طبیعی
  • یک چهارم فنجان سرکه سیب طبیعی
  • چند حبه سیر
  • نصف فنجان آب
 
طرز تهیه 
در ابتدا سیرها را خرد کنید. سپس تمام مواد را داخل یک ظرف ریخته و آن‌ها را ترکیب کنید. اجازه دهید تا ترکیب یک شب بماند تا همگن شود. صبح روز بعد ترکیب را از صافی گذرانده و آن را در جای تاریک و خنک نگه‌داری کنید. 

ترکیب طبیعی که 10 برابر
آنتی بیوتیک‌ها بهترند یا جایگزین‌های طبیعی آن؟

عسل طبیعی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌ها بوده و می‌تواند به خوبی با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند، زیرا یک آنتی اکسیدان محسوب می‌شود. علاوه بر این موارد، عسل طبیعی اثر ضد التهابی قوی و خواص ضد باکتریایی بالایی دارد که می‌تواند بدن را در برابر سرماخوردگی، سرفه و گلودرد ایمن کند. 
 
سرکه سیب طبیعی نیز خواص ضد ویروسی و آنتی باکتریایی دارد، بنابراین به کمک دستگاه ایمنی بدن می‌آید. سیر نیز از دوران کهن همواره به عنوان یک دارو شناخته می‌شده و می‌تواند برای انواع بیماری‌ها خصوصا مشکلات تنفسی بدن را بیمه کند. سیر نیز همچون سرکه سیب و عسل، خواص ضد باکتریایی قوی دارد. 
 
علاوه بر این موارد، سیب مانع جهش یافتن ویروس‌ها می‌شود که این مسئله در بدن بسیار حائز اهمیت است. ترکیب این مواد با یکدیگر می‌تواند از بسیاری از جهات به دستگاه ایمنی بدن کمک کند. 
 
منبع: mrhealthylife.com 


 

راز هایی که زن‌ها هرگز به مردها نمی‌گویند!در این مقاله برخی از رازهای زنان را برملا می‌کنیم تا از این پس به عنوان یک مرد بهتر بتوانید همسر خود را درک کنید و به موقع نیازهای او را برآورده کنید. 
 
ذهنیت غالب در جوامع گوناگون زن‌ها را روشن فکرتر و پرحرف‌تر از مردان می‌شناسد؛ اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید نه تنها مردان چیزهایی برای پنهان کردن دارند بلکه خانم‌ها نیز رازهای مخصوص به خود را دارند. 

در هر زنی رازی وجود دارد که شوهر او باید پی به آن ببرد و به نوعی آن را کشف کند اما تنها عده کمی از مردان موفق به انجام این کار می‌شوند. اگر چه درک یک زن کار سختی نیست اما اکثر مردان با این مسئله مشکل دارند و حتی برخی مردها درک شخصیت و ویژگی‌های زنان را امری محال و غیرممکن می‌دانند. 
 
بنابراین در این مقاله برخی از رازهای زنان را برملا می‌کنیم تا از این پس به عنوان یک مرد بهتر بتوانید همسر خود را درک کنید و به موقع نیازهای او را برآورده کنید. 
 
زنان انتظار دارند مردها ابتکار عمل را به دست بگیرند 

 
این مسئله خیلی مهم است. زنان دوست ندارند تمام کارهای زندگی زناشویی از قبیل مراقبت از فرزندان، برنامه‌ریزی به مناسبت‌های گوناگون و انجام کارهای منزل را خودشان به تنهایی انجام دهند. خانم‌ها تمایل دارند مردها ابتکار عمل را به دست بگیرند. 

هر چند همسر شما شاید هرگز درباره‌ی این موضوع با شما صحبت نکند اما بهتر است به عنوان شوهر و مرد خانه برخی از وظایف و مسئولیت‌های دشوار را بر عهده بگیرید و با انجام این کارها همسر خود را سورپرایز کنید. 
 
هنگامی که یک مرد ابتکار عمل را در زندگی زناشویی بر عهده می‌گیرد به این معناست که او با مسائل روزمره و مهم درگیر شده و به همسرش توجه می‌کند و مراقب اوست. فرقی نمی‌کند چه کاری باشد-خرید برای منزل، آماده کردن شام یا برنامه‌ریزی برای تعطیلات بعدی-به عنوان یک مرد بهتر است همیشه این کارها را انجام دهید. 
 
زنان دوست دارند بیشتر سورپرایزشان کنید 

 
همه‌ی زنان دیوانه سورپرایز شدن هستند و ترجیح می‌دهند که همسرانشان مخفیانه تا جایی که می‌توانند آن‌ها را مات و مبهوت کنند. حتی یک هدیه‌ی خیلی کوچک و غیر منتظره هم می‌تواند به زنان احساس خاص بودن بدهد. 

نیاز نیست حتماً هدیه‌ای گران‌قیمت برای همسر خود تهیه کنید، به عنوان یک مرد تنها باید ابتکار عمل را به دست بگیرید و با ابراز علاقه و محبت عمیق به همسر خود به او ثابت کنید که عاشقش هستید. 
 
سخت نیست، فقط به همسرتان توجه کنید و همیشه مراقب او باشید. وقتی همسرتان متوجه شود که شما می‌خواهید از هر راهی و با هر بهانه‌ای او را شاد کنید، بلافاصله به این محبت شما پاسخ خواهد داد و شما نیز از مهر و علاقه‌ی او بهره‌مند خواهید شد. 
 
خانم‌ها از اینکه مبادا زن دیگری به همسرشان بیش از حد توجه و محبت کند می‌ترسند
 
 
یکی از ترس‌های زنان در زندگی زناشویی این است که مبادا زن‌های دیگری مثل همکاران خانم یا دوستان قدیمی به شوهرشان بیش از حد محبت کند. دلیل این ترس خانم‌ها هم خیلی ساده است، چون اکثر زن‌ها دوست دارند چیزی را داشته باشند که نمی‌توانند یا در حالت عادی قادر به تصاحب آن نیستند؛ بنابراین زن‌ها از اینکه قلب همسرشان دزدیده شود و یا شوهرشان به زن دیگری توجه کنند به شدت می‌ترسند. 

این ترس کابوس زندگی خانم‌هاست و هیچ چیزی به اندازه از دست دادن محبت شوهر نمی‌تواند یک زن را ناامید و افسرده کند. 
 
خانم‌ها دوست دارند مردشان رک و رو راست باشد 

 
هر انسانی دوست دارد که شریک زندگی‌اش فارغ از تمام مسائل و مشکلات زندگی فردی صادق و بی ریا باشد. هیچ کس دوست ندارد فریب بخورد و البته، زنان هم از این قاعده مستثنی نیستند. خانم‌ها می‌توانند برای حفظ بنیان خانواده و عشق همسر خود به سادگی خیلی چیزها را ببخشند اما هرگز نمی‌توانند از دروغ و خیانت بگذرند. 

صرف نظر از وضعیت پیش آمده و اینکه چقدر تقصیر شماست، خانم‌ها همیشه به صحبت‌های شما گوش خواهند داد و برای حل مشکلات و مسائل روزمره به شما کمک خواهند کرد. 
 
زبان بدن برای زن‌ها خیلی مهم است و به خوبی آن را درک می‌کنند 

 
معروف است که خانم‌ها حس ششم دارند بخصوص اگر پای روابط در میان باشد. زن‌ها همیشه متوجه محیط اطراف خود هستند و تمام جزئیات کوچک را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند و این بررسی‌های دقیق شامل زبان بدن همسرشان نیز می‌شود؛ بنابراین به راحتی می‌توانند حس دلسوزی که شوهرشان نسبت به یکی از همکاران خود دارد را به خوبی درک کنند حتی اگر هیچ وقت او را ندیده باشند. 
 
اگر خانم‌ها به چیزی مشکوک شوند حتی اگر دقیقاً ندانند که موضوع از چه قرار است نگران می‌شوند و این مطلب به شدت آن‌ها را آزار خواهد داد. اگر زن‌ها به چیزی مشکوک شوند خیلی نگران و ناراحت می‌شوند بخصوص اگر شوهرشان به جای صرف وقت با او ترجیح دهد در اداره بماند. 
 
خانم‌ها با اینکه شوهرشان با دوستان خود وقت بگذراند موافق هستند 

 
این مورد هم یکی از رازهای دیگر خانم‌هاست که تنها عده‌ی معدودی از مردان از آن آگاه‌اند. بسیاری از زن‌ها دوست دارند که شوهرشان با دوستان خود وقت بگذراند. مردان باید از این موضوع به خوبی آگاه باشند که خانم‌ها درک می‌کنند که آن‌ها به کمی فضا و تایم آزاد برای خود احتیاج دارند و می‌دانند که برخی وقت‌ها بهتر است بگذارند شوهرشان با دوستان خود کارهایی از قبیل تماشای مسابقه فوتبال، رفتن به باشگاه و … را انجام دهند. 

تنها نکته‌ای که مردها باید رعایت کنند این است که بیش از حد با دوستان خود قرار نگذراند زیرا ممکن است همسرشان احساس کند که نسبت به او بی‌توجه شده‌اند و بدانید که همین احساس می‌تواند مشکل‌ساز باشد. 
 
زن‌ها نیاز دارند برخی اوقات تنها باشند 

 
اگر همسرتان به شما گفت که به کمی زمان احتیاج دارد یا می‌خواهد تنها باشد نباید ناراحت شوید و ماشین خود را روشن کنید و چند ساعت او را در خانه تنها بگذارید. فقط می‌خواهد درکش کنید. مردها باید بدانند که خانم‌ها نیز وظایف و مسئولیت‌های خود را دارند که باید این کارها را به نحو احسن انجام دهند پس بهتر است به جای غر زدن همسر خود را درک کنید. 
 
زنان دوست دارند مردها صداقت داشته باشند

 
خانم‌ها ترجیح می‌دهند مردها صداقت داشته باشند؛ بنابراین اگر همسر شما در لباسی که به تازگی خریده کمی چاق به نظر می‌رسد لازم نیست به او بگویید « عزیزم چقدر در این لباس زیبایی » چون زن‌ها درک بسیار دقیقی از اندام و کاستی‌های خود دارند. 

بهتر است خیلی محترمانه به او بگویید « زیزم کمی اضافه وزن داری ولی هنوز هم مثل همیشه دوست داشتنی هستی». به همسر خود ثابت کنید که وجودش بیشتر از هر چیزی برایتان اهمیت دارد. حتی بهتر است که با هم شروع به ورزش کردن کنید. وقتی همسرتان ببیند که شما به عنوان شوهرش اینقدر با او راحت هستید به داشتن شما افتخار می‌کند. 
 
موارد ذکر شده در این مقاله رازهایی هستند که خانم‌ها از شریک زندگی‌شان پنهان می‌کنند؛ اما بهتر است این نکات را همیشه به خاطر بسپارید. مطمئناً این موارد تنها چند تکه از پازل پیچیده‌ی شخصیت خانم‌هاست و مسلماً این لیست خیلی طولانی‌تر است. به نظر شما چه رازهای دیگری در زندگی و شخصیت خانم‌ها وجود دارد؟ 
 
منبع:​ جام نیوز 


دو شنبه 10 اسفند 1394برچسب:, :: 17:35 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

میان‌وعده‌های سالم و مناسب برنامه کاهش وزن شما را کامل می‌کنند و خوردن آنها در طول روز ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی که میان‌وعده را حذف می‌کنند در وعده‌های اصلی بیشتر غذا می‌خورند و بیشتر به غذاهای چرب روی می‌آورند. 

مهمترین فایده خوردن میان‌وعده این است که دیگر بعد از آن هوس خوردن غذاهای ناسالم برای رفع گرسنگی‌تان را نخواهید داشت. در اینجا راه‌های تازه‌ای به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید درطول‌روز گرسنگی‌تان را برطرف کنید. 
 
شکمتان به قاروقور افتاده ولی هنوز تا ناهار خیلی مانده، می‌توانید با یک میان‌وعده کوچک خودتان را خلاص کنید ولی فکر می‌کنید بهتر است جلوی خودتان را بگیرید و تا ناهار صبر کنید. ولی اگر 
 
هدف شما کاهش وزن است این راهش نیست! 

 
با اینکه ممکن است شما از خوردن میان‌وعده احساس گناه کنید ولی باید بدانید آن‌ها اصلاً هم بد نیستند. در واقع خوردن چندین وعده کوچک در طول روز به کنترل احساس گرسنگی و جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند. 

خوردن چندتا بیسکویت کراکر یا میوه شما را از دوباره و سه‌باره کشیدن غذا در بشقاب موقع ناهار یا شام حفظ می‌کند و در نتیجه مصرف کالری شما کاهش می‌یابد. 
 
خودداری از گرسنگی در طول روز نه تنها به کنترل میزان غذای مصرفی در وعده‌های اصلی کمک می‌کند، بلکه باعث حفظ تعادل قندخون و جلوگیری از افت آن می‌گردد. 
 
همچنین چون معمولاً به خاطر مشغله زیاد افراد وقت کافی برای داشتن تغذیه سالم ندارند، خوردن یک میان‌وعده سرپایی کوچک و مغذی حداقل تا حدی نیاز بدن را برطرف می‌کند. 
 
برای اضافه کردن میان‌وعده‌های سالم به برنامه کاهش وزن باید تنوع، تعادل و میانه‌روی را در نظر داشته باشید. اینکه میان‌وعده‌ها را چه زمانی و چه‌طور وارد برنامه روزانه‌مان کنیم اهمیت زیادی دارد. 
 
میان‌وعده‌های سالم بخورید: 

 
غذاهایی را انتخاب کنید که گرسنگی‌تان را رفع کند و انرژی و مواد مغذی موردنیاز را به بدنتان برساند. در اینجا بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. 
 
غلات کامل: میان‌وعده‌های تهیه شده از غلات کامل غنی از فیبر و کربوهیدرات پیچیده هستند و به شما انرژی کافی می‌دهد که تا رسیدن به زمان غذای اصلی گرسنه نشوید. بیسکویت‌ها و کراکرهای سبوس‌دار مناسبند. 
 
میوه‌ها و سبزیجات: خوردن میوه و سبزی بدون داشتن چربی یا کالری زیاد باعث ایجاد احساس سیری در شما می‌شود و انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر لازم را به بدنتان می‌رساند. 
 
دانه‌ها و مغزها: حاوی پروتئین هستند و سیری طولانی‌مدت ایجاد می‌کنند. میزان چربی آنها هم بالاست ولی از نوع چربی غیراشباع است که برای سلامتی بسیار مفید است. اما به‌ هرحال کالری مغزها زیاد است و نباید در مصرف آنها زیاده‌روی کرد. 
 
لبنیات کم‌چرب: شیر، ماست، پنیر و دیگر محصولات لبنی منبع غنی کلسیم و پروتئین و حاوی ویتامین‌ها و موادمعدنی بسیار هستند. لبنیات چربی هم دارند، پس بهتر است برای جلوگیری از چاقی، از نوع کم‌چرب آنها استفاده کنید. 
 
با اینکه میان‌وعده‌ها جزئی از یک رژیم‌غذایی سالم هستند اما اگر در مصرف آنها میانه‌روی را فراموش کنیم می‌توانند باعث افزایش وزن شوند. مثلاً یک مشت بادام(تقریباً ۲۳ عدد)، حدود ۱۶۳ کالری دارد. اما کالری یک پیاله آن به بیشتر از ۸۰۰ هم می‌رسد. 
 
چه زمانی بهترین وقت برای خوردن میان‌وعده‌هاست؟ 

 
به طور معمول بیشتر افراد صبحانه خود را حدود ساعت ۸ می‌خورند، در این صورت یک میان‌وعده در ساعت ۱۰:۳۰ صبح، شما را تا ناهار ساعت ۱ بعدازظهر نگه می‌دارد. میان‌وعده بعدازظهر معمولاً حول و حوش ساعت ۳:۳۰ و ساعت ۶ بعدازظهر خورده می‌شود و ساعت ۸:۳۰ یا ۹ هم وقت شام است. 

این نمونه جدول غذایی نشان می‌دهد که میان‌وعده ایده‌آل با فاصله ۳-۲ ساعت بعد یا قبل از هر وعده غذایی خورده می‌شود. این به شما کمک می‌کند در حجم کمتر و سالمتر غذا بخورید و برای انجام فعالیت‌های روزانه احساس ضعف نداشته باشید.

 میان‌وعده‌های سالم در رساندن شما به هدفتان در کاهش وزن خیلی موثر هستند. افرادی که میان‌وعده نمی‌خورند، موقع رسیدن زمان وعده اصلی غذا بسیار گرسنه هستند و تقریباً همه چیز را درباره تصمیمشان برای کاهش وزن فراموش می‌کنند و به غذاهای چرب روی می‌آورند. 
 
با ادامه این عادت تنظیم قندخون هم به‌هم می‌ریزد و با پیش‌آمدن استرس‌های روحی و جسمی اوضاع از این هم بدتر می‌شود. با اینکه ممکن است کمی عجیب باشد، ولی خوردن میان‌وعده واقعاً به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا باعث می‌شود شما کالری کمتری درطول روز دریافت کنید و وقتی دربین وعده‌ها معده شما از گرسنگی تیرمی‌کشد دیگر سردرگم نمی‌شوید که چه کار باید بکنید. اگر روی هدفتان تمرکز کنید رفته‌رفته لاغرتر و سالمتر خواهید شد. خوردن میان‌وعده راه رسیدنتان به هدف را تسریع می‌کند. 
 
در اینجا برای شما چند پیشنهاد داریم، این میان‌وعده‌های سالم و کم کالری هوس‌هایتان را از بین می‌برد و در برنامه کاهش وزنتان موثر است: 
 
یک ساقه بلند کرفس ۱۰کالری 
 
یک فنجان سبزیجات خام ۳۰-۲۵ کالری 
 
۶ عدد هویج کوچک 
 
۲ فنجان ذرت بوداده بدون کره ۶۰ کالری 
 
یک فنجان طالبی یا انگور 
 
یک فنجان موز حلقه شده ۱۰۰ کالری 
 
یک فنجان دسر شکلاتی بدون چربی 
 
برش‌های سیب با پنیر کم‌چرب: غنی از فیبر، آب و آنتی‌اکسیدانهاست. میوه‌ها و سبزیجات انتخاب‌های مناسبی برای میان‌وعده‌های رژیمی هستند. برش‌های موز یا هویج هم مناسبند ولی زود کهنه می‌شوند، به جای آنها سیب را امتحان کنید و روی آنها یک لایه پنیر کم‌چرب بگذارید. وجود کمی چربی باعث می‌شود شما مدت طولانی‌تری سیر بمانید. 
 
میزان توصیه شده: ۱ سیب متوسط با نصف قوطی کبریت پنیر کم‌چرب 
 
کالری: ۱۰۰ 
 
سالاد تخم مرغ: 
اگر می‌خواهید میان‌وعده‌تان شما را تا چند ساعت سیر نگه دارد باید محتویات آن را ترکیبی از پروتئین و مقدار کمی چربی تشکیل دهد. سالاد تخم مرغ انتخاب خوبی است. یک تخم مرغ کامل و یک سفیده تخم مرغ را خرد کنید و با سبزیجات دلخواه و یک قاشق غذاخوری سس مایونز کم چربی مخلوطش کنید. 

پروتئینِ تخم مرغ گرسنگی شما را تا ساعت‌ها به تاخیر می‌اندازد و چربی هم سرعت هضم را کندتر می‌کند که باعث می‌شود احساس سیری و میزان انرژی شما مدت زمان بیشتری طول بکشد. 
 
میزان توصیه شده: ۱ عدد تخم مرغ کامل ویک سفیده تخم مرغ + ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز + سبزیجات خام به دلخواه  
کالری: 150 
 
منبع: سلامت 


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 92 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان